The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ingen tvil om hva jeg ville valgt :cool:

Last One har skjønt det. Tommel opp A.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Noden er flott :)

Alt tilgjengelig i mine fingertupper :)

Screenshot_2016-12-06-15-04-23.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    10 + og snøfritt. Ei jul uten snø? Det e trasig det...

Etter at spøkelset kom i hus. Spøkelset som nedgraderer stere(i)oen har man behov for litt stereo på budsjett i 2 etg.

Forsterker skal man alltids få fatt på. Mye på Finn til 2000 kr +/- som kan gi akseptabel lyd. Føler meg "safe" der.
    Høyttalere derimot, der føler man seg ikke helt trygg. B&W 683, Dali (tviler), Klipsch B3. Enkelte modeller Kef er vel det man har sett på så langt.

2 etg blir mest brukt av katta og samboeren. Katta har ikke de store kriteriene, men sambo setter pris på akseptabel lyd. Jeg setter pris på billig stereo som kan overraske. Er vel det man håper på. Blir uansett mer liv enn hva Omega leverte i 2 etg, da de sto uten forsterker.

Må bli stativ/ monitor. Da skråtak kan trøble til for gulvstående.

2-2500,- for et par høytallere som kan trylle litt liv oppe i 2 etg. Noen kurante merker/modeller som du/dere har følt gitt en akseptabel lyd.

postadsuk.com-1-old-jvc-hi-fi-for-sale-audio-amp-stereo.jpg

Utseende betyr heller lite på budsjett :)

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Ligger ett par Epos M12i for salg i Trondheim, på Finn. Ligger til 3200, men kan muligens prute dem innenfor budsjettet?
    Ser du har annonsert det meste i det siste Anders. Hva sitter du igjen med nå?

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Skal du gå for skikkelig budsjett har du ett par Mission M73 på Tiller til kr 500,- Mye for pengene! De er gulvstående, men lave.

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Spammer her nå... Du har ett par SA505 m originale stativer til 1500,- i nærheten også. Tilbyr til og med levering i nærheta.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.803
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2282.JPG

Du får ta med deg handlekurven :)
    Har en Sansui A-80 og en Sansui AU-X911dg

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sender ting og tang med oppkrav på mandag. Mistenker en eldre kjøper. Takk for innspill, men ikke aktuelt med kjøp akkurat i dag.

Sansui 911 blir rett og slett for massiv, Ove :) Liten 30-50W holder i massevis til 2 etg. Anonym kar sådan. Har sett meg ut en, men kan ikke røpe noe i frykt for at noen kommer meg i forkjøpet.

Kan være aktuelt neste uke, Stigimon :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vintage Radionette ht overrasker alltid de som hører dem i kryptens aller helligste. Mine TK 600 er store stativhøyttalere på 25 liter, men lillebroren TK 400 på 20 liter låter i samme retning. Ville forundre meg om ikke de mer vanlige TK 18 også er i samme spor. Grunnen til at jeg nevner det er at Radionette som merkenavn har blitt ødelagt av nyere OEM-produkter slik at de fortsatt ikke forlanger mer enn noen få hundrelapper for dem. De trenger gjerne en litt varm og vintage-aktig forsterker for på ikke bikke over i toppen, fungerer veldig fint med Pioneer A-201.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Prosjekt levelig lyd i 2 etg til en billig penge har startet.

Whiplash setter griller i hodet på en med de flotte bildene av sine hvite 12". Blir vel kasta ut hjemmefra drar man noe sånt opp i 2 etg.

sansui_au-317.jpg

Skal ikke så mye til før det gir god følelsen på litt eldre stereo.

Sagt det før, sier det igjen. Fungerende gode gamle saker kan gi mye moro og eierglede.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.803
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Og bli kastet ut er ikke noe gøy;) hold deg til noen små søte høyttalere du! :)

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Blir kasta litt overalt for tia. Ikke bare hjemmefra :)

Henter ut en søt liten AU-317 på posten ila dagen. Er den i fin teknisk stand håper man den kan overraske til en billig penge. Brukt av tidligere eier, så håper på det :)

Leser en del på utendlandsk fora at man burde skifte div småtteri på karen har den ikke hatt service på bortimot 40 år. Hører sikkert det ganske kjapt. Jakta på en kurant taler til jul/nyttår er i gang.

Gleder meg :) Katta og samboeren skal underholdes i 2 etg.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.391
    Sted
    Smurfeland
    ^Nice. Min første seriøse hififorsterker var en AU-217 jeg arvet fra gamlingen når jeg var fjortis.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ligger en 217 på Finn :) Hadde den i sikte, men så dukka 317 opp med rack handles. Første utgave ikke mkIi

Første utgave med pre. Noe mkII ikke besitter. God erfaring med eldre Sansui. Håper på den samme nå :) Selv om den ikke kostet flesk.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.391
    Sted
    Smurfeland
    Ja, søkte den opp og kikket på den. Vekker minner, man glemmer aldri sin første. Dessverre fikk den litt problemer etterhvert med skurr i den ene kanalen, så den ble pensjonert og havnet hos lillebroren til en kompis isteden. Nesten litt mirakuløst at noen av disse fortsatt holder koken. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Henta ut min nå. Den ser mer eller mindre ny ut. Ikke vest bare det etter 35 år +. Ikke noe plastic fantastisc.
    Orker ikke koble opp for noen lytt før man har hue på rett plass igjen.Men låter den slik den skal så tror jeg det er er et riktig så ok kjøp :)

Mye mulig man huker fatt på 217 gir det mersmak. Skal være i ok stand.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.803
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bare vent til du hører 717/719 du! :)
    Jeg har en 719 du kan arve om du er snill gutt i julen;) samme tingen der,ikke pre ut på 719 :( men det trenger du strengt tatt ikke heller.

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    AU 217/317 er jo en liten pusekatt mot de tyngre gutta i serien :) Men nå var forsterkeren tiltenkt til et enkelt oppsett i 2 etg.

Snill gutt i jula er man nok :) Invitert familie på julefeiring med det som hører med. Første gang som vert på julaften. Må bare få surra seg frisk nok til at man får gjort seg ferdig. Henger litt etter. Ikke starta jukestresset så langt. Du har nå fått handa gave til deg selv, Ove :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.391
    Sted
    Smurfeland
    Henta ut min nå. Den ser mer eller mindre ny ut. Ikke vest bare det etter 35 år +. Ikke noe plastic fantastisc.
    Orker ikke koble opp for noen lytt før man har hue på rett plass igjen.Men låter den slik den skal så tror jeg det er er et riktig så ok kjøp :)

Mye mulig man huker fatt på 217 gir det mersmak. Skal være i ok stand.
    Lenge siden jeg hørte 217 nå, men husker jeg syns den låt veldig bra den gangen med vinyl og toveis trykkammerhøyttalere. Men var beskjeden effekt på den, så ville hatt noe lettdrevet på den eventuelt. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    AU 317 tar en liten innersving på Matantz 2225L.

Feit "amerikalyd" og partybass ble plutselig "kontrollert". Renere og penere med 317.

Nå skal det sies at 2225L sikkert har hatt behov for litt TLC. Men det burde vel strengt tatt AU 317 også ha etter 35 + år.

Artig læll :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Prøver kurere influensa med sort kaffe og litt rolig musikk.

[video=youtube;FDJtAqXbZ1c]http://www.youtube.com/watch?list=PLBPQjtB4olU_f12tv70BclyOhVuBrrP1a&para ms=OAFIAVgE&v=FDJtAqXbZ1c[/video]

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    God bedring, A. :) Funker ikke kaffe så finnes det jo sterkere saker i fin brun farge :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Blir liggende i fosterstilling dagen derpå tar man inn noe sterkere enn pils. Døden nær sådan.

Men takk for omtanken :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg solgte BAF1 for 20kr mer enn i 1981.

Var god interesse, så prisa meg vel litt lavt. Mer eller mindre mint tilstand. 2020kr mer hadde sikkert vært oppnåelig.

Moro at du har sånt liggende Ove :) Har tenkt handle manualene til AU 317 og 5500. Ligger til noen hundrelapper på eBay.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ni dager med snørr og tætt topplokk. Tætta seg litt ekstra som sjuk. Tætt 24/7 - 365 dager i året.

Dårlig forsøk på handel på kjøpesenter tirsdag endte med en kjapp retur hjem til senga. Handlet julemiddagen på den lokale butikken i går.
    Bedre utvalg, mindre stress :) Nå er det min egen " tradisjon" med sambo som står på tapeten.

2 stk feite gode karsmellpuddinger laget fra bunn. Ska bli feit. Glæda mæ.

large.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bank i bordet. Første dagen man våkner til et friskere sinn :)

10 cm nysnø. Ei bikkje som står utenfor bjeffer som en idiot på elgen. Hey Joe med Ole Paus på stereoen.

Røbetsalat, potetsalat og eggesalat blir surra sammen på kjøkkenet. Bli bra det her :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    De j.... mandelpotetene. Går jo i oppløsning bare man legger de i vann.

Takk Whip. Fra både meg og de 2 andre.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Noe som har peiling på om det er soft dome eller metall dome som sitter i den karen her? Monitor Audio R352.

Screenshot_20161223-161845.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn