Gjestemedlem skrev:
Masse røde ruter, Hotlinking av bilder er noe dritt og en stygg uvane. Last heller opp bildene, det tar ikke så mange ekstra sekunder å lagre dem og så laste dem opp igjen slik at de ligger og blir liggende på HFS. :-\
Jeg er tildels enig, men begynner alle med det så slutter jeg på HFS. På grunn av forskjellige omstendigheter bruker jeg mobilt bredbånd storparten av tiden på HFS, og opplastede bilder tar mer kapasitet. Hadde en tråd med bilder i alle innlegg kun hatt opplastede bilder, ville rett og slett siden blitt fryktelig treig. En hel side full av bilder, er noe annet enn et par innlegg i toppen.
Men det til side, for du har altså rett i det du skriver. Men det er vanskelig å gjennomføre, så derfor er det kanskje enklest hvis folk tar et skrivekurs. Jeg har store problemer med å forstå motviljen mot å skrive et eneste ord om musikk, mens man øser ut koloss-romaner om kabler. ??? For det er tilfellet her på sentralen. Sett bort fra i enkelte tråder så er det mange som ikke skriver et eneste ord om musikken.
Espen; Hvis du har planer om en tråd som kun fungerer hvis det er bilder uten tekst, så får du sørge for å ha verktøyet i orden. Å drive med hotlinking til blogger og ustabile sider er ikke å ha verktøyet i orden. Hvis du insisterer på å hotlinke uten tekst, må du bruke en server som ikke sperrer, for eksempel flickr. Jeg har ingen problemer med blogg på min maskin, så dette må være en ustabil server.
Hvis det fungerer med tekst også, så foreslår jeg at du satser på det. Fora er fine med bilder, men det er egentlig teksten som er innholdet for meg (og de fleste, antar jeg).
Folk som hotlinker bør kaldkveles, Espen inkludert.
Tor: Jeg er ikke enig i at det er så ille. De som bør grilles er de som er så utrolig late at de
hverken gidder å skrive eller laste opp bildene. Jeg synes folk burde ha såpass høflighet at de i alle fall sørger for at folk får med seg hva som er meningen med innlegget.