Guit
Overivrig entusiast
Ja Vidar! Uansett hvordan denne nye toppmodellen fra ortofon blir skrudd fast til armen, så vil den lyde fantastisk .Jeg har alltid fått forbedringer ved overgang til ny modell fra ortofon mvh. guit
Foreløpig har jeg RIAA på 200ohm, men har bare spilt ca 15 timer på den foreløpig. Har ikke eksperimentert med forskjellig belastning enda. Tallerken på Roksan spilleren min er i Acryl og sliter ikke noe med statisk med den.Guit skrev:Hei Digiman!
Du har samme pickup og RIIA som meg. Hvilke belasningsmotstand bruker du på ASR? Jeg bruker 1k ohm. Det var Leif Ernstsen so ga meg det forslaget. Har ikke akkurat eksperimert med dette. Det høres greit ut. Ser at det ikke brukes noe platestrammer/puck. Lurer på hva materiale platetallerken/matte som brukes på denne spilleren. Jeg har ikke hatt noe statisk elektrisitet på min spiller, da det er brukt akryl både på tallerken og spilleren. Blir på en måte nøytralisert. Jeg måtte faktisk bytte til tyngre kontravekt for og få avbalansert m. Jubilee i forhold til MC 30. Jeg går nok for Winfeld ved neste bytte! Men vet ikke hvordan den lyder i forhold til Jubilee. Får vente og se om det dukker opp noen tester og erfaringer. Det er i hvertfall moro og høre hvor godt og anderledses det lyder med en MC pickup av denne kaliber i forhold til de bedre digital kilder på markedet.... mvh. guit
Hva slags vinylsnurrer har du 2M Blue'n på? Du blir sikkert fornøyd, det er en flott p.u. Veldig god detaljrikdom og god "trøkk" nedover.duality skrev:da har jeg kjøpt meg 2m blue fornøyd enn så lenge.. er ikke spilt inn ennå, men blir nok noen fine kvelder frem over!
en luxman pd 282 fra 1977/78VilhelmW skrev:Hva slags vinylsnurrer har du 2M Blue'n på? Du blir sikkert fornøyd, det er en flott p.u. Veldig god detaljrikdom og god "trøkk" nedover.duality skrev:da har jeg kjøpt meg 2m blue fornøyd enn så lenge.. er ikke spilt inn ennå, men blir nok noen fine kvelder frem over!
Noen som har prøvd en av de dyrere Ortofonene på Vpi, f.eks. Jubilee?
;D
Ja, hva skjer med prisingen her?digiman skrev:Den nye Cadenza serien er på Ortofons sine hjemmesider nå. Spent på å lese mere om de, særlig Black, selv om den etter spesifikasjone ser neste helt klin lik ut som min nåværende Jubilee. Litt dårligere sporings egenskaper, men bittelitt bedre kanal separasjon. Selv om man ikke skal henge seg for mye opp i slikt Ser at Mono tar 17995,- for den ??? Lurer litt på hva de ekstra 5000,- er lagt i?
rolfozzy skrev:Jeg melder meg inn i Ortofonklubben med denne. Syns den spiller veldig bra.
Å hadde en sånn en gang men fikk besøk av en tennisball så den har ligget død sikkert i 15 år
Mvh
Laban
Og denne.En bra kombinasjon.Særlig etter jeg fjerna kondisene på inn og utgangene.
Har du noen inntrykk og komme med nå?Griffenfeldt skrev:
Denne ble kjøpt inn i dag. Holder på å spille inn nye høyttalere, så begir meg ikke utpå med noen beskrivelser riktig enda. Noen med erfaringer med Salsa?