Tidal låter med fantastisk lyd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tidal bruker signalprosessering før det sendes ut. Dem har fått enda mer av den samme loudnessykdommen som "nyere" innspillinger. Pluss at jeg lurer på om dem enkelte ganger har lagt til "hall" effekt. ;)
     
    Sist redigert:

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Prøve og legge ut lista mi fra tidal her ,men det får jeg vist ikke til her ?
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Fra bra Rockeband har jeg fritt funnet låter og lagt i en bra spilleliste for alternativ rock. Alternativ rock fordi det kun er ca. 2% hits og bra fordi jeg gjetter at ca. 80% av banda er anbefalt i musikk tråder på hfs. Kan være noen nye band å finne for andre. Eller låter til egen spilleliste. Ellers skal det være ganske lett å finne banda i Tidal eller Apple music i «lignende artister» delen. Ikke så rar rock. Ganske vanlig god rock. Liker du den første er det 1000 flere som bare ruller og ruller i rytmen. Først og fremst satt opp til eget bruk som bakrunnsmusikk og lytting. Våger å gjette at ca. 60% av 1066 låter har god lyd på de fleste anlegg.

    tidal.com/playlist/606d58a8-1031-4e1e-9cab-918c1dafff68
    Når man deler spilleliste, kan andre folk forandre låter da? Altså, hvis noen tar vekk låter og erstatter dem med andre så blir låtene forandret hos meg også. Trodde det bare var den personen som opprettet spillelisten som kunne forandre låter. Noen som vet?

    Må man lage en offline spilleliste først? For å få beholde den slik man ønsker selv.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er ikke alle platene som er listet tilgjengelig for spilling? Passe sjukt.

    Endless Highway: The Music of The Band
     
    T

    tommykh

    Gjest
    En contemporary godbit, til gutta.

    Fin dybde, litt eventyraktig med herlig nerver.
    Skjermbilde 2016-03-19 kl. 20.35.46.png

    tidal.com/track/56924588
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Bruxelles 2016-03-22. In memory.

    Vis vedlegget 372003
    En annen kunstner, Herbie Hancock comes to mind, vil sikkert også hylle de 34-eller flere, uskyldige etter Bruxelles 2016. Hva kan man si? Oppgitt? Nei. De skal ikke få styre våre liv...

    screen-capture.png


    I wish I had a River...

    ...I could skate away on...

    Til neste gang;-)

    Harald
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Litt forskjellig igjen, fra Al Green til Tom Waits - noen cover og noen versjoner dobbelt opp i live versjon. God Påske :)

    TIDAL
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    bare synd at spillisten som linkes til bare kommer opp på PC ,men via Sonos finnes ingen av spillelistene??? Søk i Tidals spillelister gir 0.0 funn, mens TIDALS egne lister kommeropp..??
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    bare synd at spillisten som linkes til bare kommer opp på PC ,men via Sonos finnes ingen av spillelistene??? Søk i Tidals spillelister gir 0.0 funn, mens TIDALS egne lister kommeropp..??
    Hei

    Har du prøvd å lagre listene på PC i egen spilleliste? Jeg har satt opp en kalt "HiFi sentralen" som jeg legger inn de jeg finner her inne. Da får jeg låtene opp på mine iDingser.

    Tommy
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Ja, det skal være sikkert, men at det er en fantastisk lyd, som jo tråden er myntet på, kan ikke benektes :)
    Med referanse til album coveret over, er her en annen kvinnelig vokalist som gjør godt både i øregangene og på skjermen.

    Skjermbilde 2016-03-26 kl. 19.35.09.png
    tidal.com/track/3875295
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Fin innspilling, magisk når Louis drar til ved 1.42 :)
    Skjermbilde 2016-03-27 kl. 16.21.06.png

    tidal.com/track/26610339
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Mange interessante spillister er lagt på denne tråden. Dersom muligheten finnes(?), kan noe gi en ikke datakydig konkret hjelp steg for steg på hvorledes man kopierer ei forslag til spilleliste lagt ut i en tråd her på Sentralen. Til vanlig så går jeg inn på Logitech Media Server finner ickstream og via den kobler meg til Tidal for laste opp en CD jeg ønsker inn på NAS. Avspilling fra NAS skjer via Lampizator transporter.

    Mvh

    Eivind S
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.788
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    BEste er å logge inn når du trykker på linken.. og trykke på "prikkene" til høyre.. og velge Lagre Spilleliste eller Playlist :). Da kan du hente den opp igjen på Squeezebox med det samme :).
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Skorob. Takk så langt, men skal du lære opp en nybegynner som meg, må jeg ha det helt konkret:)

    Jeg gikk først til tråden hvor ønsket spilleliste står som Tidal. Jeg trykka på Tidal og kom inn hvor den aktuelle spillista dukker opp(innlogging skjer automatisk, så jeg hoppa over det punktet). Så trykket jeg på "prikkene" til høyre. Da kommer følgende valg:
    Spill nå(+ underpunkter til denne)
    Legg til i spilliste
    Legg til favoritter
    Del

    Noen "lagre spillister" eller "playlist"dukker ikke opp.

    Kan du ta meg videre?

    Eivind S
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Skorob. Takk så langt, men skal du lære opp en nybegynner som meg, må jeg ha det helt konkret:)

    Jeg gikk først til tråden hvor ønsket spilleliste står som Tidal. Jeg trykka på Tidal og kom inn hvor den aktuelle spillista dukker opp(innlogging skjer automatisk, så jeg hoppa over det punktet). Så trykket jeg på "prikkene" til høyre. Da kommer følgende valg:
    Spill nå(+ underpunkter til denne)
    Legg til i spilliste
    Legg til favoritter
    Del

    Noen "lagre spillister" eller "playlist"dukker ikke opp.

    Kan du ta meg videre?

    Eivind S
    Hei

    Bruker du Pc når du går inn på spillelisten? Om ikke så må du det. Da skal du se "..." rett under Tid og til venstre for Del. Da skal du finne Legg til i spilleliste.

    Tommy
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Ja jeg bruker PC når jeg går inn på spillisten.

    Ser ut som jeg må av-vente litt for å få en nøyaktig beskrivelse, Tand og alphamale ser ikke ut til å være helt enige om framgangsmåten.Venter på at den kan dukker opp snart.

    Eivind S
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn