The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors Editi

Pyramus

Medlem
Ble medlem
01.01.2005
Innlegg
32
Antall liker
5
Her er en anbefaling til alle som liker irsk (inspirert) musikk. Kanskje en av -80 tallets beste utgivelser. Vakre komposisjoner, fyrigt felespill, fantastisk stemning, energi og glede i spillet. At innspillingen også har en knivskarp lyd gjør at denne CD (2) er et "must" i enhver platesamling.
 
T

theStig

Gjest
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Jeg har den på vinyl... synes ikke lyden er så knivskarp der akkurat, men guuuud for en musikk. Et must i enhver samling.
 

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

kjøpte den på utgivelse-datoen  ;)

(førsteopplaget pa vinyl i '88 altså !)

mvh. s,
 

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Hadde det vært et snev av rettferdighet hadde Waterboys vært større enn U2.

En av åttitallets beste plater. Collectorutgivelsen har herved bytta plass med originalen i cdspiller og hylle. For en plate !!
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Hadde det vært et snev av rettferdighet hadde Waterboys vært større enn U2.

En av åttitallets beste plater. Collectorutgivelsen har herved bytta plass med originalen i cdspiller og hylle. For en plate !!

Helt enig i det første, hva i alle dager er det egentlig med U2?

Var på Waterboys konsert tidligere i år, den var bare fantastisk, han på fele var litt av et syn, han danset rundt mens han spilte som en annen dukkemann.

Får nyhetsbrev, og her er utdrag fra den siste:

The Waterboys have begun recording their new album, and the main sessions will take place in London in September, with Mike Scott and Philip Tennant producing. A few tracks have already been recorded, including 'The Piper At The Gates Of Dawn', at Findhorn during the Midsummer's Eve Stramash, and a song recorded in Canada with members of
Vancouver band Great Aunt Ida. We have no information on the song selecrtion, except that 'The Crash Of Angel Wings' and several other new songs are included. The album, as yet untitled, is projected for a February/March 2007 release, in advance of the band's 2007 tour.
 
O

om.s

Gjest
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Hadde det vært et snev av rettferdighet hadde Waterboys vært større enn U2.
Endelig noen som tar bladet fra munnen, helt enig! ;D

Glem heller ikke av tidenes aller beste rocke plater som The waterboys har på samvittigheten "This is the sea".........

mvh
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Veldig enig, dette er en mye bedre skive.



Endelig noen som tar bladet fra munnen, helt enig!  ;D

Glem heller ikke av tidenes aller beste rocke plater som The waterboys har på samvittigheten "This is the sea".........

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

hei !

ja "this is the sea" er den desidert beste platen til vanngutta ! muligens også den desidert beste platen som ble gitt ut på åttitallet.

synes ikke man burde sette waterboys og U2 opp mot hverandre. de kjørte hvert sitt løp.albumet "the unforgettable fire" er også STORT !

mvh. s,
 

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Waterboys ( dvs, Mike scott ) kom med et merkelig album for røffly 7-8 år siden "a rock in a hard land" gledet meg lenge: men hvilken skuffelse ! lyden der er mild talt grusom.

heldigvis begynte ting og rette seg igjen med utgivelsen "universal hall", så ser nå frem til det overnevnte kommende albumet.

Mike Scott's to soloalbum "bring 'em all in" og "still burning" er også greie å ha i samlingen !

mvh. s,
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

"This is the sea" liker nok jeg også kanskje best, men egentlig så synes jeg det er noe bra og noe dårlig på alle platene, og jeg har vel alle ( med unntak av diverse spesialutgivelser)

Kjøpte "This is the sea" på nytt i fjor (tror jeg) de ga den ut som dobbelplate med diverse nye "gamle" sanger, men det var dessverre ikke så mye bra på plate nummer to etter min smak. Beverly penn var unntaket. Var også bl.a. med en lengre versjon av spirit.


Lyden er generelt dårlig på platene ja, og på vårt anlegg kan jeg nesten ikke høre disse platene. Der blir den bare enda verre, så må høre de på pc'en når jeg er på jobb, høres bra ut der.
 

Pyramus

Medlem
Ble medlem
01.01.2005
Innlegg
32
Antall liker
5
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Jeg snublet tilfeldigvis over The Waterboys, for egentlig lytter jeg mest til jazz. Men dette var en positiv overraskelse. "This is the sea" er bestillt, og jeg gleder meg til mer musikk fra disse "vanngutta".

Flere synes lyden er generellt dårlig. Gjelder dette vinylplatene, eller har også CD-ene dårlig lyd? Personlig synes jeg lyden fra "Fisherman`s Blues Collector Edition er meget bra.
 
K

kbwh

Gjest
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

De "klassiske" Waterboysplatene (før Fishermans) har grusom lyd uansett format og mye veldig flott musikk. Det går an å spille dem på mitt stereoanlegg til tross for lyden.
Fisherman's blues og Room to roam har begge ganske bra lyd, men ikke super.
 
T

theStig

Gjest
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

"This is the sea" låter litt som "worst of the 80's"... mye rare valg av romklang med mer. Dog herlig musikk!
 
O

om.s

Gjest
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

"This is the sea" låter litt som "worst of the 80's"... mye rare valg av romklang med mer. Dog herlig musikk!
Mmm. det har du rett i, har ikke tenkt så mye lydkvalitet med dennes skiva, men mer musikken, og den har surret rundt meg i tre formater .....

mvh
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.047
Antall liker
2.154
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

"This is the sea" låter litt som "worst of the 80's"... mye rare valg av romklang med mer. Dog herlig musikk!
Kanksje et bevisst valg,synes dette er ei fantastisk plate. Men hver gang jeg hører den slår det meg hvor fengende og livlig den er og samtidig på grensen til pompøs. Akkurat som om Waterboys vil låte stort og "ta verden".

Ellers må jeg bare si at Waterboys og Mike Scott har laget så mye rart opp gjennom årene at de på ingen som helst måte burde fortjene en suksess på samme måte som U2. Og U2 har vel heller ikke for tjent den gudestatusen de har heller, så det er sagt.

Håvard
 
K

kbwh

Gjest
Re: The Waterboys - Fisherman`s Blues Collectors E

Kan noen gjøre en dynamikksammenlikning på originalCDen og Collectors Edition?

mvh Assistenten til Djevelens Advokat
 

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
1.726
Antall liker
1.375
fisherman.jpg


Fisherman blues har vært en av mine få favoritter fra '80 tallet - til gjengjeld en meget sterk en.
Denne boksen kom jeg tilfeldigvis over, og for et funn dette er for alle Waterboys og Fisherman Blues fans.
The Waterboys fra januar '86 til juni '88. Til dere som synes Fisherman Blues er en av de bedre - gå ikke glipp av denne.
(la dette inn siden søk på HFS ikke ga noe resultat - jeg kom over denne helt tilfeldig - så bare i tilfelle noen av dere ikke kjenner til denne....)

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Pussige billedvedlegg som kom opp på denne gamle tråden.Vel,når det gjelder 'fisherman's box',så kjøpte jeg cd-utgaven av den før jul.Men har ikke hørt gjennom hele boksen ennå.

mvh. s,
 
Topp Bunn