Thorens TD 160 super

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
TD 160 super er dette nåko god spiller ,kva er ein god pris verdi på ein slik.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
TD 160 super er dette nåko god spiller ,kva er ein god pris verdi på ein slik.
Drivverket er en evighetsmaskin. Avhengig av arm og tuning (platematte, oppheng, PU etc.) kan den spille meget bra.

Pris? Tja, i god stand og med en god arm så (igjen avhengig av armen ++) fra et par frognertiere og oppover.

mvh
KJ
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Den originale Thorens-armen er vel ikke så mye å skryte av. Men det finnes andre muligheter.
Dette er dessuten en spiller som mange har fått mye ut av dersom man synes det er gøy å holde på med slikt. http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm

mvh
Nei, Thorens sine orginalarmer er middelmådigheter, skjeldent direkte dårlige, men heller aldri spesielt gode.

TD160 spiller utsøkt med bla. SME 3009 (SME leverer monteringsplate til TD160).

mvh
KJ
 
B

break_out

Gjest
Jeg har hatt en Thorens 166 med originlive modifisert Rega 250 arm og Grado ”The reference” PU og den spilte bra den. Jeg utførte en del av de tweeks som finnes på http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm og de er bra, men den beste tweeken jeg gjorde var å bygge ny power supply. Har fått forståelse for at 160 super (dersom i bra stand) er enda bedre en 166 da den har forsterkninger på drivverket utover øvrige spillere i 16X serien. Hva den skal koste vil avhenge av arm og stand på spiller, men jeg hadde betalt 2-3.000 for en i god stand uten arm. Uansett ved kjøp av en slik spiller er en avhengig av å mekke selv eller få hjelp dersom en skal få godlyden.






TD 160 super er dette nåko god spiller ,kva er ein god pris verdi på ein slik.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Jeg hadde en super m/org tp16 arm, og en at 95e pu. Den var modifisert med asfaltmatter i plinthen og med noe mdf-lignende. Spilte helt fint og temmelig morsom i lyden. Annonserte den for 2k, og fikk veldig respons. Nå var den veldig hel og pen også, så det er kanskje ikke så rart. Når alt dette er sagt, slenger man på en tusen lapp eller tre, så får man andre spillere som imo er i en annen liga.
 
Topp Bunn