The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Påska går mot slutten. Vært skyfrtitt fra mandag til i dag ettermiddag her på Hyttfossen.

Hatt besøk av familie i 2 dager. Brent bål gårdsplassen av alle steder...

To lengre turer med bikkja på sykkel, rast ved Selbusjøen. Sånn går no dagan. Vært bortskjemt med været påska her :)

Samboer har tatt turen for litt mer familiebesøk/sosialisering. Jeg valgte bli hjemme, fylle opp sosialtanken litt for meg selv (bikkja er selvfølglig tilstede).

Trim får jeg i samme slengen. Bikkja knoter ballen ned i skråninga annenhver gang det kastes ball.

RF'ene har stått for musikk fra 2 etg med vinduet åpent ut mot gården. John Martyn og Pink Floyd har naboene blitt tvunget høre på noen timer ila dagen. Går da høre på så lenge musikken er i bakgrunnen.

IMG_20180331_155534.jpg

Selfie hører med. Er hverken full eller stein på bildet, men full av koffein og Kvikklunsj.

IMG_20180331_155849.jpg

Hjemmepåske er slettes ikke verst, men neste år hadde det vært kjekt med en tur på fjellet/naturen over noen dager blir det lignende vær som det har vært i år.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kom aldri så langt... lappen. Derfor man trør rundt på elsykkel. Har drikki så mye som en hel halvliter øl ila påska.

Var på vei ta sertifikatet gjennom arbeid før man ble sykemeldt osv osv osv.
    Får se om man tar det opp igjen, men det er mer utgifter med bil enn det smaker enn så lenge.

Var en kort tur ute på sykkeltur med bikkja nå i kveld. Bambi ville hilse på. Bikkja ville ha biff.

received_10156094720171142.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare så synd man ikke tok vare på cd'ene.
    Vel, nå er det iaf perfekt tid å ta det opp igjen, Anders. Vinyl har blitt en dyr greie å lefle med. Skaff deg en god NOS DAC med AD1865 chip - trenger ikke å koste mange tusener - og det er så analogt at du må opp til flere titalls tusen kr på snurre/arm/PU/RIAA for å overgå den. CD fåes tak i billig, og hver loppemarked blir til en fest når man kommer hjem med poser av CD for noen få hundringser. Hyllene fylles kjapt opp, og man tar lettere sjansen på å plukke med seg ymse skiver, selv om man er usikker om man liker musikken, eller om man kun er nysgjerrig.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk for at du tar deg tid, viser interesse Gunner :)

Men tviler på at det blir CD igjen på denne karen. Penger spart er nok sant, men det er noe eget sjarmeremde med LP-spiller og LP'er i seg selv.
    Da blir det nok heller at man prioiterer Tidal/Spotify med en OK streamer/DAC. Men så ubesluttsom som jeg er, så er det enda ikke bestemt hva man ender opp med.

Vært smålig irritert hele dagen. Skulle hatt et par RF63 med tilhørende elektronikk, blåst litt liv i skauen. Er lov drømme seg bort.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Møkkadag i går...

...fin fin dag i dag

Skyfri himmel når man trør ut av senga. Ingen kaffe tilgjengelig (nesten krise) så da må man ty til Earl Grey for litt koffein.

Trør ut på en tre timers tur med bikkja. 1 mil på sykkel, 6 km til fots. Rast ved et vann det fortsatt er trygt gå på isen.

IMG_20180402_154946.jpg

Heldig bilde av bikkja.

IMG_20180402_155837.jpg

Kom inn døra. Hørt gjennom ei skive med Anathema på JBL'ene. Resten av dagen skal tilbringes med fotball av alle ting. Vokst opp på Ranheim.
    Ranheim presterte rykke opp til tippeligaen sesongen 2017. Ikke verst bare det. Første kamp ble utsatt pga frost i bakken på Ranheim Stadion.

Får håpe det blir kamp i dag :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, det var moro.

Klina den i mål etter 33 sekunder. Skal ikke se bort ifra at Ranheim klarer seg sånn noenlunde i årets sesong,

Ligger en Xindak PA-M effekt hos Mala brukt til ok pris nå :eek: Lukta jo i sin tid på den integrerte.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Blir jo smålig dårlig frekventere her inne om dagen....

Yamaha NS1000 til 7500 i Danmark (får vel greit bud over). Hadde vært noe for vintage'n sin det :) Frakt noe annet.
    Kjøpte Marantz 1060 fra Danmark. 1250 danske kroner. "Perfekt" stand". Koblet den opp så var det kun pre det kom noe fornuftig ut av fra den karen.

BAF1 med Yamaha NS1000... Hvordan det låter aner man ikke, men det hadde sett utrolig snasent ut, skal ikke nekte på det.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, TT :)

Prøver nå få noe fornuftig ut av bildene, men det er ikke så alt for mye man får til med en mobil.

Whiplash her på forumet (savnet kar) fikk meg i sin tid handle ett skikkelig kamera, men var litt mindre smart solgte det. Har ikke tålmodighet eller IQ sette meg inn i sånne "kompliserte" saker. Gjelder vel forsåvidt stereo også, men der har jeg heldigvis ett fungerende øre som avgjør om man liker det man hører.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    4 timer tur med samboeren i dag langs Selbusjøen :)

Påfyll med endorfiner. Brungmarka starter ved Selbusjøen ved Brøttem, Klæbu. Trondheims nærmeste "villmark".
    Prater vi vi litt over en mnd fram i tid så er det telt som gjelder inn i marka. Har ventet på det i snart 6 mnd nå. Skal bli noe det :)

IMG_20180404_174853.jpg

Noen som har en formening på hva de stolpene der ble brukt til i sin tid? Er dekket med vann rundt sommers tid. 3-4 meter høy.

IMG_20180404_174219.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Varmer opp fredagen med peisen samt litt Tom Petty. Annen kar som dukker opp blandt "glemte" artister.

LSR308 er absolutt ingen dårlig formidler av musikk, men det var det utseendet, størrelsen på de mtp at de går som stativ. Tror de har løsnet ganske greit, for det var absolutt ikke det samme for noen mnd tilbake. Tilvenning, eller innspilling? Spiller det noen rolle, nei :) Til 5000 kr spiller de meget OK. Med forbedringspotensiale.

IMG_20180406_120904.jpg

IMG_20180406_121358.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er det lov håpe på vår nå?

Nytt snøfall sørget for 15 cm nysnø i gården for 2 dager siden. Nekter måke i håp om at våren tar knekken på snøen.

received_10156110294391142.jpg

• Liker
    Reaksjoner: TT.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja, på mandag er det vel den berømte bytte dekk dagen i sørnorge? :)

Her oppe er det 1. Mai som gjelder. Men det begynner unektelig å dirre litt i shorts genene :)

Solen varmer godt og det tiner godt utfor huset.. men det blir nok en kaotisk vår og sommer her i narvik. En lang kuldeperiode med 15 til 20 minus (2månder i strekk) med nesten ingen snø på bakken som kan isolerer har ført til 3,5 meter med tele. Vannlekasjer har allerede begynt å dukke opp nå som det har vært litt mildere. Blandt annet måtte de fikse tilførselen til bygda jeg bor i nå i uken som var.
    På jobb har vi måttet tine vanledningnen nesten daglig.. så ja.. komunen vil nok få hendene fulle framover med lekasjer :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Glad man slapp unna noe kluss med røra i kjelleren selv. Det hadde nok ført til mye styr.

Fått sondert terrenget noe mer etter nye høyttalere, X?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ligger en Accuphase E-202 på Finn nå... Her i Trondheim...

Er vel nå det er greit bygge seg opp gjeld på kredittkortet? :rolleyes:

EDIT: Ser Jorwed har lagt den ut her på Sentralen for karen i Trondheim :)

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk for svar :)

Du har nok rett i det du forteller. Har man blitt litt klokere på lokalhistorie fra Klæbu/Selbusjøen. Brunga renner ut i Selbusjøen.

Screenshot_20180407-172517.jpg

Screenshot_20180407-172531.jpg

Screenshot_20180407-172550.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Finvær er flott.. leste i lokalavisen her at vi har 300% mer snø enn vanlig her jeg bor.. merkelig siden jeg spylte hele frontpartiet og veien rein for strøsand ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg velger faktisk øl og brus foran speedo... Men det er meg... Aldri hatt på meg speedo og vil aldri ha det på :) Er sånn alle pensjonistene på stranda har på seg. Hva skjedde med shortsen? ;) Speedo ser it som en mannlig versjon av tangatruse :) Men angående været ja, så er det jo flott at vi har en tendens av sommerlig temp. Aldri feil... ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Enig i at Ringnes ikke nødvendigvis er det man trakter etter når man først skal kose seg med en øl. Koster vel fort 50kr for en 0,33.

Jeg er forhåpentligvis ganske pen i speedo, så bilde hadde vært obligatorisk. Dessverre har jeg ingen speedo liggende i skapet.

Kan forsatt komme Kong Vinter på besøk, Øyvind. Det har snødd på 17. mai tidligere i Trondheim.

Go helg :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her står det som sannsynligvis er årets siste brune julebrus fra Hamar. Rett på julegaleien igjen. ;)
    Står et par øl der også, eksotiske saker som må tømmes kjapt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn