Tidal lansert i Norge! (Wimp blir Tidal?)

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.208
Torget vurderinger
4
Nå skal vel ikke slike tråder brukes til promotering fra leverandører, og hva skal en med voucers når Tidal nå er lansert i Norge? Du få en måned gratis test frem til 8.mars og så koster det 199 pr mnd. Å betale for 3 måneder til kr.190 pr/mnd er jo ikke noe spesielt bra deal da.

6c33

Medlem
Ble medlem
26.01.2015
Antall liker
67
Sted
Bergen
Da er Spotify droppet til fordel for Tidal hifi.
Gjort på minutter, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd������
Nå får jeg begynne jakten på en streamer....

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.337
Dere med hifi abonnement, opplever dere at det er regionale begrensninger på innhold slik som Netflix har måtte gjøre?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.208
Torget vurderinger
4
Ganske utrolig at Tidal er lansert uten "gapless play". På konsept album, Opera, live opptak osv så er dette en nødvenighet om jeg skal betale 2400,- pr år for denne tjenesten.

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Antall liker
128
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Har nå prøvd tidal på Mac her og støtte på noen utfordringer, noen som har peiling på dette?

Første som var irriterende var at for å få Tidal Hifi måtte google crome installeres, hva skal jeg med flere nettlesere?
I Safari fikk jeg lyd med en gang, dog ikke hifikvalitet, men i Crome får jeg ikke lyd ut, hva gjør jeg galt?
Kjører USB fra mac til Lyngdorf forsterker.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.337
Kjenner man Apple rett vil Tidal aldri fungere 100% feilfritt over lenger tid på OS-X eller iOS. Fornøyde Apple-kunder skal lytte til Beats gjennom iTunes.

Om fremtiden blir som enkelte nå spår med differensiering av innhold med særavtaler med artister/selskaper sier jeg bare lenge leve CD platen. Platebransjen klarer sikkert ødelegge denne muligheten også for kortsiktig gevinst og markedsposisjonering.

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Antall liker
128
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Har brukt Wimp over lenger tid og her har det aldri vært noen problemer, så foreløbig så tror jeg Tidal og deres oppsett er synderen her og ikke Apple ;-)

Løsningen var å slette Google Chrome og fortsette å bruke Wimp så lenge det er oppe å går.

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
781
Sted
Nesodden
Jeg er kjempefornøyd med Tidal, både på Mac, Android og BlueSound Node. Funker som bare det! Var en kort periode hvor ting var litt på skakke, men det skyldtes visstnok at de skiftet serversystem over til Amazon. Kunne gjerne sett at de var litt flinkere til å informere om at de hadde denslags på gang, for jeg skjønte ihvertfall ingenting av hvorfor ting plutselig ikke virket.

Nå hadde ikke jeg noe 'Google Chrome-problem', all den tid det er min foretrukne nettleser, men det hørtes jo unektelig litt merkelig ut. Forøvrig så har de jo en egen 'app' til mac, og det er den varianten jeg kjører. Har egentlig bare så vidt vært innom nettleser-varianten ...

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Gi det litt tid Chrome nettleseren så vil lyden komme, og gjett om det er verdt det. Åpner ikke Spotify øynene sine snart vil di miste mange kunder på grunn av lyd kvaliteten, for den var topp spør du meg :)

Mvh Imagine.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.337
Kost vs profitt-potensiale gjelder nok også her. De fleste lyttere har likevel kun et høyttalerelement i reproduksjonsutstyret sitt.

På samme måte som Apple gir fra seg pro/power brukerne og rendyrker konsumer markedet når de lager operativsystem og applikasjoner kan Spotify sikkert klare seg i et marked uten å ta kostnaden med å høyere oppløsning. En hi-fi kunde er på samme måte som en pro/powerbruker av operativsystem langt mer krevende å supportere enn den typiske konsumer som lytter tilfeldig på sin telefon. Og slikt koster fort penger.

Vet ikke om Wimp har publisert hvor stor andel kunder de har på hi-fi vs komprimert?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.337
Tror jeg gjerne. Det er en del ting Safari ikke kan være med på som win-brukere tar som selvfølge. Spørsmålet var om Chrome var nødvendig mest for å gi støtte til å caste til Chromecast fra OS-X? Jeg vet ikke om Google har brydd seg med å lage plugg for Safari (eller IE for den saks skyld)?
Men det burde ikke være nødvendig med Chrome for at applikasjonen fra Tidal skal spille av lokalt på OS-X?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.239
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7

Terje Berg

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2008
Antall liker
1.082
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
5
Likte veldig godt hvordan Tidal var lagt opp på Sonos. Ganske fornøyd
Men hvordan vet jeg at jeg spiller av i Flac?? (På Sonos)

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
300
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Samme her, synes Tidal ble mye ryddigere, og brukervennlig, på Sonos enn det Wimp er.

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
781
Sted
Nesodden
Ganske utrolig at Tidal er lansert uten "gapless play". På konsept album, Opera, live opptak osv så er dette en nødvenighet om jeg skal betale 2400,- pr år for denne tjenesten.
Denne er jo blitt noen uker gammel, men jeg ville bare si at Tidal er 'gapless' hos meg ihvertfall ...

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
781
Sted
Nesodden
Tror jeg gjerne. Det er en del ting Safari ikke kan være med på som win-brukere tar som selvfølge. Spørsmålet var om Chrome var nødvendig mest for å gi støtte til å caste til Chromecast fra OS-X? Jeg vet ikke om Google har brydd seg med å lage plugg for Safari (eller IE for den saks skyld)?
Men det burde ikke være nødvendig med Chrome for at applikasjonen fra Tidal skal spille av lokalt på OS-X?
OK, du kan slutte med dissing nå. Safari og Tidal fungerer helt greit sammen. Sikkert mye å klage på sånn generelt, men ikke akkurat dette altså ... Bortsett fra at den (Safari) ikke spiller av Flac, og _det_ kan man jo alltids klage på! :)

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Tidal hifi fungerer kun med chrome.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.677
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99
Hvordan får jeg Tidal med Squeezebox?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Tidal fungerer fett i web browseren til chrome , å du verden for en lyd forskjell det var , sånn som spotify er nå blir di parkert synes jeg. Må si jeg sitter her med et glis rundt kjeften , skal spotify toppe dette bør di begynne og få fingeren ut av ja.

Mvh Imagine.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.239
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Noen som kan forklare hvordan jeg får Sqeecebox klienten til å virke ?

Logger meg inn men får ikke tilgang til hvordan uten å tegne et prøveabonnement ser det ut til, og tror ikke jeg gidder da jeg allerede har konto. Og hvorfor må man registrere kreditt kort med mer for å prøve tjenesten ?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.304
Torget vurderinger
2
Samme her, synes Tidal ble mye ryddigere, og brukervennlig, på Sonos enn det Wimp er.

Har jeg gått glipp av noe?, Tidal og Wimp er 99% identisk på Sonos hos meg. ingen endring så langt jeg kan se. Bortsett fra innlledningsvalget "Genres,Whats new, noe jeg aldri bruker ...

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro

Har jeg gått glipp av noe?, Tidal og Wimp er 100% identisk på Sonos hos meg. ingen endring så langt jeg kan se.
Synes tidal var mye ryddigere men det er meg , og jeg har vert spotify bruker i alle år , men etter jeg prøvde tidal i chorme nettleseren i går , så var det store lydmessige forskjeller for meg. Spotify ble i hvertfall parkert. Likte tidal utrolig godt og enkelt og finne fram , legge til sanger til album osv osv. Likte bedre og spille tidal i web browseren enn wimp nedlastet på maskinen.

Mvh Imagine.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Da har jeg snart all musikken jeg hadde på spotify over til tidal hifi :) Å du verden 199 kr i mnd er verdt det når det kommer til lydkvaliteten :)

Mvh Imagine.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.149
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Får man ikke logget in på Tidal appen med Wimp konton på Ipad ? Er det bare å slutte med Wimp hifi å hoppe over til Tidal først som sist ? :rolleyes:

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
300
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30

Har jeg gått glipp av noe?, Tidal og Wimp er 99% identisk på Sonos hos meg. ingen endring så langt jeg kan se. Bortsett fra innlledningsvalget "Genres,Whats new, noe jeg aldri bruker ...
Tja, åpningmenyen til Tidal i Sonos inneholder kun noen få valg, 4 hovedkategorier (som "whats new"), mens på Wimp er det hele 15. Så vidt jeg kan se går det også an å legge til spor direkte i ens egne spillelister i Tidal fra Sonos kontroll appen, det går ikke på Wimp så vidt jeg vet.

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Siden jeg har et stående abbonement på WImp. får jeg nå teste Tidal også.
Liker utseendet, og later til å være raskere enn Wimp.
Men.. Hvordan får man importert Playlist fra Spotify?
Ser Tidal har lagt ut en link til hvordan i FAQ, men den funker ikke lenger.
Prøvde også å bruke wimp nå til å importere liste.. Men det funket heller ikke lenger.

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
300
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Har slitt med det problemet på Wimp en tid også. I følge Wimp skyldes dette en oppdatering Spotify gjorde for litt siden, og etter det har det ikke vært mulig å kopiere spillelister fra Spotify til Wimp.

Wimp jobber med saken sier de.

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Har slitt med det problemet på Wimp en tid også. I følge Wimp skyldes dette en oppdatering Spotify gjorde for litt siden, og etter det har det ikke vært mulig å kopiere spillelister fra Spotify til Wimp.

Wimp jobber med saken sier de.

Får håpe dem får til det fort, mens jeg enda har gratisabbonement hos wimp.
Det er fryktelig kjipt å ikke få med seg playlist fra Spotify. Det ville gjort det så mye enklere å sammenligne.

AlfdB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
92
Tidal på Chrome fungerer helt supert her. Har nå kjørt i et par timer uten noen feilmeldinger på nettkvalitet, et notorisk problem på Wimp. Dette er bra!!!

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Jeg fikk til å importere via en pc som det ikke blitt oppdatert Spotify på i det siste.
Da får vi teste Tidal i helgen, så får vi se.
Liker utseendet og oppsettet. Virker mer stabilt enn Wimp, og det er jo flotters. :)
Få inn støtte for ASIO nå, så kanskje jeg blir lurt vekk fra Spotify...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.239
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7

Logger meg inn men får ikke tilgang til hvordan uten å tegne et prøveabonnement ser det ut til, og tror ikke jeg gidder da jeg allerede har konto. Og hvorfor må man registrere kreditt kort med mer for å prøve tjenesten ?
her står det forklart :) https://tidalsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/201871191-Squeezebox

Mvh Imagine.
Takker - Nå kjører Squeezebox + Touch TIDAL ;). Rimelig knotete oppsett må jeg si, men slik er det vel med en plattform som eieren / Logitech ville skrote :eek:

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro

her står det forklart :) https://tidalsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/201871191-Squeezebox

Mvh Imagine.
Takker - Nå kjører Squeezebox + Touch TIDAL ;). Rimelig knotete oppsett må jeg si, men slik er det vel med en plattform som eieren / Logitech ville skrote :eek:
Men hør på lydkvaliteten hos tidal da, den er rett og slett utrolig. Og tidal i nettleseren hos Google Chrome er mye kjappere enn wimp nedlastet på pc, dette lover utrolig godt. Har bare Spotify på pc igjen, for og få alle sangene over til tidal Bye Bye Spotify for min del.

Topp Bunn