Tidenes bluesfilm

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.692
Torget vurderinger
2
Ikke ofte jeg setter meg foran boksen, men da TV2 Film sendte denne midt på dagen for en stund siden, ble jeg sittende klistra. En konsertfilm som er noe av det beste jeg har sett. Den er nesten på nivå med "The Last Waltz." Som også ble produsert av Martin Scorsese.

L

lark

Gjest
Helt enig, rolfozzy. Jeg har The Last Waltz også, og man finner vel neppe noe med mer nerve og sjel i en den.
Alle her på forumet som liker blues bør unne seg "Lightning in a Bottle". Og så prisen da; kr. 99.-

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.357
Torget vurderinger
26
Kjøpte en dokumentar om Peter Green (Fleetwood Mac) forleden. Det må vel kunne kalles blues skjønt han krysset grenser til tider. Den fant jeg svært interessant og lærerik. Anbefales på det varmeste. Platekompaniet selger den dessuten svært rimelig.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
lark skrev:
Ser og hører på denne akkurat no. Dette er BLUES

Informasjon her:
http://www.amazon.com/Lightning-Bot..._bbs_sr_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1207769512&sr=8-1
Hei!
Sikkert fin den, og jeg bør nok kjøpe meg fler musikkvideoer, har ikke mange :-[

At John Fogerty er med på denne du nevner, får ikke jeg helt til å stemme opp mot at det skal dreie seg om BLUES.
Likevel så ser jeg mer enn gjerne musikkvideo med fyren, som etter min mening er mer en rockartist, men kanskje har han gitt ut noe jeg ikke har fått med meg ;)

Mvh.KW

L

lark

Gjest
KW skrev:
lark skrev:
Ser og hører på denne akkurat no. Dette er BLUES

Informasjon her:
http://www.amazon.com/Lightning-Bot..._bbs_sr_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1207769512&sr=8-1
Hei!
Sikkert fin den, og jeg bør nok kjøpe meg fler musikkvideoer, har ikke mange :-[

At John Fogerty er med på denne du nevner, får ikke jeg helt til å stemme opp mot at det skal dreie seg om BLUES.
Likevel så ser jeg mer enn gjerne musikkvideo med fyren, som etter min mening er mer en rockartist, men kanskje har han gitt ut noe jeg ikke har fått med meg ;)

Mvh.KW
På denne konserten spiller John Fogerty en Creedence-klassiker, "Midnight Special", som viser seg å være en tradisjonell bluesmelodi helt tilbake fra 1920-tallet. Så der er linken ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Ry Cooder - Crossroads
Både film og plate er noe som har fulgt meg i mange år, ja helt side de kom ut faktisk..
Verdt å få med seg om man liker blues..
Litt opplæring av bluesens stamfar får du med på kjøpet, ingen tvil i mine ører at selveste syvende far i huset når det gjelder blues, er Robert Johnson..
Robert ga ut en del plater i 1936 og 1937 som bør befinne seg i enhver samling, om man liker blues eller ikke..

Blues Brothers er jo en film som alle har sett, det er jo spillefilm det også, men uunnværlig i enhver samling, om du spør meg ;)

L

lark

Gjest
Som et rent historisk dokument over bluesens røtter og utvikling fram til idag er det neppe noen film som slår "Lightning In A Bottle" Og det er ikke mange, om noen, som kan konkurrere rent konsertmessig heller.

Topp Bunn