Hei, alle sammen! Vet dere hva?
@Øyvind85: Har du hatt 260 eller 360 i hus? Du må jo nesten ha prøvd en av de mtp. 160.
Hei du.
Ikke hatt akkurat 260 i hus. Men den gamle versjonen, 220. Er forgjengeren til 260. En bra høyttaler det.
Nå er nok ikke 260 noe dårligere. Syns 220 var bra til det meste. En god allrounder. Disse trenger en del
mere rom å puste i enn f.eks Focus 160. Noe som ikke passet så godt på 20 kvm. Helst skulle de stått
borti en meterfra bakvegg og sidevegger før bassen blir "kontant" og detaljert nok. Så til mindre rom er
ikke 260, etter min mening, å anbefale. Men derimot er Focus 160 med riktig forsterker en kanonbra løsning.
Jeg har ikke savnet noe i bassen fra mine. Til og med film syns jeg de klarer utmerket i 2 kanaler uten sub.
Jeg digger stativhøyttalere må jeg si. De gir i mine ører også klart mest for pengene. En stativhøyttaler til
f.eks 20.000 kr vs en gulvstående til samme pris vil i de fleste tilfeller gi "bedre" lyd. En stativmodell har følgende
fordeler: Mindre kabinett er lik mindre penger brukt der. Mindre kabinett er lik mindre resonans. Mindre elementer
gir mer penger til de to som er der. Samt det legges gjerne mer penger i delefilter. Så på mange måter er en
stativhøyttaler en gunstig investering, spesiellt i mindre rom. La oss si opp til 25 kvm minst.
Mvh Øyvind