The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    mtp at du savner dac littebitt så kan kanskje den dacmagic-en med oppgradert strømforsyning på torget være et billig bra alternativ :) låner en slik selv uten bedre strømforsyning som jeg koblet opp med en eldre denon funket overaskende til å være en sånn enkel løsning :)

angående platespiller ville jeg ventet med dette til alt annet er på plass om du ikke har vært så mye borti lp fra før, lånte med meg en project rpm 5,1 fra hifiklubben her om dagen til 6000 tusen og koblet opp på innebygde riaa-en på forsterkern men ble den nedturen så måtte ha byttet høyttalere hatt eget riaa trinn av go kvalitet osv for å få vinylriggen oppe å gått,
    endte med at jeg koblet meg på cd og dac isteden,

men er jo mulig du hadde finni gleden med det, men blei for mye ekstra for min del

mvh
    ivan

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Trist, lei og f...

Kom akkurat inn igjen etter avlevering av HK. Telefon fra kjøper. Ingen lyd fra forsterker. Han kobler via effekt, men fikk kun bass. Ingen lyd foruten effekt, kun HK. Skjønner ingenting. Blir litt lei når det ikke skal gå som det skal. Får dårlig samvittighet ovenfor kjøper. Ekkel følelse hele greia.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er vel samme garanti som gjelder på demo?

I verste fall så gikk den ad undas under frakt, men det tviler jeg på. Kom lys på den mens jeg var der. Orker ikke tape 4000 kr. nå på en forsterker....

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Høres nå ut som at han ikke har koblet riktig.
    Har han bare koblet til sub-out mon tro?
    Skal han bruke effekt, må han fjerne laskene mellom pre-out og main-in og så koble seg på pre-out.
    Har han gjort dette?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Han koblet som helt når jeg var der. Han fjernet noe plastgreier på baksiden av forsterker han koblet seg opp mot. Har snakke med kompiser osv. Hadde drevet med HiFi siden han var 12. Tror ikke han er totalt ukjent med stereo. Mer enn meg, for det skal ikke mye til.

Han har også koblet HT rett på forsterker i ettertid uten lyd.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Han må da sette laskene tilbake om han skal kjøre høyttalerne rett på 3490.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hmmm.. Merkelig. Feil kan selvfølgelig skje, men jeg synes dette virkelig noe rart.
    Men da får du ta den med dit du kjøpte den og så får dem ta en titt på den.
    (Du hadde vel nylig kjøpt denne på Soundgarden?)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, den ble kjøpt for under 3 uker siden, som demo.

Han skal ta kontakt med de iløpet av dagen i morgen. Skjønner egentlig lite, for jeg kjørte pent med den på vei til kjøper. Pakket bedre inn enn hva den var fra butikk. Men, vi får se, men taper jeg 4000,- på HK'en blir det nok til at jeg feller en tåre eller to.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    garanti å reklamasjonsrett i 5år uansett om den var demo eller ikke.. bare å levere å få fikset!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sært, men fortsatt pent. Ja, takk.

Trodde først de skulle koste en pris som aldri ville bli tilgjengelig på min sparekonto, men utseendet lyver.

4.jpg

Vedlegg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det lukte goil!!

10799304_10152801876871142_1309745556_n (1).jpg

Dæven. Ble stort og mørkt. FB er kanskje ikke den beste plassen laste opp bilder, for så poste her? Makan til kvalitet.

10748818_10152801876531142_1425039113_n.jpg

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    http://www.fein-hifi.de/images/product_images/original_images/hk3490g.jpg

Var det de plastgreiene på audio (mellom pre og main inn) han har fjerna? Da kan han "sparke" de med 12 års erfaring... er jo den som kobler PRE ampen til HK'en inn på effekt delen til den. Samme løsning har NAD og tror jaggu meg McIntosh har der på sine integrerte og... erfaring my ass. Du har intet å frykte.. men dem må skaffe et Y LEDD for å bruke effektbiten i en effektforsterker, og HK'en sin effekt bit!!!

Ala 2 slike trenger kjøperen (du er ikke skyld i dette!! Dem viser seg bare å være mer inkompetente enne antatt ;).)

https://www.komplett.no/monster-ihp-y-1f-hi-performance/773985

(der ser du at du sitter igjen med en Hun kontakt, selv om de er koblet inn i Pre out og Main in på HK'en.)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Han har en slik plugg du linker til. Han tror han har koblet feil, brokobling ellerno... Kommer hjem i halv fem tia, så vi får se hva det ender opp med.

(Leste forresten opp posten til karen over tlf. Erfaring my ass 8), hilsen: Skorob)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Avventer kjøp av forsterker til det dukker opp en Brio R. Teac'en har jobbet godt opp mot Klipsch på stua. Kanskje litt mindre trøkk i bassen, men det går helt fint for min del. Er ikke ute etter ei bassbule heller.

Tenkte jeg skulle legge ut en "ønskes kjøpt" her på torget. Noen andre forsterker dere vil tipse om rundt ca. 3-4000 til Klipsch.
    Kan ta litt tid skal man vente på en Brio, da det garantert er andre forsterkere som er like aktuell.

Noen som har erfaring med System Audio 5010 Signature? Kan fåes fatt på til en ok pris. Bare lura.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Avventer kjøp av forsterker til det dukker opp en Brio R. Teac'en har jobbet godt opp mot Klipsch på stua. Kanskje litt mindre trøkk i bassen, men det går helt fint for min del. Er ikke ute etter ei bassbule heller.

Tenkte jeg skulle legge ut en "ønskes kjøpt" her på torget. Noen andre forsterker dere vil tipse om rundt ca. 3-4000 til Klipsch.
    Kan ta litt tid skal man vente på en Brio, da det garantert er andre forsterkere som er like aktuell.

Noen som har erfaring med System Audio 5010 Signature? Kan fåes fatt på til en ok pris. Bare lura.
    Sjekk ut dayens forsterkere

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Snakk om oppgraderinger! Henter en Argon DAC etterpå med usb utgang m.m. 300 kr. Koster flæsk.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Det er nok et trygt kjøp. Den er verdt 2-3 i mine øyne

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hmm... kanskje man skal prøve seg, da. Mener du noe om selve forsterkeren? Tips fra bruker på forumet, så takk for den.

Tror du ikke selger, selger til fordel for en REGA BRIO r Tror jeg avventer kjøp av forsterker.

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Hører gjerne hva du mener om Argon DAC1 på musikk. Om det er den du linket til du ga 300kr for ? Jeg er ute etter en billig DAC så tar imot alt av tips.
    Av de jeg har hørt er det Arcam irDAC som står høyest på ønskelista. Men den har jeg ikke sett mye til på torget eller finn.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nå forteller jeg bare halve sannheten. Han fikk også Kenwood'en, men for meg så er den verdiløs, var i det minste. Har jo en Teac som står til forsterkeren.

Skal uansett gi en lyd. Sambo drar på jobb fra 11 imra tidlig til sent på kveld.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er det noe jeg har kommet over av folk som driver innen HiFi så er det at vi er alle like klin gærne. Har stått utallige timer i telefon og pratet med personer pga. en liten annonse på Finn. HiFi Nils som jeg kaller han (kan garantere at andre i Tr,heim vet hvem det er, selger et par Geir Fredriksen HT f.eks. akkurat nå) var han jeg har byttet Sonus med. Kom hjem med DAC i dag. Fikk med et par gode phonokabler til låns så man har lyd. Slikt setter man pris på!!

@:
    Emotikon her på forumet er en annen. Han tok over Tannoy'ene kort tid etter meg. Sonus'ene presterte han også stikke av med til slutt, da han har litt mer kraft i kjeller'n enn meg. Jeg sitter med B&W CDM 1 tilbake. Ingen sure miner, bare gode gubber.

@: Øyvind85 som har vist meg den gode vei til Dynaudio. Blir nok ikke det eneste som kommer i hus, men Focus 160 har behov for strøm f.eks. Utallige timer på telefon og PM her på sentralen. Tålmodig har han/du også vært med alle de dumme spørsmål man kom med. Forsåvidt fortsatt.

@: Ulfgre: Fått mange gode råd fra den siden. Klipsch-mannen. Du er faktisk slik jeg hadde foresett meg irl. Presterte lire av meg en kommentar i tråden din, der det var en kamerat av deg som var avbildet, men jeg trodde det var deg. Var flau lenge etterpå, men etter at du kom på FB har jeg hatt rett i mine antagelser om deg :) Ikke at jeg kjenner deg personlig, men du virker som en grepa og hyggelig kar.

Kan ta med mange andre her i tråden, med det blir for sentimentalt og tårevått. Glad i dere alle og enhver for at dere setter liv i tråden. Den er et positivt tilskudd i hverdagen for min del.

MEN:
    Bortsett fra ros og klem, så var grunnen til posten (!!) at selger av Music Hall a25.2 vil at jeg skal få en god match. Pengene tilbake er man ikke fornøyd. Ikke betaler jeg 2500 heller, men turte ikke komme med det i tråden, da andre har "stjålet" mine egne prosjekter her i tråden.

erib

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Antall liker
    74
    Hi-Fi folk er som regel veldig trivelige mennesker, og er som regel oppriktig interesserte og hjelpsomme. Har til dags dato ikke hatt en negativ opplevelse, og jeg har handlet med en del av dem. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Music hall kan sikkert være en morsom sak :) Aldri hørt selv, men mener å ha lest noe om merket tidligere.

Et tips vis du vil ha litt morro lyd i RF52 er å prøve å spore opp 2stk Vincent SP996 monoblokker.. du burde finne dem til rundt 3000kr parret vis du er heldig..
    Fant mine hos en hyggelig kar sørpå.. ufyselig lite brukt så har drevet med innspilling her.

Vincent er en veldi god match til klipsch, og med disse blokkene kan man jo fort og billig få seg et fint oppdelt anlegg der man kan velge å vrake litt i deler..
    I dag har jeg en Primare i21 som jeg kjører som rein Pre på disse og lyden er knall.. men vurderer kjøp av en dedikert preamp, kansje en fin sak med rør.. :)

Men et tips er i allefall og prøve Vincent.. du blir ikke og angre, men skulle du formodning angre så er det lettsolgt igjen :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du er jo velkommen til og titte litt i galleri tråden min også og bare skrive i vei der om det er noe :) hadde vært morro og få opp aktiviteten der også :)

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Noen som har erfaring med Music Hall a25.2?

Vis vedlegget 288711

Music Hall A25.2 Integrated Amplifiers reviews - Audioreview.com

Mener jeg har fått en OK pris på en forsterker.

har hatt en sånn også:cool: den er helt ok. Et hakk opp fra Maranz den gang som ble for mørk, men den ble for strømsvak for meg. Til klipsch er den sikkert ok nok. Lys signatur, men ikke for lys. Men i disse prisklassene sverger jeg bastant til eldre Sony ES serie, enn noe nyere og blodfattig.

Dac er viktigere for deg enn du tror. En billig Argon vil ødelegge alt. Cambridge dacmagic er billigste dac med god lyd du får (og enkelte kina dacer som må oppamp oppgraderes\rør oppgraderes\Power oppgraderes).

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg har veldig lyst prøve Brio Rega R, men tror det kan bli vanskelig - ta tid. Han som solgte sist hadde over 20 forespørsler om salg ila. en dag. Creek er et annet merke som blir sammenlignet med Brio. Lurer på om det ikke er samme person som står for Music Hall. Han som selger Hall'en nå, solgte en Brio for noen uker siden. Gikk også på samme dagen.

Jeg tror bare jeg avventer forsterker. DAC'en er også bare en som skal brukes enn så lenge. Uansett bedre enn phono/jack

EDIT: Satt meg akkurat ned med John Martyn og noen låter. Det kan virke som om det ble veldig bassfattig med DAC'en... høres det fornuftig ut?

Sist redigert:

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    en billig dac kan gjøre mye rart med lyden. Jeg er ganske uenig med dette elsket for billig dac'er og spesielt sin cambridge dacmagic. Den er på det meste OK for prisen. Skal du ha en BRA budsjett dac, så har du f.eks Jolida Tube Dac FX. koster 4 ny. Den er BRA.

Men skal du ha noe billig som låter OK. sjekk brukten.. :) Det finnes mye bra. f.eks Benchmark er av og til ute...

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vet dem hadde en knallgod CDspiller! Tror dem kan sakene sine de der rett og slett :). Pen sak ;)

Vil bare nevne, jeg kjøpte et anelgg bestående av RF52mk2 og Sony 1040 (surround reciver!!!) Det spiller altså så vanvittig fint og flott. Men så har jo Sony også virkelig levert gode recivere siste årene (nå heter den jo 1050!!). Så pris og type har ikke så mye å si, bare komboen er god :). Og det er jo det som gjør hobbyen her så moro, og frustererende ;)

F.eks. Jeg bytta til meg en Karans KSA400, den spiller helt utrolig på BW, KEF og Piega. Men på mine Cornwall, det var skikkelig bom! NAD C356 spilte faktisk "bedre", Karan pekte ut horna med engang (roppert lyd deluxe). Karan kosta rundt 130.000kr, og er en amp som er helt i verdensklasse.

EDIT: Vil også nevne, NAD Classic passer til Heritage serien(anbefaler dog bedre her også..), men ikke til Reference, der må du på NAD M serien om NAD skal vurderes. NAD M3 spilte helt vanvittig dynamisk og mykt på mine foregående RF82mk1.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Snakker om sola, igjen. Rotta tok knekken på strømledningen til DAC'en. Kamerat han, Doffen.

10432118_10154721985360515_3061834321841413453_n.jpg

C

Cyber

Gjest
    Jeg har hatt to Brio-R. Begge to hadde merkbar støy ut på høyttalerne når man justerte volum med fjernkontroll. Slikt irriterer meg litt, kanskje ikke deg, men tenkte jeg kunne si ifra. Ellers en artig forsterker som låter fint.

Hvis du hadde funnet en Naim Unitiqute tror jeg det kunne vært en fin løsning på Klipschene med "alt i ett".

Sist redigert av en moderator:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det var saker, Cyber :)

Men, den er også priset deretter ser jeg. Hva tror du man må gi for en brukt en? Skal definitivt legges i hylla sammen med aktuelle kandidater.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er mulig jeg skal en tur ned til Soundgarden senere i dag, da jeg må få ordnet et lite deksel til HK'en jeg solgte i går. Noe jeg bør ta en ekstra titt på?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn