The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt å se liv i deg. Hvilken drone har du kjøpt? Mavic?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.492
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Alle tekno mannfolk burde fått en sånn drone. Alle. :) Flotte bilder av flott landskap!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, det er nok en Spark. Skulle vel egentlig gått for en Mavic.
    Det er ikke lange tida man får hatt drona i lufta nå som det er så kaldt. Moro uansett :)

Koster en halv kurant forsterker, Jorwed. Det kan du ta deg råd til :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Spark ja.. funker i bøtter å spann.. tror jeg må handle en sånn.. men først amp og høytalere :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kjør på med Mavic, har du mulighet til det. Eventuelt Mavic Air som akkurat er kommet ut på markedet. Litt av både Spark og Mavic.

Spark er kurant mtp hvor liten den er. Man kan ha den med overalt. Mavic gjør alt litt bedre på det meste, men er en smule større.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei og takk for sist :) Kjekt å se det er litt liv i tråden din igjen. Drone kjør nå altså? Kan fort bli like dyrt som hifidilla det :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hei og takk for sist :) Kjekt å se det er litt liv i tråden din igjen. Drone kjør nå altså? Kan fort bli like dyrt som hifidilla det :)
    Hei, Øyvind :)

Tror ikke det blir det helt store med liv i tråden. Selv om det lugger litt etter noe nytt. En kurant forsterker hadde vært noe :)

Grattis med en flott "ny" bil. Flott se til den Volvo'en. Kan koste med drone, ja.
    Har dessverre vært uhell ute allerede som kostet noen kroner i reparasjon. Artig lell :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei, Øyvind :)

Tror ikke det blir det helt store med liv i tråden. Selv om det lugger litt etter noe nytt. En kurant forsterker hadde vært noe :)

Grattis med en flott "ny" bil. Flott se til den Volvo'en. Kan koste med drone, ja.
    Har dessverre vært uhell ute allerede som kostet noen kroner i reparasjon. Artig lell :)
    Man må kose seg med det en har om det er alternativet :) Må jo ikke bytte stereo for å holde liv i tråden din. Kan jo handle om drone og film/bilder fra den hobbyen. Uhell med droner må man nok t med i regnskapet :) En ok forsterker trenger jo ikke koste sjela og skjorta . Hvilke høyttalere har du i dag da? Jo takk. Ble ny brukt bil. Den gamle overtok min nevø i går da han fikk lappen og fylte 18 år.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ligger mange gode forsterkere ute til småpenger i dag.. f.eks noen Denon pma 2000 saker.. det var jo i sin tid (for ikke så lenge siden) meget støddige saker.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har stående plastic fantastic JBL LSR308. Solgte V6'en. Så det er langt fra optimalt uten DAC.

Samboeren har hintet på en V6 i bursdagsgave til sommeren. Så det er fortsatt håp :) Pluss at man har RF52 stående oppe i 2 etg, men med en eldre vintage kar som leverer strøm. Har da mulighet for lyd, men prioriterer pengene andre steder for tia :)

Har blitt lat. Pengene har gått til en smådyr elsykkel. Noe som er ganske kjekt både for meg og bikkja. Går buss utenfor her 2 ganger i døgnet. 3 mil fra Trondheim sentrum. Kjedelig være avhengig av samboeren mtp bil.

WP_20160629_21_39_15_Pro.jpg

Oppsettet over spilte vanvittig moro :) Så, nei. Det må ikke koste skjorta, men det florer heller ikke med slikt på brukten :)

Både Denon og Xindak må ikke koste skjorta til RF52.. Følger med på Finn. Skulle det dukke opp noe kurant :)

Fikk forsåvidt tilbud på kjøpe tilbake Heresy II fra en annen trivelig forumbruker. Takket pent nei. Noe man har angret litt på, men da har det fort gått noen ekstra kroner til forsterker osv. Blitt for dumt ha de stående til pynt.

God helg, folkens :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det der er grunnen til at det drepes folk i Norge... Fette irriterende

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    se der.. nå begynner musikken å sildre.. straks sildrer det inn noe elektronikk også.. ;) PS: ligger stadig ute noen beaist av noen Denon forsterkere til ok pris.. kjøp ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sparekontoen må bli litt feitere først. Snusa på en Sansui 5050, men det er vel nok av helt OK gammel stereo stående i hus :)

Flott er det, men ikke helt den store forbedringen i lyd. For all del. Send meg gjerne noe tyngre gammel Sansui. Setter pris på det.

Interessen er om ikke annet stigende etter en laber periode til HiFi :) Vi får sjå.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    joda ser den.

kjøp noe litt nyere som du kan ha å kose deg med.. så tar du det der vintage greia på side 2 :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Merker meg at Nils L bruker Shure SM57 som vokalmikrofon i hjemmestudioet. Ligger en slik på hylla like ved siden av meg. En klassiker som jeg selv aldri har brukt til vokal, men jeg husker Chet Baker også brukte SM57 da jeg så ham live. Det er jo egentlig instrument-broren til SM58.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er mye mulig, Baluba :) mikrofoner har jeg ikke helt taket på.

Men har fått med meg at du tidligere har eid en Sansui 5050 :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den har blitt nevnt, ja. Fine vintagesaker. Det er på en måte Shure-mikrofoner også, det er jo få mikrofoner som er særlig unge.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dæven.

Følte meg som en "mann" med balla mellom fotan igjen i dag. Sikkert 15 år siden sist man følte seg som en.

1 og en 1/2 time med snømåking med alt for lita snømåke gjør sitt :) Til og med med bjønnfett på hodet så følte man seg litt "mann".

received_10155991318026142.jpg

received_10155991315991142.jpg

Kong Vinter må bare forsette. Jeg liker være litt "mann" av og til :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kong Vinter har slått ti litt ekstra. 25 kalde på natta de siste to dagene. Samme blir det nå i natt. Var nede i kjelleren sjekka vannrør flere ganger natta som var. (Bor i gammelt dårlig isolert hus).

Kurant bo på bygda sånn sett. En telefon til bonden tidligere i dag, 1500L ved står stabla på en pall noen timer senere i gården. Prisen skal man heller ikke krangle på. Det holder forhåpentligvis fram til våren. 40% økning på strømmen trør de til med i samme slengen.
    Fyring med ved koster heller lite opp mot strøm i en gammel dårlig isolert bolig.

Bikkja må uansett luftes. Da er det ok utforske nye steder fram til Kong Vinter gir slipp. Skog og mark skal det tilbringes mye tid i til sommeren.

Langvatnet på Ler. Gammel dødisgrop fra siste istid. Ørret på 7 kg tatt for noen år tilbake, isfiske.

Spørs på om man må få ordna seg noe utstyr til neste tur.

received_10156000997971142.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er forsåvidt fortsatt stereo i skauen.... Det spilles oftere musikk om dagene. Noe som gjenspeiler seg på humøret nå som det har blitt lysere ute.

Kaffekoppen fikk seg en runde med Dream Theater og Anathema tidligere i dag. Dvs et par album. JBL LSR 308 er absolutt ikke på bærtur, men med noen enkle grep så tipper jeg de kunne vært noen hakk bedre. Får se hva man får til etterhvert :) Redd det fort kan svi i lommeboka slår man seg på byttesjuka igjen.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Alltid lett å gå på en smell med Hifien :) Ser ut som dere har vinter ja. Samme her i Bergen. Her er det dog ikke lenger ned enn ca 12 blå. Men kaldt i fuktig luft. Du får trim med måking da Anders ;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Finns ikke bedre å ha på hue enn bjønnfætt. Eneste som funker når det er skikkelig kald. Hilser fra sør og -15 og vind.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Alltid lett å gå på en smell med Hifien :) Ser ut som dere har vinter ja. Samme her i Bergen. Her er det dog ikke lenger ned enn ca 12 blå. Men kaldt i fuktig luft. Du får trim med måking da Anders ;)
    28 kalde nå i natt :) stappa ovnen med ved før man la seg. Var fortsatt glød i ovnen da man sto opp. Ikke verst.

Vært lite med snø, men jeg sykler daglig. Parkerte elsykkelen sist uke. Livredd saltet skal ødelegge elektronikken på motoren. Tramperten uten motor er nå tatt fram igjen. Blir ekstra trim av av det. Ser ut som en ninja der jeg trør bortover med heldekkende maske til ansiktet.

Finns ikke bedre å ha på hue enn bjønnfætt. Eneste som funker når det er skikkelig kald. Hilser fra sør og -15 og vind.
    Takk, TT. Hilser tilbake.

Bra det var noe som var iøynefallende på bildet :) . Er ikke så glad i ta bilde av meg selv. Satt langt inne poste det her på forumet.

Neste vinter må det investeres i ei bjønnfett med ekte skinn/pels.

Våren nærmer seg, Anders. Våren nærmer seg.

Postet fra lomma, uten garantier.
    Ja, så vist gjør den det :) Ikke lenge til sola kommer seg over den fjelltoppen som står i veien for sola om morgenen.

Kan man trø ut med kaffekoppen i baris. Perfekt start på dagen for egen del.

Håper alt står bra til med deg om dagen. Spennende se hva du ender opp med. Følger tråden din.

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.097
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    28 kalde nå i natt :) stappa ovnen med ved før man la seg. Var fortsatt glød i ovnen da man sto opp. Ikke verst.

Vært lite med snø, men jeg sykler daglig. Parkerte elsykkelen sist uke. Livredd saltet skal ødelegge elektronikken på motoren. Tramperten uten motor er nå tatt fram igjen. Blir ekstra trim av av det. Ser ut som en ninja der jeg trør bortover med heldekkende maske til ansiktet.

Takk, TT. Hilser tilbake.

Bra det var noe som var iøynefallende på bildet :) . Er ikke så glad i ta bilde av meg selv. Satt langt inne poste det her på forumet.

Neste vinter må det investeres i ei bjønnfett med ekte skinn/pels.

Våren nærmer seg, Anders. Våren nærmer seg.

Postet fra lomma, uten garantier.
    Ja, så vist gjør den det :) Ikke lenge til sola kommer seg over den fjelltoppen som står i veien for sola om morgenen.

Kan man trø ut med kaffekoppen i baris. Perfekt start på dagen for egen del.

Håper alt står bra til med deg om dagen. Spennende se hva du ender opp med. Følger tråden din.
    Jo takk, det går litt bedre nå, men ensomt og tomt fortsatt. Har funnet ut at jeg aldri kommer over det, men må lære meg å leve med det. Lett er det ikke.

Musikk og fotball holder meg gående. Blir snart endringer i anlegget mitt. Noe skal ut og noe skal inn, men vet ikke hva. Drar innom Stereofil i morgen, da jeg er i Oslo på en workshop åkkesom.
    Zu og Forte III ønsker jeg å sjekke ut.

Hvis savnet av Heresy blir for stort for deg, kan det bli en løsning snart;)

Kanskje jeg kroter ned noen inntrykk. God dag i kulda!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, det skal ikke være lett. Skjønner godt at det fortsatt sitter i. Takk for at du deler.

Heresy II fikk jeg kjøpt til en meget fin pris. Mer enn halve prisen på hva du vil få for HIII, om ikke mer. Men takk som byr :)

Ligger Forte III SE på Finn, forresten. Tror neppe man opplever store tapet mtp prisen de selges for, skulle de ikke passe inn.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    bare å krumme ryggen i kulda å fyre som den beste fyrbøteren noen sinne har eksistert! :)

Her i nord fikk vi endelig mildvær i går og det er vedvarende i dag. godt med en pause fra kulden. det har mer eller mindre vært kaldere enn 10 minus siden nyttår her.. med de fleste dager nærmere 15.

utrulig kjedelig med tanke på at man ikke får trillet tur med lillepia.

men nå kansje vi får se rettsia av 10 minus en stund.. det er jo lovt å håpe..

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    For egen del så har ikke kulda vært noe stress. Er bare kle seg godt så går det greit. Ullundertøy er tingen.

Det faller mer på at jeg er redd for rørene i kjelleren her vi leier. Kulda har fått satt seg i ytterveggene mtp at vi passerer snart ei uke med godt over 20 speik på natta. Heldigvis så ser det ut til at den er på retur. Medlt fra 5 -10 kalde framover.

Her er fra en sykkeltur med bikkja i 17 kalde. Ingen av oss hadde det noe særlig vondt pga at det er kaldt. Smører bikkja med "fett på boks" på potene.

received_10156003525981142.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    sleng en viftovn eller gassovn ned i kjellern så varmer du den orntlig opp :)

Bikkja lider neppe noen nød.. han går ut i all slags vær uten noen form for modifikasjoner :)

værre med lillepia.. anbefales jo ikke å trille tur under 10 minus.. spesielt ikke første 3 månder.. :) nå er hun akurat bikket det med noen uker så ta tørr vi presse litt mer :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Står ovn nede i kjelleren. Men nå er vel mine nerver ganske slitne, så man bekymrer seg antagelig mer enn nødvendig.

Vi kan trøste oss med at det er kurant ila noen mnd X'ern :) Da får du ta litja på ryggen, bestige noen fjell :rolleyes:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.161
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    tja fråsene vannrør skal man ikke kjimse av så hadde nok fyrt til den store gullmedaljen i kjellern :) i gammelhuset på landet har vi montert inn en ekstra vedovn i kjellern for å kline til voldsomt når det bikker 10-15minus.. :)

Det blir vel ikke noen fjell med det første, det har jeg ikke kropp til, men mange fine trilleturer :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er for jævlig...

Klager man ikke på kulda så klager man på varrmen. Bikka plussgrader på gradestokken i dag. Nå er det bortimot badstu pga peisen.

(Stigi, ser du lurker i bakgrunnen. Ble det noe særlig med salg av Heresy kontra RP?)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    AC/DC sto tilfeldig på når han karen her passerte på tur tidligere i dag.

Sykler mye ved veien, så har kamera montert. Det er en del stygge forbikjøringer av og til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn