Tidenes mest genialt produserte poplåt ?

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.603
Jeg tror vinneren - tidenes mest genialt produserte poplåt - må være en vilkårlig låt fra Dark Side of the Moon. Den er sin egen sjanger - og det er ganske spesielt. Den holdt det gående i årevis på billboards, selv om musikken egentlig ikke er kommers. Men det råeste av alt er at lydbildet og lydkvaliteten fungerer fortsatt. Og dette til tross for at musikken er svært syntetisk og svært "produsert".

Hatten av for Pink Floyd og Allan Parsons.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Talk Talk's "living in another world" fra Colour Of Spring-albumet.alt stemmer i den låten !.catchy,bra timing i gitar-spillingen,flott lyd.vakker synging av Mark Hollis,teksten skal visst handle om miljøet på kloden.mitt første møte med bandet som ble et av mine aller største favoritter.

maxi-singel-coveret.

mvh. s,

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bx skrev:
Jeg så et program om Queen og A night at the opera på TV i går. Eller halvparten av det.

Må bare si at Bohemian Rhapsody er en enestående låt som også fortjener å bli nevnt i denne tråden.

Enig i dette. Bohemian rapsody er virkelig noe for seg selv. Hver gang jeg hører den lurer jeg på hvordan noen kom på å lage noe slikt... Genialt.

Og for å si det sånn så hører jeg den endel, vi har en Queenplate i bilen som ungene vil høre både titt og ofte, og det er faktisk vanskelig å bli lei av en del av den musikken...

G

Gjestemedlem

Gjest
Outkast-Hey Ya!

Solbrillelåt fra øverste hylle. Spilt i stykker av radiostasjoner over det hele, men låten er genial i sin enkle trudeluttaktighet. Essensen av god popmusikk.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Det må jo bare være: Gershwins Summertime..............er det en fasit her ;D

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
styx skrev:
Det første som faller meg inn er Massive Attack. Jeg elsker produksjonen på Mezzanine. Om jeg må velge en låt... Teardrop, kanskje? :)
Enn så mye jeg elsker denne plate, så vil jeg vel ikke kalle det pop.

Jeg vil si Let's Dance med Dawid Bowie... om det er pop da :)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Outkast-Hey Ya!

Solbrillelåt fra øverste hylle. Spilt i stykker av radiostasjoner over det hele, men låten er genial i sin enkle trudeluttaktighet. Essensen av god popmusikk.
Helt enig. Genial i all sin enkelhet. Men jeg vil også slå et slag for "Take on me".

Asbjørn

K

KindOfBlue

Gjest
cox skrev:
Good Vibrations - Beach Boys.

Temmelig opplagt, men den fantastiske bruken av lagvis pålagt lyd, den utrolige flyten i musikken og uvant instrumentering gjør at denne kommer svært høyt opp på lista.
Må istemme her. Bruken av harmonier i denne er så kompleks, og lyder så naturlig, at Bach ville satt seg ned og tatt notater.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.920
Good Vibrations, Caroline no (og hele resten av pet sounds!)

A day in the life

One night in Paris (10cc)

The Boxer (S&G)

ABBA? nei ærlig talt ;D

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
StereoJoe skrev:
Vanskelig å velge en, men for meg står det mellom

Billie Jean (Michael Jackson)
og
California Dreamin' (The Mamas & The Papas)

Glimrende og nær perfekte låter, begge to.
Damn så enig!
Kan forsåvidt ta med nesten heile Thriller plate til Jackson - Quincy kan sakene sine, han!

Krigs

Medlem
Ble medlem
12.06.2005
Antall liker
0
Litt vanskelig spørsmål kanskje? Så det blir genialt i mine øyne, hvor genialt det egentlig er, er en annen sak ;D

Propaganda med Dr.Mabuse jeg blir aldri lei av denne, og måten den er laget på er genial, høy "rockefot" faktor også.

Depeche Mode, Talk Talk, Kate Bush, D. Bowie har også sanger jeg ikke kan være foruten.

mvh

Topp Bunn