Gikk fra en Mini, så det kan jeg trygt bekrefte. Det kom mye mer (eller mindreStor og flott sak det der.
Regner med at den har "dobbelt opp" av Mini Basic`s kvaliteter....
Ja, sånn blir det når en kjøper det en har lyst til en stund. Det var en del av en større pakke fra Amazon.co.uk og har bare ikke kommet så langt ennå (4 uker). Begynte med "Scorcese presents the blues", har fortsatt med Black Sabbaths "Black Box" og er nå på Bobby Darin. Neste er nok Chris Rea. Gleder meg, synd at den ikke ble på de planlagte 50 CDeneSer du at du har en uåpnet "Blue Guitars"...hvordan har du klart å holde ut det?![]()
Skal du først kombinere din nye VPI Scout og ASR Basis med en Dynavector pick up, ville jeg ha hoppet helt opp til XX-2. Jeg har selv hatt akkurat denne komboen en liten periode, og må si at den låt LAAAANGT bedre enn med DV 20XL og Karat 17 som begge ble prøvd ut først. Selv om DV XX-2 koster like mye som VPI Scout med arm, synes jeg at dette er det som klarer å hente mest mulig ut av spiller og av pick up (ren synergi & magi!!). Har selv byttet ASR Basis med EAR 324, men vil si at ASR Basis på mange områder følger denne 20k+ dyrere riaa'n nesten helt til døren. Jeg mener derfor (basert på egen erfaring) at du skal holde fast ved spiller og riaa og at du har klart mest å hente på en bedre pick up. Det løftet du skisserte mellom Prjoct TubeBox og ASR, mener jeg du vil få ved å gå fra OC9/DV20XL og til DV XX-2. Jeg ville nok heller ha gått for en Lyra Dorian enn de billigere DV pick up'ene hvis budsjettet skal veie tungt, da det er først fra Karat 17 at man får en smak av Dynavectors lydfilosofi og "hus-sound"....
Nå kan du like gjerne legge den død, for i morgen får riggen min nytt hus, så da så! (I'm back.)Holder litt liv i denne ;D
Selger du VPIen og går for en Dual? Har du allerede fått tak i en Shure V15 II improved? Er du blitt hektet på CD? What's coming up?Du skulle bare vite hva jeg planlegger for tiden.. ;D
[cliffhanger]
Kanskje det er kassettspiller som tar over? ;D
Hvis du har tenkt å dra flere kvinner inn i huset, så blir det hybris! Men vi forholder oss vel fremdeles til elektronisk formidlet koselyd?Vel..du får se..det kan jo hende motet svikter....
Finnes visstnok endel "elektronikk" som kan hjelpe frem koselyder... ;DHvis du har tenkt å dra flere kvinner inn i huset, så blir det hybris! Men vi forholder oss vel fremdeles til elektronisk formidlet koselyd?
Hvis du har tenkt å dra flere kvinner inn i huset, så blir det hybris! Men vi forholder oss vel fremdeles til elektronisk formidlet koselyd?
Prøv http://www.audiogon.comVet at denne tråden har dødd litt ut.. men slenger ut et spm alikevel.. Har noen noengang sett en VPI scout på bruktbørsen?!? Jeg har ikke det, med unntak på eBay engang... Har desverre ikke 15.000 det behøvs for å shoppe hos Lyric
MVH
Sannsynligvis forfalskninger.Prøv http://www.audiogon.com
Der finnes normalt brukte VPI'er i fleng ;D
Det er nå ikke bare meg, men et ganske utbredt problem har det vist seg. Et eller annet vil nok bli gjort fra VPI sin side, får en håpe. Kommer nok til å ta kontakt med VPI, og det har vist seg at de har vært svært greie med å sende erstatningsreimer.Tok en titt på min rem, den ser heldigvis ikke sånn ut...Ser ut som Parelius har gjort samme tabben som Ikaros
O.
Når jeg nå sjekker opp, så er det bare reimene mellom motorene og svinghjulet som er slik. De som går mellom svinghul og tallerken er fin fremdeles?)Har kanskje ikke samme remmen når jeg tenker meg om...
Touché. Du er inne på noe der!Og er ikke overbevist om at din påståtte flyskrekk med tilhørende hopp IKKE kvalifiserer til Ikaros-takter
O.
Ja ja, VPI er uproblematisk å ha med å gjøre. Nye reimer sendes kostnadsfritt, og de nye typene er visstnok laget for evigheten.Det er dog ett svakt punkt på disse spillerne: Drivreima er noe møl, og går til helvete litt for raskt.
![]()
Skikkelig "hekseremedie" det der ;-)Når det gjelder reimene på VPI spillere så har jeg god erfaring med at jeg med jevne mellomrom legger de i en pose med baby pulver over natten, det funker bra og de varer lengre.
It's swell...I et anfall av savn og lengsel..et par bilder av min ikke så esoteriske pu...gleder meg til jeg kan pakke ut vinylriggen!
![]()
![]()
![]()
Oh well...
O.
Det ryktest at denne tallerkenen (som Arthur Salvatore med Audio Critique elskar) ikkje kan brukast med platekransen. Så...Ja ja, VPI er uproblematisk å ha med å gjøre. Nye reimer sendes kostnadsfritt, og de nye typene er visstnok laget for evigheten.
Nå tok det meg en evighet ør jeg fikk somlet meg til å skrive, men det tok VPI under et halvt døgn å gi tilbakemelding. Herlig.
I tillegg fikk jeg vite at den nye "supertallerkenen" som de har for HR-X også vil bli tilgjengelig for SuperScoutMaster i mars-april. Visstnok en "stor" oppgradering. Det samme vil en kanskje kunne si om prisen (rundt USD 2.000).
30 pound super platter made from a sandwhich of black acrylic-stanless steel-black acrylic; her på en HR-X:
![]()
Svinghjul + styringsenhet: USD 2.000VPI-spørsmål til den som måtte vite det, oppgradering av Scout...hva koster den motoren med svinghjul og den styringsenheten? Er det andre ting man kan oppgradere? Hvor er det lurt å handle?