Thorens TD 165 med Shure M75 pickup

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Har akkurat kjøpt meg en Thorens TD 165:)
Lurer på om noen der ute har informasjon om eller erfaring medspilleren?
Thorens TD 165 med Shure M75 pickup i mycket fint skick.jpg
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
En Tandbens, det der..Thorens bygd for Tandberg..Shuren bør funke bra også..du har prøvd?
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.097
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Gratulerer med fin spiller! Det finnes utrolig mye å lese om denne på nettet. Den har mye til felles med TD166, men er levert med en annen motor og remhjul på motor.
Har en slik selv stående, og den fungerer fint. Den er også montert med Shure M75.
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Gleder meg til å teste den ut! Men jeg føler dette er starten på å prøve flere eldre brukte platespillermodeller. Går det an å vurdere de eldre Thorensmodellene etter kvalitet?Hvilken modell bør jeg prøve å få tak i? Er det andre eldre platespillere som utmerker seg? (innenfor rimelig pris)(opptil 4-5000kr)
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Gratulerer med fin spiller! Det finnes utrolig mye å lese om denne på nettet. Den har mye til felles med TD166, men er levert med en annen motor og remhjul på motor.
Har en slik selv stående, og den fungerer fint. Den er også montert med Shure M75.
Hva kan du sammenligne med(andre spillere) når det gjelder kvalitet/lyd?
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.097
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg har vel problemer med å beskrive forskjeller mellom platespillere. Min første platespiller var en TD-166 med en Denon high output MC. Denne kombinasjonen var jeg veldig fornøyd med i mange år. Jeg mener at dette er en god platespiller, og en kan dempe og forbedre denne i det "uendelige" for å hente ut mer. Du finner veldig mye informasjon her på sentralen om denne.

Den har veldig mye til felles med TD160 med unntak av forskjellig innertallerken og lager.

Følgende sjekkpunkter bør gås igjennom før du begynner å bruke den:

Lageret må ikke være tørt, og det skal normalt ikke være følbart slakke i lager
Platen som holder tallerken og tonearm skal svinge jevnt uten støy, og ikke dø ut for raskt fra svingende still stille
Tonearmen skal ikke ha følbar slakke. Hvis det er stor slakke kan dette justeres. Viktig å ikke stramme for mye.
Tonearmen skal kunne beveges lett og presist uten følbare punkter hvor den henger
Platespilleren skal starte uten at reima hopper av og uten at tallerken subber ned i topp-plate

Det er mange her på sentralen som har eller har hatt en slik spiller, så det er masse hjelp å få hvis det oppstår problemer.

Lykke til med en fin spiller!
 
Sist redigert:

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Takk for svar! Godt og vite at det er noen som har erfaring. Nå ble det slik at jeg kjøpe en Thorens TD 160 HD (tror med Rega RB) istedenfor 165!!!!
Venter i spenning.....
 
Topp Bunn