Thorens TD 150 MK II

Mr.Gimmick

Fersking
Ble medlem
06.03.2008
Antall liker
0
Jeg har nettopp kjøpt en Thorens TD 150 Mk II uten pick up.
Tenker på å oppgradere både arm og pick up til noe bedre (noe i en moderat prisklasse) ;)
Hva anbefaler dere?

Jeg lurer også på å bygge RIAA'n til DDDAC.
Noen her som har gjort det?
Eventuellt anbefaling av en rimelig RIAA.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
Mr.Gimmick skrev:
Jeg har nettopp kjøpt en Thorens TD 150 Mk II uten pick up.
Tenker på å oppgradere både arm og pick up til noe bedre (noe i en moderat prisklasse) ;)
Hva anbefaler dere?

Jeg lurer også på å bygge RIAA'n til DDDAC.
Noen her som har gjort det?
Eventuellt anbefaling av en rimelig RIAA.
En Rega RB250 arm er kanskje et for åpenbart alternativ, kanskje du ønsker noe mer «klassisk» - SME 3009 f.eks.

Billig RIAA -> Cambrideg 640P - den holder godt følge med MC-PUer opp mot rundt 3K - 5K kr. Min Ortofon MC25FL trives rimelig godt sammen med Cambridgen.

mvh
KJ

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
61
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Både eg og ein kamerat har pusla litt med modifisering av kvar vår TD-150 MkII.

Eg monterte ein Mayware Formula 4 MkIII arm / Ortofon OM40 på min, og var stornøygd, heilt til motoren gjekk til h******! Han monterte ein Rega RB300 / Denon DL-160 på sin, ein flott kombo, det og.

SME 3009 Improved er vel den mest klassiske armen å montere på desse spelarane, tenkjer å prøve sjølv, når min 3009/S2 er rewira (og eg har fått fatt i ein ny motor!).
Enkelte meiner den originale "kugelarmen" er særs god, så om din er i orden, kan du kanskje gje den ein sjanse?

Mr.Gimmick

Fersking
Ble medlem
06.03.2008
Antall liker
0
Så man kan bruke de fleste pick up'er på den orginale armen?
Jeg kan jo kanskje starte med den orginale armen og en ny pick up, så kan jeg jo alltids oppgradere armen en annen gang.

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
61
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Mr.Gimmick skrev:
Så man kan bruke de fleste pick up'er på den orginale armen?
Jeg kan jo kanskje starte med den orginale armen og en ny pick up, så kan jeg jo alltids oppgradere armen en annen gang.
Ja, du kan bruke dei fleste pick-up'ar i den, så lenge pick-up matchar armens effektive masse. Om du ikkje allereie har gjort det, ta ein titt her. Eit vell av Thorens-informasjon!

Topp Bunn