T
Tittentei
Gjest
^ Åh jasså? Fortell. :]
Er tydeligvis ikke så genial som jeg skulle ha det til! ;D
Er tydeligvis ikke så genial som jeg skulle ha det til! ;D
Høres nesten ut som du tenker på Audyssey Dynamic Volume eller Dyanmic EQ.. I mine ørere ikke noe som fungerer særlig godt på musikk men på film er det grei.Spiller man lavt, så vil DSP-motoren kompensere for hørselens sensitivitet ved å øke bass blant annet. Spiller man høyere, så vil kurven være flatere, fordi hørselen er mer sensitiv for bass da.
Jeg har en god stereoforsterker der jeg kjører DSP`en i forkant som er intergrert i dacen, denne løsningen er milevis unna Audyssey og NAD`en min. Jeg har hørt endel RK`er som kjøres igjennom receivere og har aldri blitt fortrolig med lyden i stereo. Jeg deltar gjerne gjerne på showene dine så snart ungene mine blir store.Ja, Audyssey Dynamic EQ...
"I mine ørere ikke noe som fungerer særlig godt på musikk men på film er det grei."
"På musikk er det bortkastet og fungerer heller dårlig."
Spesielt i Stereo bidrar dette "verktøyet" til en større lydopplevelse, hvis optimalt benyttet. Og som alle verktøy - er virkningen stikk motsatt ved feil kalibrering og bruk...
Dere må gjerne bli med på en kalibreringsrunde og stereotest - bare å si fra hvis flere vil delta...
Det er vel Bass-EQ du mener her med EQ-profil for film, dette er bare for bassområdet, og ikke nødvendig på de beste filmsporene.Siktet til at du optimaliserer egne EQ-profiler for hver film, men det er jo ikke på systemnivå, så tar den.