The New Abrahamsen Thread

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Er det noen flere som har testet Abrahamsen? Det ble brått stille..

Jeg leste testen i Fidelity i dag og der var det mye subjektivt prat. Lite informativt egentlig (slik ønsker ikke jeg å lese en test i alle fall  :-[).

"Abrahamsens nye baby er budsjettklassens triumfator. Den kommer til å gjøre furore i markedet, og true markedets vedtatte referanser. Til en pris under 10.000,- får du en flik av himmel".

Anders Rosness
Fra samme artikkel:

"Den virker solid og har en imponerende nett trafo, selv prisen tatt i betraktning"

Er det en stygg orddelingsfeil, eller er trafoen imponerende nett??
 
U

utgatt60135

Gjest
Er det en kjempesøt nettransformator i Abrahamsen ja...
. Da burde være et glasslokk ovenfor, og gjerne litt rødt lyd rundt trafoen.
 

aaroe

Fersking
Ble medlem
17.04.2007
Innlegg
1
Antall liker
0
Endelig. Abrahamsen v1 og v2 er på plass :) Det tok sin tid, men nå sitter jeg her som et eneste stort glis.

Først litt ris. Etter å ha pakket ut v1, fjernet den magiske transportsikringen (noen som vet hva den gjør?) og plugga inn kontakten, ville ikke spilleren lese platen. Etter en stund skrudde vi ut og inn transportskruen. Det var det som skulle til. Men når jeg kjøper noe nytt, vil jeg at alt skal fungere fra start. Jeg fikk byttet spilleren, men den nye fungerte ikke i det hele tatt. Så nå låner jeg en annen inntil jeg får en ny. Dette er for dårlig.

Hele anlegget er kjøpt på Lefdal Tiller i Trondheim. Her er det hvert fall en som kan leksa si, og servicen er upåklagelig. Høytalerne er av typen Energy Veritas 2.4i og kablene heter Monster MI.2S. Jeg er ingen kløpper på å sette ord på lyd, så det overlater jeg til ”proffene”, men det er en ren nytelse å spille musikk på dette anlegget. Mange av platene mine har fått et nytt liv, og ikke før nå har jeg likt musikk som Björk (”debut” er min nye ynglingsplate nå) og Deep Forest. Dette må være noe av det feteste i denne prisklassen.

Det jeg ikke fatter er hvorfor elkjøp selger en pakke med v1, v2 og Energy c300. v2 må være kraftig overkill i forhold til disse høytalerne. V2 har hvertfall ingen problemer å spille opp høytalere som veritas 2.4, som jeg vil tro krever endel av forsterkeren.

”Du får ikke fet lyd der de selger kjøleskap” (Hifiklubben 2007)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Transportsikringer på cd/dvd-spillere låser av CD-skuffen slik at den holder seg helt i ro. Siden skuffen er en bevegelig del vil denne bli satt litt i bevegelse ved transport. Skruen hindrer dette og dermed unødvendig belastning.

Antar det samme gjelder for Abrahamsens spiller.
 
B

BjornE

Gjest
Hei!

Har sett på forforsterkeren - er det noen som vet om det er mulig i programmere inn andre betegnelser en CD, TUNER etc. Må vel være noe av poenget når man har et display at vi som benytter andre typer kilder, PC etc har mulighet for å slippe huskelappen?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.139
Antall liker
8.768
Torget vurderinger
1
Er det noen som vil dele litt langtidserfaringer med Abrahamsen produktene?

Mvh.
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Hva er det som er "gærnt" med herr Abrahamsen? Produktene får stadig nye forhandlere. Selger de absolutt null eller er det businessmannen som er umulig å samarbeide med?
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Skulle gjerne ha sett en bredere produktlinje i classic serien. Men det er vel for lite marked for det.
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Jeg er meget godt fornøyd med mine Abrahamsen produkter, både forforsterkeren og de to effektene har fungert problemfritt i hele perioden jeg har hatt de! Etter hva jeg har hørt har det imidlertid vært en del problemer med V2.0 stereoforsterkeren. Når de fungerer spiller de glimrende, men en stor andel av de solgte enhetene måtte sendes inn på service.
 
Topp Bunn