The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har plassert meg på bøttekottet sammen med B&W - Music Angel. Har behov for tips til kvinnelige vokaler. Gjerne innen sjangeren jazz.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Har plassert meg på bøttekottet sammen med B&W - Music Angel. Har behov for tips til kvinnelige vokaler. Gjerne innen sjangeren jazz.
    Sofia Karlsson , albumet Levande (live)
    Diana Krall , albumet Live in paris
    Anna Nygren
    Claire Martin
    Renee Olstead
    Sophie Milman
    Veronica Mortensen
    Silje Nergaard

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ...og ei norsk dame, jeg vet du kommer til å like (i og med at du likte John Martyn) Inger Marie Gundersen. Begynn gjerne med skiva "By Myself"
    De har den samme mørke tonen.
    Kos deg.

PS: den ligger dessverre ikke på Wimp. Har ikke sjekket på Spoty.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Råder deg til å gi Sophie Zelmani en grundig lytt. Har vel 8-9 CD'er med henne og liker spesielt disse, Time to Kill og the Ocean and me.

The Ocean And Me.jpg
    Time To Kill.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ei norsk dame som ikke slår feil er jo Kari Bremnes :) ligger mye fra henne på spotify :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    ...og ei norsk dame, jeg vet du kommer til å like (i og med at du likte John Martyn) Inger Marie Gundersen. Begynn gjerne med skiva "By Myself"
    Kos deg.

ligger på Wimp :)

Inger Marie, altså.

Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kos deg.

ligger på Wimp :)

Inger Marie, altså.
    Tre av skivene ja. Men fant du "By Myself" altså?
    Uansett, ikke noe problem for meg, har skivene hennes i hus.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva er de små røra foran gode for? Står små bokstaver foran.
    Smårørene er de som gir klart best forandringer i en rør amp (mener nå jeg). De store KT88 rørene er poweramp rørene dine, prøv heller å bytte smårørene, så kjører du KT88 rørene du har nå til dem stuper :). Mye snax å handle av rør på ebay!!!! MAla har Psvan, det funka ikke hos meg, ble for "transistor/naken" lyd.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er ikke de originale rørene som sitter på den. Det er karen som driver Mala Audio som har hatt den i eget anlegg. Kjøper av han privat. Aner ikke hva som er gjort, men det er ikke originalt.

Tenkte jeg skulle gå for T1 DAC. 1700,-

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei Anders, den Arcam dac'en er MIL forbi den aune dac'en! har hatt begge.. tro meg!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ooooh, på fornavn nå :) Føler presset fra alle kanter... Men, skjønner. Vet det egentlig veldig, veldig godt selv. Handle brukt.

Hva med Cambridge Dagmagic. Ligger på torget til en overkommelig pris.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Arcam er evig mange ganger bedre enn Cambridge dacmagic! Jeg har en forkjærlighet for Arcam, litt av grunnen er musikksmaken min (vår). Arcam er veldig dymanisk og spiller med et deilig engasjement. Føler cambridgen gir deg et bra tåkeslør...

Husk at dac er avspillingsmediumet ditt. dvs. lyden blir ikke bedre enn det kilden tillater :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Den minner meg om en router... (ja, utseende er ikke alt, men litt betydning har det)

har ikke behov for trådløst....

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Kjøper ikke den for trådløsen! :) Men, hva er budsjettet ditt? jeg har testet nærmere 30 dac'er... så har GOD erfaring :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Akkurat nå nesten ingenting. MA'en skal betales 8 desember. Så egentlig ingenting mtp. jul osv. Men noe kan man alltids skaffe til veie. Blir uansett ikke uka her.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bjørn Berge!

Det er en kombo som står seg knallgodt til MA og Klipsch. Makan til mann med pondus.

Tror nesten jeg skal flette skjegget og flippen under leppa. Sette meg ned med gitaren. Bli Norges neste mann med pondus.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Prøver spore opp et par B&W DM 603 og JBL E50.

Det man har hatt før av HT. Ble lagret i en gammel leilighet hos venner. Ble sjuk, full av sosial angst. Fikk aldri hentet de. Så på mld. nå på face. 4 år siden sist kontakt med madammen som passet på de, men får ikke noe svar... vil ikke mase etter så lang tid.

Samme med en svær feit NAD. Den vet jeg hvor er, men den blinket rødt sist gang den ble brukt. Sikkert sikringen. Det er en plugg av en forsterker fra 90-tallet, men kommer ikke på modell. Noen som kan ane hva for en modell det er?

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Altså, man kan selge noe fra bøttekottet. Komplettere anlegget på stua. Bøttekottet har blitt brukt lite i det siste. Kjører foruten DAC på begge stereoene, ikke optimalt. Nå er et vel egentlig CDM1 som har noe av verdi. Hva mener der jeg burde få for de?

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Jeg vet ikke salgsverdien, men hva med å prøve å bytte de mot en dac i samme prisklasse? :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Jeg solgte mine CDM 1 SE for 2800 kr.til min fetter.De var i samme finish.Men det begynner å bli noen år siden.

mvh.s,

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hmm...

Verdien på de går vel heller oppover? 4-5000 er kanskje en litt stiv pris. Stortap for min del. Mtp. at jeg startet bytterunden med en splitter ny Abrahamsen V2 UP.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.391
    Sted
    Smurfeland
    Prøver spore opp et par B&W DM 603 og JBL E50.

Det man har hatt før av HT. Ble lagret i en gammel leilighet hos venner. Ble sjuk, full av sosial angst. Fikk aldri hentet de. Så på mld. nå på face. 4 år siden sist kontakt med madammen som passet på de, men får ikke noe svar... vil ikke mase etter så lang tid.

Samme med en svær feit NAD. Den vet jeg hvor er, men den blinket rødt sist gang den ble brukt. Sikkert sikringen. Det er en plugg av en forsterker fra 90-tallet, men kommer ikke på modell. Noen som kan ane hva for en modell det er?
    NAD 208?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ja vil nok tippe rundt 2000 er ok pris.. ?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    For høyttalere??

Er ikke mulig. Da skal man bytte tilbake til de gamle, men en så lav pris kan ikke være riktig.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hmm...

Verdien på de går vel heller oppover? 4-5000 er kanskje en litt stiv pris. Stortap for min del. Mtp. at jeg startet bytterunden med en splitter ny Abrahamsen V2 UP.
    Det ender av og til opp slik, jeg har selv hatt bytter som har vært stortap, og så har jeg hatt bytter som har vært høygevinst. Byttet engang noen rimelige HT i en primare forsterker, som jeg igjen bytta mot en hegel h200, satt med en fortjeneste på nesten 8000,-.

Alt handler om timing, flaks, og litt sånn.. "hva er ting verdt".

Det er en hobby vi har, og tap/gevinst er en del av lotteriet :) Alt i alt, er jeg ca i 0.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan ikke være at jeg ikke får mer enn 2000 kr. for de. Jeg har tross alt byttet HT med et lite mellomlegg min vei så vi skulle være ca. likt. Jeg har hele tiden hatt i bakhodet at de skal selges ved en senere anledning. Da er alt jeg får under 4000,- surt.

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Er det så at du sadser fult ut på Klipsch nå ? Det tror jeg er lurt for man har liksom Klipsch, også har man alle andre høyttalere, nesten. De er såpass spesielle at det kan være greit å bruke litt tid på dem. Jeg ville nok ikke lakt alt for mye i dac / forsterker på dem, de er ingen detaljmestere slik som dine tidligere Focus 110A. Jeg ville fokusert på å ha god basskontroll på dem å finne noe som får det beste utav hornet på dem. Klarer du dette så vil du nok kose deg godt en stund.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch er en veldig fin vei å gå om man ikke har ubegrensett budsjett. Lettdrevne betyr man trenger ikke bruke enorme summer på forsterkere og gir masse godlyd for pengene.
    Andre høyttalere kan låte litt fattig når man blir vant til Klipsch. Og så finnes det Palladium og Klipsch Heritage som Cornwall og Heresy feks man kan sikle på om man vil bruke mer cash senere :)
    JBL er heller ikke feil vei å gå om man liker blues, jazz og rock.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Flere som har lagret annonse på Finn. Da er det håp om en ok pris i det minste på HT.

Ja, jeg vil ha Klipsch stående en stund framover nå. Har så vidt kommet i gang med lytting av høyttaler. Music Angel'en virker som den står seg godt opp mot Klipsch. Må få fatt på en DAC nå, så blir det stille i huset noen mnd. framover. Rør kan man vel leke litt med etterhvert, vil man ha et annet lydbilde.

Det glade liv er uansett over for min del for denne omgang. Starter opp behandling og det som følger med i morgen. Selvmedisinering og en tilværelse uten angst blir lagt på hylla på ubestemt tid. HiFi vil bli prioritert framover. Penger lagt på konto. Sparte meg opp 10.000 kr. på få mnd. før sommeren. Det er mulig igjen nå.

Har et fast mønster på selvmedisinering når sommeren slår inn. Etter over et halvt år med isolasjon og angst/depresjon så er egentlig ikke valget så vanskelig. Nå blir det mørketid og det som følger med framover. Stereo betyr desto mer.

Dere må forbered dere på flere låter av dette kaliberet framover:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    TEAC UD-H01 DAC.

Noen som har erfaring med denne?

images.jpg

...........eller, man får bare ta den Acram'en. Plassere den så den ikke er synlig. 1500 kr. er jo en liten sum, er det en god DAC.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn