The Stranglers

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
338
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Gode minner dette ja.
Synes de 2 første er best.
Tok med "Rattus" til musikktimen i 5. klasse tror jeg det var. Vi fikk ta med musikk i timen for å utvide horisonten vår som det het så pent. Læreren ble fly forbanna og skrudde de av etter noen minutter. ;D (han var religiøs)

H

Hugh

Gjest
Etter å ha ruset meg på Lady 40 i mangfoldige timer i går stengte jeg meg inne i hulen for å virkelig kose meg. Fra stua hadde jeg tatt med 2001 utgaven av Black and White og en flaske akevitt.

Flere her har fremhevet denne skiva som den store Stranglers utgivelsen. Jeg er kanskje enig. Etter Rattus Norvegicus og No More Heroes kommer den tredje plata på halvannet år og bruddet med punken: Black and White.

Etter min mening den tredje mastodonten i rekka. Plata er mer produsert enn forgjengerne og langt er variert enn dem. Balladene uteblir selvfølgelig og aggresjonsnivået er senket noe og heller overført i form av verbale og fysiske slag/spark til samtidens journalister og fans. Finesse nivået er økt betraktelig og det absurde har blitt enda tydeligere.

Black and White er 11 spor i rocke himmelen. Det åpner med Tank fortsetter med Nice N Sleazy, Outside Tokyo, Sweden, Hey, Toiler on the Sea, Curfew, Threatened, Do you Wanna, In the Shadows og avslutter med Enough Time. Ekstrasporene er bla Sverige og Bacharach/David klassikeren Walk on By.

Instrumenteringen er genial og viser at bandet er på vei fra Rattus til The Gospel According to the Meninblack.

Uansett året er 78 og the Stranglers har gitt ut tre plater som andre bare kan drømme om. Etter 30 år kan en spørre seg hvorfor stadig nye grupper gidder forsøke seg – de blir bare blodfattige kopier. Evangeliet foreligger.

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Antall liker
1.345
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Hei
Jeg er forholdsvis ny på forumet og har ikke rukket å lese meg gjennom ennå. Men musikktrådene ser jeg at jeg må bruke mer tid på.
Stranglers er en evigvarende favoritt og et av mange ypperlige band fra -70 og 80 tallet, spesielt Black & White, men Nice in Nice singel går og av og til.
Jeg har fått slik tiltro av familie og venner at jeg blir bedt om å spille inn en kassett eller to når de skal på flytur, og da lurer jeg alltid en klassisk Stranglers låt inn.
Siden de beste platene ble spilt inn for snart 30 år siden bryr jeg meg ikke noe om at det er mer enn 120 dager siden siste innlegg ;D

Stein

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
866
Stranglers på kassett er tøft!!!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er litt bekymret for å bli stemplet som kommers når jeg nå vil innrømme at Feline er min Stranglers-favoritt. Dere som er større kjennere av bandet får tilgi meg, men slik er nå engang såga.

Det er forresten på sin plass å nevne at fantastiske Keith Floyd døde denne uken. RIP, mesterkokk Floyd. Få har vel betydd mer for spredningen av kongelåten Peaches enn ham.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
379
Torget vurderinger
10
Feline er slettes ikke dårlig. Der er "European female", som er en av de flotteste de har laget. Aural Sculpture,er også en plate jeg liker.
The Raven som var det albumet som gjorde at jeg oppdaget bandet,er også bra. Selv "About Time" og noe laget på nitti-tallet,har også sin sjarm!

Topp Bunn