Tidenes idiot....?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du kan fritt boykotte mens muslimer ikke kan??

-k
Selvfølgelig kan de boikotte, poenget mitt da jeg skrev det var hvor lite som skulle til før de gikk til boikott, og hva som ble det neste fikk vi jo snart se...
Mange har snakket nedsettende om kristenfundamentalister her inne og stigmatisert disse på samme måte som de klandrer andre for å stigmatisere muslimer. Og samme dag som Aftenposten ikke vil trykke tegningene for ikke å såre muslimer, trykker de bilder av Jesus som homo som vel med stor sannsynlighet krenker en del kristne. Dobbeltmoral vil jeg si, det er redsel som hindrer norske aviser å trykke tegningene, ingenting annet.

Nå er vel bombing av abortklinikker heller ikke videre utbredt siden nå det og ble nevnt, og det er selvsagt ingen grunn til å forsvare det heller...

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Dobbeltmoral vil jeg si, det er redsel som hindrer norske aviser å trykke tegningene, ingenting annet.
Norske aviser, og så godt som samtlige andre aviser over hele verden, avstår fra å trykke tegningene fordi de fleste aviser har kloke redaktører som forstår at det er vanlig folkeskikk å respektere andres religion. Ingenting dobbeltmoralsk ved det! :)

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
2
Norske aviser, og så godt som samtlige andre aviser over hele verden, avstår fra å trykke tegningene fordi de fleste aviser har kloke redaktører som forstår at det er vanlig folkeskikk å respektere andres religion. Ingenting dobbeltmoralsk ved det!  :)
Javel..
Hva er det som gjør at denne religionen fortjener mer respekt enn andre? Denne folkeskikken hos de kloke redaktører har såvisst ikke holdt de tilbake tidligere, i forhold til latterliggjøring og hån mot kristendommen. Men det er enklere å slå en som ikke tar igjen. Når de må ta hensyn til egen sikkerhet, tenker de "kloke" seg om to ganger. Feighet kalles det.
Du har absolutt de ord i behold komponenten: Dobbeltmoral!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.406
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Javel..
Hva er det som gjør at denne religionen fortjener mer respekt enn andre? Denne folkeskikken hos de kloke redaktører har såvisst ikke holdt de tilbake tidligere, i forhold til latterliggjøring og hån mot kristendommen. Men det er enklere å slå en som ikke tar igjen. Når de må ta hensyn til egen sikkerhet, tenker de "kloke" seg om to ganger. Feighet kalles det.
Du har absolutt de ord i behold komponenten: Dobbeltmoral!
Tykkjer ikkje ein skal ha så mykje respekt for religionen, som for dei menneska som trur på han.

Det går sjølvsagt grenser for respekt. Det vil vere urimeleg å ta omsyn til at muslimar ikkje et svinekjøt i norske varediskar, sjølv om kanskje nokre vert støtt av at det er ein del av den norske menyen. Men eg ville ikkje servert svinesteik om eg fekk ein truande muslim på besøk..

R

Ronny_D

Gjest
Tykkjer ikkje ein skal ha så mykje respekt for religionen, som for dei menneska som trur på han.

Det går sjølvsagt grenser for respekt. Det vil vere urimeleg å ta omsyn til at muslimar ikkje et svinekjøt i norske varediskar, sjølv om kanskje nokre vert støtt av at det er ein del av den norske menyen. Men eg ville ikkje servert svinesteik om eg fekk ein truande muslim på besøk..
Nei, akkurat... Har ikje respekt for ran, men David Toska er ok...
Dersom jeg fikk en truande muslim på besøk ;D

B

bamsemann

Gjest
Enig, Mannen er jo modig!!!
Hvis man blir stemplet som idiot for å ha en kontroversiell mening om en sak og tør si det offentlig er det vel heller de som stempler ham som er idioter ;)
Dessverre jekri dette har ingenting med mot å gjøre..

Dette er bare et bevis på et virkelighetssyn som er helt på tryne... Mannen er en IDIOT.... 8)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Nei, akkurat... Har ikje respekt for ran, men David Toska er ok...
Dersom jeg fikk en truande muslim på besøk ;D
For en sammenligning. Du kan ikke kjenne mange muslimer.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0

Bra sagt, men muslimer blir ikke støtt av at det finnes svinekjøtt i norske butikker! ;) Har jeg aldri hørt om.

Slik jeg har oppfattet sakens tilstand er det svært mange muslimer som føler at vesten truer religionen deres. Vi har også situasjonen i Midt-Østen, hvor det vanlige synet i den muslimske verden er at Israel, med Vestens støtte, driver rå undertrykking og apartheid-politikk mot palestinerne. Jeg tror mye av det vi har sett de siste dagene er frustrasjon som har kommet til uttrykk på grunn av slike ting. Det er noe som heter vær varsom-plakat. Jeg synes det er klokt å ta i bruk en slik nå. Vi må dempe gemyttene, ikke kaste bensin på bålet.

Dessuten: snart spiller Norge EM-kvalifiseringskamp mot Tyrkia i Istanbul. Ikke minst for denne kampens skyld må vi nå roe det hele ned, slik at denne kampen kan bli spilt uten at det blir mye bråk! ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Slik jeg har oppfattet sakens tilstand er det svært mange muslimer som føler at vesten truer religionen deres. Vi har også situasjonen i Midt-Østen, hvor det vanlige synet i den muslimske verden er at Israel, med Vestens støtte, driver rå undertrykking og apartheid-politikk mot palestinerne. Jeg tror mye av det vi har sett de siste dagene er frustrasjon som har kommet til uttrykk på grunn av slike ting. Det er noe som heter vær varsom-plakat. Jeg synes det er klokt å ta i bruk en slik nå. Vi må dempe gemyttene, ikke kaste bensin på bålet.

Ja Israel er helt klart en del av dette, og muslimenes hat mot jøder og ønske om å fjerne dem.

Som en iraner sa det :
Europeerne liker å si at de lever i demokratier. Det stemmer ikke. Frankrikes president Chirac er mot oss, og han er av jødisk slekt. Det fins ikke demokratier i Europa.
Fra denne:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/07/457052.html

Jødehatet er et stort problem, som vi ikke snakker om.
Men nå får vi jo en liten smak på hvordan Israel har det, og hva de har å kjempe med..

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Er pastor Torp tidenes idiot???
Nei, det er han ikke. Han reagerer helt korrekt ut i fra sin egen forståelse av verden, og det kan vi syns er dumt, men det er fullt lovlig.

Vidar

Topp Bunn