Digitale avspillere Thule CD100, laser hopper før, og etter avspilling

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Innlegg
109
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Heisan alle sammen :)

Jeg har en Thule CD100 cd-spiller stående her, som jeg gjerne hadde fått tatt i bruk. Spilleren har en irriterende ulyd som kommer når man starter og stopper avspilling av en CD-plate. Jeg plukket av lokket til spillerene, og fant da ut at det er laseren som står og "hopper" i noen sekunder før den starter avspillingen. Når den har hoppet ferdig fungerer spilleren helt topp, og spiller godt helt til jeg stopper platen. Da gjør den samme hoppeprosedyren igjen. Platen hakker ikke under spilling altså, men før og etter avspilling.

Noen her som har vært borti problemet før, og har noen tips for å få orden på dette?

Mvh
Ørjan
 

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Innlegg
109
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Lyden er en ganske høy og rask "tokk-tokk-tokk" lyd. Selve laseren står og hopper opp og ned i kanskje 3-4 sekunder før den begynner å spille av CD-platen. Under drift fungerer spilleren helt fint, bytte sanger, spole o s v. virker perfekt. Det er ikke en normal lyd som er der. Jeg har en Thule DVA100 DVD-spiller stående her, og den er mer eller mindre lydløs.
 

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Innlegg
109
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Jeg har ikke inntrykk av at platen slurer nei. Lyden kommer når man starter platen og når man stopper den. Det er nesten sån at jeg tror at laseren leter etter en slags "start/stopp-posisjon" som den ikke helt finner. Når jeg tenker meg om så kommer lyden også uten at der er CD-plate i spilleren.
 
Topp Bunn