atletico
Overivrig entusiast
Sist redigert:
...eller min Alien favoritt fra 80 tallet; E.S.T (trip to the moon) fra Acid Bath Albumet.Det som jeg trodde skulle bli en low-fi-reise, viste seg å bli en reise i herlig dynamikk og et artig lydbilde
Vis vedlegget 404225
Musikken inviterer ikke akkurat til nipping til et rødvinsglass, men så er det ikke akkurat målet med deathrock heller da ;D Hurricane Fighter Plane er en passende låt å starte med for de som er nysgjerrige på hva dette er for noe.
Den har lagt merket som favoritt hos meg en god stund
https://listen.tidal.com/playlist/b4e18835-58cb-401c-9b3c-147a5be2df16
En liste med bare norsk musikk jeg laget for noen amerikanske venner...
På mitt anlegg inkl. hodetelefoner (HD800) klarer jeg nok ikke å skille Tidal fra filer i 16/44-kvalitet.Hvor bra er egentlig lydkvaliteten på Tidal hifi? Sitter og tygger litt på om jeg skal prøve meg der...
Har en bekjent som foretrekker Spotify premium fremfor Tidal hifi, og selv hører jeg godt at Spotify premium ikke er på cd-nivå lydmessig.
Og hvordan er det med tilgangen på musikk på Tidal? Er utvalget like godt som på Spotify?
mvh
Proffen
Kanskje du opplever verden som litt svart-hvitt? 8)På mitt anlegg inkl. hodetelefoner (HD800) klarer jeg nok ikke å skille Tidal fra filer i 16/44-kvalitet.Hvor bra er egentlig lydkvaliteten på Tidal hifi? Sitter og tygger litt på om jeg skal prøve meg der...
Har en bekjent som foretrekker Spotify premium fremfor Tidal hifi, og selv hører jeg godt at Spotify premium ikke er på cd-nivå lydmessig.
Og hvordan er det med tilgangen på musikk på Tidal? Er utvalget like godt som på Spotify?
9
mvh
Proffen
Når jeg spiller filer av høyere kvalitet fra SSD (harddisk), så skyldes det hifinevrose og ønske om litt placebo ved avspilling av album jeg liker godt. Jeg innbiller meg at jeg blir mindre "lyttetrett" av høyoppløste filer.
For meg er det altså enten Tidal eller hires.
Om noen har gode målinger av Tidal vs CD, hadde det vært veldig interessant å se slike målinger!
Har ikke hatt det problemet, men har en gang måttet slette app på iPad og installere igjen. Måtte da også slå av og på iPad igjen før det fungerte. Ikke sikkert det hjelper, men verd forsøket kanskje??Hei er det flere som har problemer med Tidal i dag ? jeg får logget inn men det kommer opp at jeg har Tidal intro abo.Har hatt Tidal HIFI i 2 måneder nå alt har fungert så langt ok.Har sjekket at alt av bankkort detaljer stemmer osv.Noen tips ?
Meget bra!Denne fyller hele det hørbare området. Fantastisk utgivelse over TIDAL. Prøv den.
https://tidal.com/album/9625217
Kan du linke til spotify listen Mathias?På den svenska sajten Portal - Euphonia Audioforum finns det en spellista i Spotify. Jag lade över den i Tidal, här: https://listen.tidal.com/playlist/ae8b3996-3894-47c7-974e-d643d401fe57
Kinks i mono befinner seg faktisk i Tidal. Jeg vet ikke om alt er der, men iallefall mye. Du finner det på deluxe utgavene fra sanctuary. Låtene er litt inkonsekvent merket som mono. Regner med at disse versjonene er identiske med det som finnes på vinyl siden begge deler er sanctuary.Om det nå er noen som finner ut av det:
Det kom en Kinksboks på vinyl i herlig mono nettopp. For noen år siden kom det en utgivelse på CD - 2011 var det vel, som ble solgt ut på no time og i dag henter heftige priser på bruktmarkedet.
https://www.discogs.com/The-Kinks-In-Mono-Box-Set/release/3873833
Noen som greier å identifisere disse på Tidal - om de nå er der?
Tillegg:
Generelt kunne jeg tenkt meg at Tidal og Spotify gjorde det lettere for oss å identifisere de forskjellige varianter av utgivelser. For gud, det florer av dem også på de listene…
Den eneste måten jeg har klart å hente fram informasjon om strømmeoppløsning i Tidal er via infodisplay på en ekstern dac. Så langt jeg kan se er det ikke noen mulighet til å få fram informasjon om dette i Tidal-appen.Albumet strømmer normalt sett i 48Khz / 24bit Flac.
Er det slik at dersom jeg laster det / tligjengelig offline, så spilles det av i 96/24?
Hvordan vet jeg hvilken oppløsning Tidal Hifi til en hver tid strømmer i?