Thorens 124mkII

L

Lars.N

Gjest
Hei

Har lagt inn et bud på en Thorens 124mkII,den er jo bare så rå ;D
Hva kan jeg forvente av den? den er visst nok renovert på mek siden.

Mvh

Laban

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
laban skrev:
Hei

Mvh

Laban
Hva du kan forvente? Totalt hakeslepp kan du forvente. Lykke til, håper du får den :D

mvh
Trond Kjetil

L

Lars.N

Gjest
Trond Kjetil skrev:
laban skrev:
Hei

Mvh

Laban
Hva du kan forvente? Totalt hakeslepp kan du forvente. Lykke til, håper du får den :D

mvh
Trond Kjetil
:) :) :)

L

Lars.N

Gjest
Jævla Dansker (hehe) de gangene jeg er på det Danske brukt markedet er det dårlig feedback,svensker er flinke der.Null svar pokker Trond du sitter sikkert på flere 124 har du en tilsalgs?Send meg en PM hvis du har :)

Mvh

Laban

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Dessverre Laban, så har jeg bare en TD 124, og den er nok ikke til salgs. Så jeg anbefaler deg å snoke rundt på diverse salgs- og auksjonssider, så vil du nok omsider finne en. Jeg ser jo stadig slike til salgs i Danmark. De stiger fort i pris ser jeg, særlig nå når Art Dudley har omfavnet den og foretrekker den framfor Linn LP12. (Stereophile om Thorens TD 124 MkII)

Det går ennå an å gjøre et og annet varp. Er du litt hendig, er de ikke så vanskelige å sette i stand. Og de er nærmest uslitelige. Så om et eksemplar ser jævlig ut, kan det godt skjule seg en skatt under all dritten ;D

mvh
Trond Kjetil

L

Lars.N

Gjest
Trond Kjetil skrev:
Dessverre Laban, så har jeg bare en TD 124, og den er nok ikke til salgs. Så jeg anbefaler deg å snoke rundt på diverse salgs- og auksjonssider, så vil du nok omsider finne en. Jeg ser jo stadig slike til salgs i Danmark. De stiger fort i pris ser jeg, særlig nå når Art Dudley har omfavnet den og foretrekker den framfor Linn LP12. (Stereophile om Thorens TD 124 MkII)

Det går ennå an å gjøre et og annet varp. Er du litt hendig, er de ikke så vanskelige å sette i stand. Og de er nærmest uslitelige. Så om et eksemplar ser jævlig ut, kan det godt skjule seg en skatt under all dritten ;D

mvh
Trond Kjetil
Hei

Lett litt rundt hele kloden,å det er litt å velge i fra total renovert til litt under tvil,er ikke lett det der.
Men det er som du sier det kan være noen små kupp der ute,mye som ikke ser bra ut på overflaten men kan være
oppegående ellers.

Mvh

Laban

L

Lars.N

Gjest
Pokker byr jeg så er det en å samme som byr over auto bud ???
Den dusten går igjen på flere steder her inne på ebay detta gidder jeg ikke snart mere,er det en måtte å få stoppet sånne oppkjøpere eller pris drivere :mad:

Trond@han Dansken med 124 mkII med de stive prisene ,han fant jeg på ebay han er oppkjøper :mad:

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.009
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Når det gjelder budgivning på ebay så bør du bruke en sniper. Jeg bruker denne http://www.bayprospector.com/

Da setter du et bud på gjenstanden og dette blir lagt inn - typisk - 5 sekunder før auksjonen går ut. Dette kan hjelpe på å unngå overoppheting av budrunder, samt du må gjøre deg opp en mening ganske tidlig hva du ønsker å gi for gjenstanden.

Lykke til!

L

Lars.N

Gjest
mteinum skrev:
Når det gjelder budgivning på ebay så bør du bruke en sniper. Jeg bruker denne http://www.bayprospector.com/

Da setter du et bud på gjenstanden og dette blir lagt inn - typisk - 5 sekunder før auksjonen går ut. Dette kan hjelpe på å unngå overoppheting av budrunder, samt du må gjøre deg opp en mening ganske tidlig hva du ønsker å gi for gjenstanden.

Lykke til!
Å tusen takk for den,det var jeg ikke klar over(er fersking på ebay ;D)

Mvh

Laban

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Jasså laban,du har blitt en sånn "antikk audio" kæll på dine gamle dager ;D

/jan

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.009
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
laban skrev:
hehe da er prospector satt i arbeide. :)

Laban
Vær obs på at dette kommer til å bli dyrt for deg. Spesielt når du begynner å snuse litt rundt på musikk som finnes på ebay. Dette i kombinasjon med prospector gjør at visakortet ditt kommer til å bli mørkeredd ;)

L

Lars.N

Gjest
mteinum skrev:
laban skrev:
hehe da er prospector satt i arbeide. :)

Laban
Vær obs på at dette kommer til å bli dyrt for deg. Spesielt når du begynner å snuse litt rundt på musikk som finnes på ebay. Dette i kombinasjon med prospector gjør at visakortet ditt kommer til å bli mørkeredd ;)
Huff ja det er mye go saker her inne. ;D

L

Lars.N

Gjest
JanR skrev:

/jan
;D digg ;D vet ække så veldig evolusjon på alt her i verden,mange som finner opp hjulet to ganger å folk biter på ;D

Laban

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
laban skrev:
JanR skrev:

/jan
;D digg ;D vet ække så veldig evolusjon på alt her i verden,mange som finner opp hjulet to ganger å folk biter på ;D

Laban
I rest my case.

/jan

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
JanR skrev:
laban skrev:
JanR skrev:

/jan

Laban
I rest my case.

/jan
Det hadde vært morsomt å sett restene i den kassen JanR ;) ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.575
Torget vurderinger
27
Det beste er å handle med nordmenn i Danmark.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Holder han til i Aalborg han dansken som sliter sånn med å svare?

L

Lars.N

Gjest
Det er en meget opptatt mann,snakket med han på tlf igår han skulle sende over bilder på den til den stive prisen
bør den være i meget bra stand synes jeg (bedre kjøpe selv på ebay etter gode råd fra mteinum :))

Laban

L

Lars.N

Gjest
Finner noen plint på nett til Thorens 124 merket med Ortofon,er disse orginale?mener å ha lest et sted at Ortofon tok Thorens inn varmen en gang i tiden.

Mvh

Laban

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
laban skrev:
Finner noen plint på nett til Thorens 124 merket med Ortofon,er disse orginale?mener å ha lest et sted at Ortofon tok Thorens inn varmen en gang i tiden.

Mvh

Laban
Ortofon lagde plint til TD124 på 60-tallet. Mange TD124 ble solgt med Ortofon-armer, og for noen armer. De er bare fantastiske. Det var heller sjelden at TD124 kom fra fabrikken med plint. Bang og Olufsen lagde også plint, de solgte sin egen variant av TD124 mkII: Beogram 3000 ;D

L

Lars.N

Gjest
Trond Kjetil skrev:
laban skrev:

Mvh

Laban
Ortofon lagde plint til TD124 på 60-tallet. Mange TD124 ble solgt med Ortofon-armer, og for noen armer. De er bare fantastiske. Det var heller sjelden at TD124 kom fra fabrikken med plint. Bang og Olufsen lagde også plint, de solgte sin egen variant av TD124 mkII: Beogram 3000 ;D
Jippi fikk nettopp mail her bilder på vei idag en gang :) et skritt nærmere 124 mkII ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Du må jobbe litt med "quote'inga" di laban..... ::)

Nei,du er besatt av TD124 så...
Håper det grer seg til gutten.

/jan

L

Lars.N

Gjest
JanR skrev:
Du må jobbe litt med "quote'inga" di laban..... ::)

Nei,du er besatt av TD124 så...
Håper det grer seg til gutten.

/jan
Stille som graven her enda venter på bilder fra en selger,å prisen går i taket hver dag på ebay.
Fikk en mail fra ham,hvor han sa (jeg har ikke glemt deg)bare J dårlig tid om dagen så jeg lever i håpet om å få tak i en til fornuftig pris.
Har sett litt på Garrard 301 smell tøff sak men et yndet objekt blitt det å gett,kan sikkert leve med en sånn også :) har det mer en greitt med den gammle Thorens så lenge.

Laban ;D

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
laban skrev:
Stille som graven her enda venter på bilder fra en selger,å prisen går i taket hver dag på ebay.
Fikk en mail fra ham,hvor han sa (jeg har ikke glemt deg)bare J dårlig tid om dagen så jeg lever i håpet om å få tak i en til fornuftig pris.
Håper du lykkes med handelen :D

laban skrev:
Har sett litt på Garrard 301 smell tøff sak men et yndet objekt blitt det å gett,kan sikkert leve med en sånn også :) har det mer en greitt med den gammle Thorens så lenge.

Laban ;D
Konsentrer deg nå om Thorens, du Laban ;D Ikke driv og tulle for mye med andre greier ;)

mvh
Trond Kjetil

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Trond Kjetil skrev:
Konsentrer deg nå om Thorens, du Laban ;D Ikke driv og tulle for mye med andre greier ;)

mvh
Trond Kjetil
Tulle for mye med andre greier??? Laban har jo allerede en Thorens, å utvide rigen med en 301 kalles vidsyn. Du vet, slikt som renessansemennene har ;)

L

Lars.N

Gjest
Den første Thorens jeg hadde var en 166mkII den endte i søppla til slutt,trur jeg knuste den med en hammer for at ingen andre skulle finne på høre den J lyden av den ;D det var den gang da ;D ;D ;D

J

jukes

Gjest
laban skrev:
Den første Thorens jeg hadde var en 166mkII den endte i søppla til slutt,trur jeg knuste den med en hammer for at ingen andre skulle finne på høre den J lyden av den ;D det var den gang da ;D ;D ;D
:)

Luxman i 300 seien Laban,dette er spillere det. ;D Har 124,401 og andre store drivverk her,men 310 er i en egen klasse. ;D

Mvh Roar

L

Lars.N

Gjest
Yepp et mesterverk av en spiller Luxman,men design på 124 der er jeg helt solgt å så kan jeg bruke den til platespiller å med stort hell.
Er ikke hver dag jeg kjøper platespiller så en 124 blir nok den siste jeg kjøper i mitt liv.
Har gitt et bud nå på en strøken sak,et saft bud :eek: til fattige meg å være.

Mvh

Laban

J

jukes

Gjest
laban skrev:
Yepp et mesterverk av en spiller Luxman,men design på 124 der er jeg helt solgt å så kan jeg bruke den til platespiller å med stort hell.
Er ikke hver dag jeg kjøper platespiller så en 124 blir nok den siste jeg kjøper i mitt liv.
Har gitt et bud nå på en strøken sak,et saft bud :eek: til fattige meg å være.

Mvh

Laban
:)

Skjønner deg godt,og da er Thorens tp 14 et must til denne laban. :)

As the ownwer of a Thorens tp 14 precision pick up arrm,you have at your command a very high performance instrument. It has been designed to perfektly match the standards of the Td-124 and Td-124/II turntables.

Skal love deg denne armen passer meget bra i Td 124.Effektive massen er 14gram på denne armen.

Mvh Roar

L

Lars.N

Gjest
Er det mye forskjell på 124 & 124mkII rent lydmessig som rent drivverk,å kan 124 enkel oppgraderes i tilfelle?

Mvh

Laban

Topp Bunn