This Monkey's Going to Heaven(bilder)

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
Stor og flott sak det der.

Regner med at den har "dobbelt opp" av Mini Basic`s kvaliteter....
Gikk fra en Mini, så det kan jeg trygt bekrefte. Det kom mye mer (eller mindre ;) ) slik jeg ønsket.

Ser du at du har en uåpnet "Blue Guitars"...hvordan har du klart å holde ut det?   :)
Ja, sånn blir det når en kjøper det en har lyst til en stund. Det var en del av en større pakke fra Amazon.co.uk og har bare ikke kommet så langt ennå (4 uker). Begynte med "Scorcese presents the blues", har fortsatt med Black Sabbaths "Black Box" og er nå på Bobby Darin. Neste er nok Chris Rea. Gleder meg, synd at den ikke ble på de planlagte 50 CDene :eek:

Mvh
Boden9

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Mulig du er inne på noe...og litt uventet begynte ATen å levere langt mer etter 50-60 timer, så akkurat nå ser det ut som om jeg skal spille med den en god stund. Og da er det plutselig mer sannsynlig at jeg flesker til med noe som garantert gir meg et stort hopp, type Argo, Helicon, XX2...jeg er fortsatt forbausende fornøyd med både VPI og riaa og tror nå at den kan fikse hva som helst i PU-leiren(såfremt det matcher selvsagt) :)

Time will show...takk for tips!

O.

Skal du først kombinere din nye VPI Scout og ASR Basis med en Dynavector pick up, ville jeg ha hoppet helt opp til XX-2. Jeg har selv hatt akkurat denne komboen en liten periode, og må si at den låt LAAAANGT bedre enn med DV 20XL og Karat 17 som begge ble prøvd ut først. Selv om DV XX-2 koster like mye som VPI Scout med arm, synes jeg at dette er det som klarer å hente mest mulig ut av spiller og av pick up (ren synergi & magi!!). Har selv byttet ASR Basis med EAR 324, men vil si at ASR Basis på mange områder følger denne 20k+ dyrere riaa'n nesten helt til døren. Jeg mener derfor (basert på egen erfaring) at du skal holde fast ved spiller og riaa og at du har klart mest å hente på en bedre pick up. Det løftet du skisserte mellom Prjoct TubeBox og ASR, mener jeg du vil få ved å gå fra OC9/DV20XL og til DV XX-2. Jeg ville nok heller ha gått for en Lyra Dorian enn de billigere DV pick up'ene hvis budsjettet skal veie tungt, da det er først fra Karat 17 at man får en smak av Dynavectors lydfilosofi og "hus-sound"....

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Denne tråden har gått meg hus forbi.
Meget pent oppsett Dog. Lekkre bilder.
Så greit at du har samme PU og Riaa, da. :D Greit å ha ett utgangspunkt for en nybegynner.
*noterer 100ohm og 60db*

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for det! :D

Nå husker jeg faktisk ikke om det var den konfigurasjonen jeg endte opp på etter mye testing ;D Men spiller fabelaktig gjør det - du har mye å se frem til ja! ;D
Blir spennende å høre om hva du får ut av ATen!

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Holder litt liv i denne ;D

Har en Dynavector DV-20X L til test nå....en uke eller noe slikt til med innspilling så kommer jeg tilbake med bilder og inntrykk.

I`ll be back!! ;)

O.

P

Parelius

Gjest
Holder litt liv i denne ;D
Nå kan du like gjerne legge den død, for i morgen får riggen min nytt hus, så da så! (I'm back.)

;D ;D ;D

Gleder meg til å høre inntrykken av Dynavectoren.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
:D

Du har vært dypt savnet - velkommen hjem! ;)

Du skulle bare vite hva jeg planlegger for tiden.. ;D

[cliffhanger]

O.

P

Parelius

Gjest
Du skulle bare vite hva jeg planlegger for tiden.. ;D

[cliffhanger]
Selger du VPIen og går for en Dual? Har du allerede fått tak i en Shure V15 II improved? Er du blitt hektet på CD? What's coming up?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Kanskje det er kassettspiller som tar over? ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Vel..du får se..det kan jo hende motet svikter...

Men det er rett før jeg tatoverer VPI på armen(ved siden av Nietzsche-sitatet), så noe Shure blir det ikke her i gården nei....stay tuned. ;)

Btw, kjøpte mine første NYE vinylskiver i dag, My Song og Belonging. Oh happy days...

God natt!

O.

P

Parelius

Gjest
Vel..du får se..det kan jo hende motet svikter....
Hvis du har tenkt å dra flere kvinner inn i huset, så blir det hybris! Men vi forholder oss vel fremdeles til elektronisk formidlet koselyd?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hvis du har tenkt å dra flere kvinner inn i huset, så blir det hybris! Men vi forholder oss vel fremdeles til elektronisk formidlet koselyd?
Finnes visstnok endel "elektronikk" som kan hjelpe frem koselyder... ;D

Er rimelig spent på hva dere gutter holder på med nå....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er mulig det blir i grenselandet...men jeg er EGENTLIG en svært ydmyk person ;)

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg postet så kjekt i en annen tråd at AT09 spilte forbausende bra sammenlignet med DV20XL, og at den kanskje ble værende i VPI-armen...men her må jeg rekke en inntrengende pekefinger(ref. Wesensteen) mot meg selv og si: Boy was I wrong! ;D

DV20XL er rett og slett en fantastisk pick-up. Til prisen og ellers. Men den tok tid å spille inn! Etter 50 timer begynte det å lukte fugl, etter 70 smakte det Hå-kylling, og nå, etter 120-130 timer smaker det fløtedampede vaktler og rødvinskokt fasan(litt av begge deler) ;D

Etter sigende skulle den jo matche Scout veldig bra, HW bruker den vel selv på demoer - og dette er storveis. Bedre oppgradering til 5000 spenn tror jeg neppe man får! Lysten på XX2 er jo der selvsagt(hjelp!), men dette duger i massevis - fra topp til bunn, foran og bak, og til høyre og venstre.

Så, tilbake til arbeidet...

O.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Vet at denne tråden har dødd litt ut.. men slenger ut et spm alikevel.. Har noen noengang sett en VPI scout på bruktbørsen?!? Jeg har ikke det, med unntak på eBay engang... Har desverre ikke 15.000 det behøvs for å shoppe hos Lyric :(

MVH

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dødd litt ut? Hva mener du?! ;D

VPI Scout finner du lite av brukt fordi vi som har kjøpt denne riggen er så fornøyde at vi faktisk ikke helt ser poenget med å oppgradere. Et fantastisk kjøp rett og slett, og arm god nok til å de beste pu`er. Du vil aldri angre...og kan oppgradere Scouten til du blir blå ;)

O.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vet at denne tråden har dødd litt ut.. men slenger ut et spm alikevel.. Har noen noengang sett en VPI scout på bruktbørsen?!? Jeg har ikke det, med unntak på eBay engang... Har desverre ikke 15.000 det behøvs for å shoppe hos Lyric :(

MVH
Prøv http://www.audiogon.com
Der finnes normalt brukte VPI'er i fleng ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Fydda!! Du har ikke hatt den lenge? Ville tatt kontakt med VPI var jeg deg, ryddige folk og forholde seg til. Ser skikkelig tørr ut, skulle nesten tro den hadde stått i sollys.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Tok en titt på min rem, den ser heldigvis ikke sånn ut...Ser ut som Parelius har gjort samme tabben som Ikaros ;)

O.

P

Parelius

Gjest
Tok en titt på min rem, den ser heldigvis ikke sånn ut...Ser ut som Parelius har gjort samme tabben som Ikaros ;)

O.
Det er nå ikke bare meg, men et ganske utbredt problem har det vist seg. Et eller annet vil nok bli gjort fra VPI sin side, får en håpe. Kommer nok til å ta kontakt med VPI, og det har vist seg at de har vært svært greie med å sende erstatningsreimer.

Jeg har ikke gjort som Ikaros; jeg har flyskrekk! Det var derfor jeg hoppet ut av flyet den gangen. :)

Se f.eks.:
http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl?forum=vinyl&n=557489&highlight=Nitrile+vpi+belt&r=&session=

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Har kanskje ikke samme remmen når jeg tenker meg om...

Og er ikke overbevist om at din påståtte flyskrekk med tilhørende hopp IKKE kvalifiserer til Ikaros-takter ;)

O.

P

Parelius

Gjest
Har kanskje ikke samme remmen når jeg tenker meg om...
Når jeg nå sjekker opp, så er det bare reimene mellom motorene og svinghjulet som er slik. De som går mellom svinghul og tallerken er fin fremdeles?)

Og er ikke overbevist om at din påståtte flyskrekk med tilhørende hopp IKKE kvalifiserer til Ikaros-takter ;)

O.
Touché. Du er inne på noe der!

P

Parelius

Gjest
Det er dog ett svakt punkt på disse spillerne: Drivreima er noe møl, og går til helvete litt for raskt.

Ja ja, VPI er uproblematisk å ha med å gjøre. Nye reimer sendes kostnadsfritt, og de nye typene er visstnok laget for evigheten.

Nå tok det meg en evighet ør jeg fikk somlet meg til å skrive, men det tok VPI under et halvt døgn å gi tilbakemelding. Herlig.

I tillegg fikk jeg vite at den nye "supertallerkenen" som de har for HR-X også vil bli tilgjengelig for SuperScoutMaster i mars-april. Visstnok en "stor" oppgradering. Det samme vil en kanskje kunne si om prisen (rundt USD 2.000).

30 pound super platter made from a sandwhich of black acrylic-stanless steel-black acrylic; her på en HR-X:

B

bamsemann

Gjest
Kjempelekkert oppsett du har Dog.... dritlekkert faktisk..

Bruker du fortsatt Dynavector 20xL pickupen..

Du virka jo veldig fornøyd med den...

Jeg driver og spiller inn min 20xH, har kommet til ca 60 timer. nesten halveis da..

Spiller masse vinyl for tia... deilig.... :D

bamsemann.. :)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk! Selv om mye har endret seg siden sist gitt :) Som man kan lese om i en annen tråd...men vinyl er fantastisk. Og det endrer seg ikke.

Og DV20XLen kom som ei kule etterhvert, en fantastisk pick-up til prisen! Men det er klart man drømmer, sikler, begjærer, lyster og lengter etter storebror..den virkelige storebroren ;D Men noe skal en ha å glede seg til...først skal Parelius selge huset og kjøpe en. Så får vi se.

Det er en stund siden vinylriggen har vært oppe her i gården, men etter jul...etter jul...

O.

T

tjn

Gjest
Når det gjelder reimene på VPI spillere så har jeg god erfaring med at jeg med jevne mellomrom legger de i en pose med baby pulver over natten, det funker bra og de varer lengre.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Når det gjelder reimene på VPI spillere så har jeg god erfaring med at jeg med jevne mellomrom legger de i en pose med baby pulver over natten, det funker bra og de varer lengre.
Skikkelig "hekseremedie" det der ;-)

.......Man tager 2 klyper knuste spedbarn, 1 flaggermusvinge..... etc ;D

Neida, det høres ganske fornuftig ut!
Bruker noe lignende på gummi/silikonmansjetter på dykkerdrakter/overlevlses drakter ol.

P

Parelius

Gjest
Jeg ser ikke bort fra at kristus kom inn i anlegget... Han svinger slegge med nanopresisjon!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Feil nummer? Og hva skjedde Parelius? Identitetskrise eller nok et feiltrykk med fatale følger for din HFS-persona?

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
I et anfall av savn og lengsel..et par bilder av min ikke så esoteriske pu...gleder meg til jeg kan pakke ut vinylriggen!

Oh well...

O.

P

Parelius

Gjest
I et anfall av savn og lengsel..et par bilder av min ikke så esoteriske pu...gleder meg til jeg kan pakke ut vinylriggen!

Oh well...

O.
It's swell...

Nå må du legge bort disse to knøttvakre et lite øyeblikk, og ta frem herligheten igjen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
E spørsmål til dere med VPI.
Min VPI Superscoutmaster har gjort en suveren jobb det første halve året. Nå i Påska har den derimot spilt falskt ved et par-tre tilfeller, alle gangene singler, 45-fart.
Er det SDS'en som fjusker, eller er det allerede reimene? Kan ikke se noen slitasje foreløpig, så litt noia sitter en jo igjen med. ???

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.437
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ja ja, VPI er uproblematisk å ha med å gjøre. Nye reimer sendes kostnadsfritt, og de nye typene er visstnok laget for evigheten.

Nå tok det meg en evighet ør jeg fikk somlet meg til å skrive, men det tok VPI under et halvt døgn å gi tilbakemelding. Herlig.

I tillegg fikk jeg vite at den nye "supertallerkenen" som de har for HR-X også vil bli tilgjengelig for SuperScoutMaster i mars-april. Visstnok en "stor" oppgradering. Det samme vil en kanskje kunne si om prisen (rundt USD 2.000).

30 pound super platter made from a sandwhich of black acrylic-stanless steel-black acrylic; her på en HR-X:

Det ryktest at denne tallerkenen (som Arthur Salvatore med Audio Critique elskar) ikkje kan brukast med platekransen. Så...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.666
Torget vurderinger
27
Herlige bilder Dog. Med i Dynavector-klubben :)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk igjen Fosse :)

Ja, det er en fin klubb...spørs om ikke det skal testes litt XX2 eller vassere når livet tillater det igjen. Jeg fikk noen fine timer med DV20XL før jeg pakket sammen, tanken på at det er mye mer å hente er besnærende..

VPI-spørsmål til den som måtte vite det, oppgradering av Scout...hva koster den motoren med svinghjul og den styringsenheten? Er det andre ting man kan oppgradere? Hvor er det lurt å handle?

O.

P

Parelius

Gjest
VPI-spørsmål til den som måtte vite det, oppgradering av Scout...hva koster den motoren med svinghjul og den styringsenheten? Er det andre ting man kan oppgradere? Hvor er det lurt å handle?
Svinghjul + styringsenhet: USD 2.000

http://www.vpiindustries.com/prices.htm

Du kan oppgradere til en 9" Signature arm. (Mulig jeg har noe liggende om ikke lenge; kommer litt an på.)

Kommer visstnok også en Super Platter. Den er DYR: USD 2.000

Hvor en skal handle? Kommer vel helt an på hvilke priser Tor på Lyric har å tilby... Ellers kan en vel kjøpe direkte fra VPI eller en nettbutikk der borte. Dette vet jeg intet om.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk Parelius, fant prisene og Elusivedisc kan jo være et alternativ...men skal nok deale og wheele med Tor først :)

Og den armen kan jo være interessant ja...let me know!

O.

Topp Bunn