The Last One
Hi-Fi freak
Hehe. De fleste her i tråden snakker mer eller mindre gresk for meg, Har ikke fått satt meg inn i alle ord og uttrykk dere kommer med. Jeg må få lagt meg av penger til en Dac, eller det du nevner (usikker på om det i det hele tatt er dac du prater på). Jeg vil nok handle noe rimelig nå med det første, skulle jeg ikke være fornøyd med lyden kun via HT til PC. Jeg tviler egentlig på at jeg vil bli skuffet, men man vil selvfølgelig få optimalt ut av HT.Bra dac,bra pre. Alt det andre e ren bonus,og hvilken bonus
Hehe... Liker at du drar frem romkorreksjonen som en bonus. da det er det som er hovedpoenget med denne boksen...
Uansett, til trådstarter. Aktive høyttalere, en Squeezeboks/pc løsning og DSpeaker. Da har du konevennig anlegg, som vil spille svært godt. Med romkorreksjonen så vil du få bort størsteparten av toppene i frekvensgangen, og i etterkant kan du jo gå inn å justere lyden med noen db ped PEQ. Samtidig som du får en forforsterker slik at du kan styre volum og innganger med fjernkontroll.
Penger er ikke det jeg har så mye av pga. sosial angst. Jeg har fått forskudd på arv akkurat nå, så da blir interiør og et nytt anlegg, + en TV prioritering. Jeg vil måtte spare minst et halvt år, skal jeg ha 8000 kr. (Ca. pris på en brukt god DAC) i baklomma. Går jeg ikke over budsjettet på TV, så sitter jeg igjen med alt fra 2-4000 kr. etter at alt er handlet inn til noe som vil forbedre lyden.