The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.479
    Antall liker
    35.317
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke dra det for langt men....
    Husker første sommeren jeg skulle jobbe på Gilje Tre ikke les dette @Trg

    Jeg syntes dialekten på Gilja var så vanskelig at jeg måtte ha en overlevelsesstrategi, den var meget enkel.

    Når de lo, så lo jeg.

    Sånn overlevde jeg min første sommer (1998) i Rogaland. Jeg var lite vant til andre dialekter da jeg flyttet fra Sarpsborg. Så jeg var ikke noe bedre enn østlendinger flest. Mine foreldre sliter fremdeles å forstå min kone og mine barn, det går bedre, men de sliter.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser hva du mener. Det er et tegn på musikalsk intelligens når et band evner å utvikle seg med tiden. Men kanskje, bare kanskje, det har like mye å gjøre med at det er du og jeg som ikke lenger er like mottakende for det som er sk stressende? 🤭
    Ja men i -94/95 var vel vi også yngre? trur dem hade godt av og modnes litt.
    Her kan man tom like Dregen på gitar.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jobber sent i dag. Rekker et par skiver.

    Starter med denne. Trist jamring fra en forsmådd budeie i en eller annen dal, om en eller annen slem omstreifer som bruker den fryktinngytende tøm-og-røm-taktikken på henne. Dårlig gjort 😡 ! Sett fra den uthengtes ståsted, så kan det heller ikke være greit å ikke være odelsgutt på den tiden. Noe kos må en jo unne seg, eller hva 😙? Vel, det er ikke bare vondt, og litt godt er det også, siden budeien fortsetter sin hit-and-miss-strategi og treffer visstnok jackpot ved neste forsøk. Så da er alt bare fryd og gammen🥳. Hadet på badet, og føkk ju, troløse lømmel!🖕

    370090471_1080814886266058_1685138084394298982_n.jpg


    God fredag, volkz😘
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nydelig skive, selv om ikke alt faller i smak. Hennes beste? Jeg vet ikke. Kjenner ikke til katalogen godt nok. Kanskje noen har innspill?

    IMG_0103.jpeg


    Da får man få på seg finstasen og komme seg til Hifi&Vinyl. Håper på å få hørt på mastodontanlegget. Noen plater som blir med hjem, skjer seff alltid 👌🏼
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.577
    Torget vurderinger
    3
    Nydelig skive, selv om ikke alt faller i smak. Hennes beste? Jeg vet ikke. Kjenner ikke til katalogen godt nok. Kanskje noen har innspill?



    Vis vedlegget 970844

    Da får man få på seg finstasen og komme seg til Hifi&Vinyl. Håper på å få hørt på mastodontanlegget. Noen plater som blir med hjem, skjer seff alltid 👌🏼
    Må jo bli en bra lørdag det!!😊
    Jeg er ingen blodfan av damen, men syns at «AERIAL» og «50 WORDS FOR SNOW» er to fantastiske album!😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hard lørdag->rolig søndag 🤕

    Dro en tur til Hifi&Vinyl i går for å høre på mastodontoppsettet der. Mye man kan si om den opplevelsen, men det får holde med at det låt formidabelt på det meste av musikken jeg spilte. Deiligst var det med klassisk musikk. Det er helt klart mer å gå gå mtp plassering av ht, og ikke minst med vinkling, men selv nå kunne jeg ønske at jeg hadde enda mer tid med dem. Ikke samme type lyd som hva jeg er vant med - horn og SET rør - men veldig bra på sin måte. De som er bekymret for at en såpass komplisert konstruksjon ikke spiller homogent og sømløst, er iaf langt mer kresen og har bedre ører enn meg, noe som seff kan fort skje 🤗

    IMG_0104.jpeg


    Jeg har kink i dag etter å være så dum å belaste nakken med den strømkabelen 🫤. Ht til høyre er en kopi av DeVore O/93. Jeg er ingen fan av at andres arbeid blir kopiert, men disse spiller faktisk veldig bra, med pen finish, og bør være et must å vurdere for folk som er ute etter ht rundt 40k. Det er faktisk under hva man må ut med for skoesker som feks ls3/5a. Sett i det lyset, så er FantoRangene latterlig prisverdige.

    Uansett fodrømt hyggelig å treffe gutta og slarve om hi-fi og mangt😊

    IMG_0106.jpeg


    Så var det konsert med korpset til guttene. Jeg hørte ikke et pip fra podens klarinett, men er imponert og litt stolt av hva de fikk til🤗. Rett etter konserten, bar det til et middagsselskap som endte opp med buklanding i egen seng og noe redusert form i dag 😆

    IMG_0107.jpeg


    Planen er er å få testet disse WW-strømkablene i dag😊. Pt bruker jeg Supra på den aktive delen av mine ht. Har jeg troa? Egentlig ingen, men siden jeg får låne de av Hifi&Vinyl, så er risikoen lav. Forrige eieren av mine ht sverget til dyre WW-strømkabler - dyrere enn die jeg skal teste nå - og prøvde å overtale meg å kjøpe dem, men jeg takket nei. Vi får nå se om han faktisk hadde noe for seg 😜

    Ha en god søndag, ladies end gents!🙏
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke Satans temperatur ute, med minus 10 C🥶
    Vi får hakke tenner med sommerstenner.

    IMG_0115.jpeg


    Nå ta på seg findressen og dra i begravelse. Glad det ikke er jeg som har på furudressen. RIP.

    God helg! 🤗
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helt tilfeldig ble det til at jeg drev og sammenlignet CD-spilleren mot vinylriggen. En meget interessant øvelse, og skal gjentas mer systematisk fremover. Jeg må bare finne frem flere musikkstykker som jeg har både på vinyl og CD (streaming gjennom Spotify og BS Node 2i kommer til kort her, selv om signalet går gjennom DAC-delen til Meridian).

    Utgangspunktet for de to riggene er tilfeldigvis ganske så komparable, siden de kom i salg omtrent samtidig, og hadde også omtrent samme nypris (170 000 kr i 2009).

    Ser man på hardware-delen, så er det ikke tvil at man fikk mest for pengene med den analoge riggen (drivverk, arm, PU og RiAA), mens nyprisen for Meridian 808.2i var helt hinsides (Den høstet likevel kun superbe tester). Dette har også gjenspeilet seg i dagens bruktpris, siden bunnen faller kjapt av for digitale enheter, nye som gamle. Min erfaring, og mening, er at den nye teknologien innen digital gir først og fremst lavere inngangsbillett for forbrukeren, og ikke nødvendigvis bedre lyd kontra de eldre, forseggjorte maskinene. Du kan seff være uenig, og vise til at din DAC fra Østen måler bedre 😁

    IMG_0116.jpeg


    Hvordan det låter, får jeg komme tilbake til etter flere utgivelser enn de to på bildet (Jada, innspillinger osv har mest å si). Uansett, så er resultatene bare mellom mine maskiner, og er seff ikke allmenngyldige - så ikke arrestere meg!🥹 Dette er mest til egen forlystelse. Umiddelbart kan man notere seg et langt svartere/stillere bakgrunn med CD-spilleren. Man slipper altså peiskos, sus og annet støy (jeg sliter med litt for mye av dette pt, spesielt når det spilles høyt).

    Fortsettelsen kommer…. (Men ikke hold pusten!)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har vel 2-3 BJ skiver. Denne er antagelig den mest kommersielle av de, og den jeg liker best. Nei, jeg skal neppe ha flere :sneaky:

    IMG_0147.jpeg


    Har lekt litt med å senke tiltingen på ht. Likte høyden på lydbildet, men ville ha en fetere og rikere mellomtone. Fikk begge deler, men på bekostning av den nevnte høyden. Største overraskelsen, er at bassen ble mer fyldig i samme slengen. Klarer ikke helt å forstå hvorfor, så dere må gjerne teoretisere i vei😄.
    Vi får se om ytterligere justeringer må til.

    Ellers er det nytt år i morgen. Rock on!🤘Ikke ha nyttårsforsetter du ikke kan holde. Folk som sprekker er lite sjarmerende!
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Enig, drit i nyttårsforsetter. Godt å se du prøver og kompromisser (y)
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Teoretisere hvorfor du får lavere høyde når du tilter ned :unsure: Har prøvd tiltning opp selv og har havnet tilbake til utgangspunktet hver gang.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Teoretisere hvorfor du får lavere høyde når du tilter ned :unsure: Har prøvd tiltning opp selv og har havnet tilbake til utgangspunktet hver gang.
    Nei, det med høyden er greit å begripe. Det er at bassen ble fetere, er verre å forstå - for meg. Og for all del, høyden er som «normalt» å regne, ingen klager der.

    Våre ht er ganske ulike. Jeg tiltet maks før, men mulig det var litt mye ift avstanden til stolen. Whatever, jeg har lyttet noen dager nå, og liker forandringen. Venter litt før jeg evt tuner bassen (med de aktive bassmodulene, som går helt opp til 350 hz).
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig og motsatt av hva jeg selv har opplevd i lignende forsøk. Disse rommene våre som spiller med er ikke gode å forutse..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her er det WILLIE NELSON konserten på nrk som får lov å rule. Kanskje Ry Cooder senere:)
    WN er bra, derom ingen tvil🙌
    Enjoy!
    Kanskje jeg setter på noe køntri etter RC. Kanskje plukker frem Townes Van Zandt, det er lenge siden 🤔
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke bare guitar...... Han synger jävligt bra også.
    Her med Alison Krauss

    Fine greier.
    Jeg har hørt den låta flere ganger før, men husker ikke fra hvilket album. Mulig det var Spotify.

    Det sagt, kjærlighetsetikken innen køntri er helt på linje med mye av det man finner i asiatisk musikk, og iaf vietnamesisk. Hjerte og smerte. Klisjé på klisjé. Antar det er sånn overalt, egentlig. Det universelle språket 😋

    Men det kan bli sagt på en elegant måte også, som her❤:

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her bjudar man på, og da er det jo godt å se det er med samlede ben 😆
    Å bli bjuda på samlede ben, er ikke noe vi menn ønsker oss, men i dette tilfellet var det et desperat forsøk på å begrense åpningen på det nevnte holet, for å innskrenke inntaket av snø og is 🤗
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    3.207
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Blir litt trist her jeg sitter, ja😢
    Har du tilbydd han det samme, og fått blankt "NEI, IKKE FAEN!"? Hvis det var uten "IKKE FAEN!", så er det kanskje en, eh, åpning? 🤔
    Tror å ta dette videre i et åpent fora ikke vil passe, hverken for blues eller andre .
    PM er nok det rette her.......:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når man kun har én, så ønsker man seg to. Når man først har to, så gidder man ikke å sette opp begge🙄. Vel, etter mange mnd så gjorde jeg det. Flyttet Delos over på MF, og skal sette Maestro v2 på Nanotube One. 2/3 av jobben er gjort. Satser på resten er i boks ila dagen, etter fotball cup med minstemann 😋
    IMG_20240127_102043.jpg
    IMG_20240127_102107.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har du kommet over, lagt skuffelsen bak deg, innsett at livet har mer å by på?
    At det ikke bare er et stort bunnløst sort hull?
    Pøh, livet er en lek, nå som jeg har to snurrer å leike med🤗🫶✌

    Det lille som var igjen av brum er nå borte vekk, så som jeg bruker MC-delen i EAR 324. Helt klart forskjellige lyd på Delos og Maestro v2.

    Noe omrokkering av komponentene mht kabling og praktisk hensyn. Alltid spennende å se om man har lyd når alt er påslått igjen😬
    IMG_0169.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn