The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hvis du skal ha helt støyfritt og rør, jo da koster det fort flesk :) Litt støy må du tåle. Få deg en dac og noen brukbare kabler, så er du i mål!

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    En ting jeg begynner blir rimelig lei av, så er det susing og bromlebass uten noen form for lyd. Lite moro koble slik jeg gjør nå. Nesten klin umulig se TV/Film uten ulyd.
    Om det er noe som brumler og suser så høyt uten signal, så er det noe som er galt et sted...

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er når jeg kobler meg opp på PC og TV hovedsakelig med phono - jack. Det har jeg vørri borti tidligere også, foruten rørene.

Skrudde nesten ned all lyd på forsterkeren, høyt på TV så overlever man enn så lenge.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Må mase litt igjen. Beklager for det. Sikkert flere som er dritlei av tråden på forsiden. Blir stille snart nå, litt stillere iallefall.

Maverick Tubemagic D2. God DAC? Hva for en pris er ok, brukt. Haster litt...

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er når jeg kobler meg opp på PC og TV hovedsakelig med phono - jack. Det har jeg vørri borti tidligere også, foruten rørene.

Skrudde nesten ned all lyd på forsterkeren, høyt på TV så overlever man enn så lenge.
    Fikk dette her i huset å etter ny elektronikk kom inn... er helt stille nå etter jeg slengte opp nettfilteret fra Monster.. enkelt og greit.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Betalte ikke så meget for HD20, læll. Var med et par White Lighning XLR kabler til nesten 2000 kr. ser jeg nå. Ikke sett så nøye på de. Kjekt.

(gamle HD20. Ingen DAC, foreløbig.)

Sist redigert:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Må mase litt igjen. Beklager for det. Sikkert flere som er dritlei av tråden på forsiden. Blir stille snart nå, litt stillere iallefall.

Maverick Tubemagic D2. God DAC? Hva for en pris er ok, brukt. Haster litt...
    Det er en god dac. Solgte min for 1400,-

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Kjøper man fra ebay, kommer den ca 2500. Synes 1700 begynner å bli noe stiv pris hvis den er brukt en del.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    ville ikke bevegd meg særlig over deg. Det er en veldig god dac til prisen! Skal du ha noe bedre enn denne, ser du fort på 4000,- i mine øyner.. da har du en Jolida Dac med rør.. den er helt fenomenal...

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, er småstiv pris på en brukt en.

Ser på en Dacmagic til 1500,- Selger forteller det er AC versjonen. Bedre modell enn Plus'en. Ligger på Finn, men link er ikke så populært her på forumet foruten noen få tråder.

Skal jo låne en DM Plus hos HiFi-Klubben i helga...

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Kjøp heller tubedac. Dac magic var hos meg i under et døgn :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sett litt doku og div. av J M nå i dag. Karen var jo rusmisbruker som så mange andre artister. Synd trist og leit, men det er vel kanskje der de henter inspirasjonen sin fra...

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hei, alle sammen! Vet dere hva?

@Øyvind85: Har du hatt 260 eller 360 i hus? Du må jo nesten ha prøvd en av de mtp. 160.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Tja...

Jeg har hatt en produktiv og lærerik dag, mens busta har føket veggimellom av voksen mannfolk i en nylig opprettet tråd her på forumet.

Vært nesten 2 timer på Soungarden i dag. Har jo som nevnt tidligere i tråden en barndomsvenn som jobber der på deltid. Mye pent der. DA 160 vil komme som en aktiv HT. Prisen vil ligge på ca. 40.000

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det andre som er litt pent.. er at... kremt... jeg føler meg litt heldig.

Både Hegel HD12 og DacMagic Plus blir hentet for hjemlån i morgen. Jeg frykter at HD12 vil kjøpt på mandag. Noen som har noen kommentarer rundt den og mitt oppsett?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det tredje er... dæven... alt i en smekk, nesten.

Det står et par stativhøyttalere sørover, men ikke fått de hentet. Venter på at noen melder seg til kjøring. Det er ikke noe voldsomt av en høyttaler, men av det jeg har lest, så tror jeg de vil sparke godt fra seg på bøttekottet.

Zånn, da tror jeg ikke at der var noe mer. På tide at man blir litt deprimert igjen.

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Har du testet deg selv for kjøpemani Herr Last One ? :p

Har du altså handla igjen, din luremus ? Nesten værre enn meg i glansdagene dette her !

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    NÆI!

har ikke handlet en potet... bare solgt... det er farlig med beskyldninger som har hengt igjen fra tidligere. Jeg er et nytt og bedre menneske nå.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Spent på hva du synes om Hegel HD12 når du får prøvd litt. Jeg har Soundgarden ikke langt unna så basert på hva jeg har lest og ikke minst OK pris lurer jeg på å gå for denne selv nå.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Spent på hva du synes om Hegel HD12 når du får prøvd litt. Jeg har Soundgarden ikke langt unna så basert på hva jeg har lest og ikke minst OK pris lurer jeg på å gå for denne selv nå.
    Skal man først handle brukt DAC til 3-5000 tusen, så tror jeg HD12 er veien man heller går. Spent selv jeg. Kan jeg sammenligne den opp mot noe annet samtidig. Ikke bare et lydbilde. DacMagic Plus

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Øøøøh... det var du, ja. Skjønte ikke hvem du var med nicket og bildet der. Hei! :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei, alle sammen! Vet dere hva?

@Øyvind85: Har du hatt 260 eller 360 i hus? Du må jo nesten ha prøvd en av de mtp. 160.
    Hei du.

Ikke hatt akkurat 260 i hus. Men den gamle versjonen, 220. Er forgjengeren til 260. En bra høyttaler det.
    Nå er nok ikke 260 noe dårligere. Syns 220 var bra til det meste. En god allrounder. Disse trenger en del
    mere rom å puste i enn f.eks Focus 160. Noe som ikke passet så godt på 20 kvm. Helst skulle de stått
    borti en meterfra bakvegg og sidevegger før bassen blir "kontant" og detaljert nok. Så til mindre rom er
    ikke 260, etter min mening, å anbefale. Men derimot er Focus 160 med riktig forsterker en kanonbra løsning.
    Jeg har ikke savnet noe i bassen fra mine. Til og med film syns jeg de klarer utmerket i 2 kanaler uten sub.
    Jeg digger stativhøyttalere må jeg si. De gir i mine ører også klart mest for pengene. En stativhøyttaler til
    f.eks 20.000 kr vs en gulvstående til samme pris vil i de fleste tilfeller gi "bedre" lyd. En stativmodell har følgende
    fordeler: Mindre kabinett er lik mindre penger brukt der. Mindre kabinett er lik mindre resonans. Mindre elementer
    gir mer penger til de to som er der. Samt det legges gjerne mer penger i delefilter. Så på mange måter er en
    stativhøyttaler en gunstig investering, spesiellt i mindre rom. La oss si opp til 25 kvm minst.

Mvh Øyvind

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har en til låns akkurat nå, men får ikke opp USB på WIMP. Noe spesielt jeg må sette DAC PÅ foruten koble via USB?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er garantert bare en bagatell. Samme med optisk. Uansett, så passer samboer på en treåring til i morgen. HiFi får stå seg til imra. Har forresten fått tak i ett møbel til komponenter fra Danmark. Tungt som fy. Må males, så blir ikke brukt med det første.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan vel oppdatere med at VinglePetter slår til igjen.

Har en "avtale" med SG om lån av HD12 i morgen. 2 stk forskjellige forsterkere innen 8 desember. Det er da man må bestemme seg for MA'en. H80 og Primare i22 vil bli utprøvd. Det er vel en "positiv" VinglePetter?

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    H80 har vel DAC tilsvarende HD12. Så om H80 faller i smak bilr det jo en rimelig løsning. Primare i22 har kanskje DAC og ?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, du sier noe der. Er DAC på I22, men den kunne ikke sammenlignes med HD12. H80 trur jeg vender mer mot HD11.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    av disse hadde jeg utelukkende valgt en primare i22dac. Den er en overraskende bra match til klipsch.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vi får se. Kostet 12.000 for en stund tilbake. Ikke at det har noen betydning, men den ble satt ned kraftig i pris da H80 eller 100 kom på markedet. De sluttet mer eller mindre selge i22 pga. prisen. Så synd at de ikke har RF-52 i butikken. Må dra med meg forsterkere overalt. Men, man finner vel en løsning.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    blir morro og høre hva du syns om I22 på rf52 :) min i21 funka IKKE optimalt på mine.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    alt for skarp i diskanten.. blir veldig skriketet på klipsch. passer mye bedre til sonusene...

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Har hatt Primare A 10,I 20,I 21 og har nå en I 22 dac.Styr unna I 21,den var en stor skuffelse.I 20 var langt bedre.Når det gjelder I 22 dac er det en ganske fin forsterker som er langt bedre enn forgjengeren.Til den prisen de kjører nå vil jeg si at det kan være et godt kjøp.Jeg har et par RF 42 II,men syns Primare'n passer bedre på de små Dynaudio DM 2/6 jeg har.

mvh.s,

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    i21 er HELT ulik i22! Den er som mikefish sier ovenfor, MYE bedre! Den er ikke skarm i diskanten, har en litt varmere lydsignatur, og spiller med punch og attack. Det er i mine øyner den beste integrerte m/dac under 10.000 (inkl Hegel H80)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn