Så var det 24 desember da, og Julaften. Håper alle er ferdige med alt som skal forberedes til kvelden, og at freden er i ferd med å senke seg i hjemmet. For den siste luken har jeg valgt følgende plater:
Rod Stewart - Never a Dull Moment.
Tidlig på 70-tallet gav Rod ut et knippe meget bra plater, før det gradvis gikk mer og mer i en retning jeg ikke har like stor entusiasme rundt.
Never a Dull Moment hadde, som etterfølger til
Every Picture..., store sko å fylle, men også dette albumet ble godt mottatt og solgte bra. Samlet sett så tror jeg at jeg har mange med meg i at
Every Picture... var et sterkere album, men
Never a Dull Moment har også mange bra spor.
Jeg får håpe og ønske at albumets tittel vil gjenspeile julehøytiden for de som har fulgt tråden
Leonard Cohen - Various Positions
Det var en stor artist som for kort tid tilbake gikk bort. Å plukke ut étt album fra hans lange karriere og rikholdige katalog er en vanskelig øvelse. Men, det får bli
Various Positions som tildeles æren av å være kalenderens siste album.
Epilog.
Julen er også tid for å minnes, og 2016 vil gå inn i historien som et år der mange store artister gikk bort.
Gjennom å lage denne kalenderen ble det også til at jeg reflekterte over hvor mange artister omtalt her, som også har gått bort.
Bolan, Mercury, Cohen, Wright, Frey, Lynnot og Lord for å nevne noen.
Så vi får minnes alle de som gjennom årene har gått bort og takke for all den gode musikken de skapte og delte med oss.
En riktig God Jul ønskes til alle trådens følgere