ottone
Æresmedlem
Ja. Slo til på et godt tilbud, betalte en brøkdel av dagens pris. Men usikker på neste. Tenker og ønsker meg mer liv og varme, og lurer på f.eks. Cadenza Bronze.Er det den første Windfeld, den svarte?
Ja. Slo til på et godt tilbud, betalte en brøkdel av dagens pris. Men usikker på neste. Tenker og ønsker meg mer liv og varme, og lurer på f.eks. Cadenza Bronze.Er det den første Windfeld, den svarte?
AAaahhhhh..... vel ikke helt. Rosin i pølsa må vel være denneDette er jo rosina i pølsa.
Tror gjerne det, men sammenlikner du den til gengjeld med noe så ubetydeligt somHadde stor glede av denne
sTenker og ønsker meg mer liv og varme, og lurer på f.eks. Cadenza Bronze.
Det er den av Rød/Blå/Svart jeg liker best.Ja. Slo til på et godt tilbud, betalte en brøkdel av dagens pris. Men usikker på neste. Tenker og ønsker meg mer liv og varme, og lurer på f.eks. Cadenza Bronze.
Du likte vel Kontrapunkt h også? Den er jo tett på Rød om ikke i bunn og grunn den samme.Det er den av Rød/Blå/Svart jeg liker best.
Den hadde jeg glemtjo jeg likte den også.Du likte vel Kontrapunkt h også? Den er jo tett på Rød om ikke i bunn og grunn den samme.
En fin idé, men ikke på svart SME-arm.s
p
u
Koster nærmere 12k for den ludvic jubileumsmodellen"Ny" pickupserie fra Ortofon: 2MR.
Samme innmat, stifter og pris som 2M, men huset er 4 mm lavere for å passe Rega o.l.
https://www.ortofon.com/2mr/
Jeg har vurdert OM/Super OM 30/40 Hadde veldig lyst på en men konkluderte med at 2M Black er en bedre rent teknisk når jeg ser ASR målingene, ( mindre forvregning på 2M Black .men det kan skyldes eksemplar variasjon også .Ikke testet, men 2M Black har splittede polpinner* og det har ikke OM. Super OM har. Jeg er villig til å tenke at en Super OM 40 er på høyde med en 2M Black, til en langt lavere pris. Den enkleste måten å oppgradere din OM40 til en Super OM 40 er å kjøpe en Super OM 5E og bytte om på stiftene slik at du etterpå har en OM 5E og en Super OM 40.
*Splittede polpinner er en Ortofon-oppfinnelse som dreper uønskede induserte magnetvirvelstrømmer.
Jeg har vel óg lest det engang.Johansen forklarer i videoen bakgrunnen for modellbetegnelsen 212 og 309. Det er Ortofon tradisjon, og betyr monteringsavstand i millimeter. Metrisk, og egentlig helt logisk. Rart jeg ikke har fått det med meg før.
Du har PMHei folkens
Er det noen som har Windfeldt Ti, og kan tenkte seg å fortelle meg om hvilke RIAA de bruker og hvorfor?
Jeg på jakt etter RIAA.
Send gjerne PM så slipper vi å spamme denne vennetråden
Det heter treds og ikke tress. Bare sånn i folkeopplysningens tjenesteLitt morsomt da at 212 er 9' tommer. Og 309' er 12 tommer
Men annet er vel ikke å vente fra et folkeslag som ikke har lært seg desimal systemet og holder seg med halvfjerds, tress og halvfems