Til alle som liker bildetråder !

P

Parelius

Gjest
Hjem til standard 16 år Lagavulin må man uansett alltid en gang i mellom. Det er som å gå på konsert. Må ha referansen på plass av og til.
Begynner å tro at du har en velutviklet gane ved siden av ørene dine. Mine egne ører ramler snart av, men det er nok av Lagavulin 16 i glasset. Men den er snart slutt den også, kan jeg tenke meg...

Liker Lagavulin bedre enn Caola Cola.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Reference 3A Royal Master mkII
Lettdreven høytaler, uten cross-over, kabinett med corian sideplater, bygget i Sveits for 10 år siden. Låter virkelig fantastisk, IMO.
Synd ikke flere har oppdaget denne produsenten. Forhandles nå i Norge.
Gir meg utrolig musikalsk glede. Disse høytalerne kommer jeg aldri til å selge!
:)

Husker HIFI-klubben solgte 3A en periode, lyttet til tilsvarende modell av denne i Drammebutikken. Låt fantastisk!

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Får komme med noen biddrag i denne tråden og da... For å teste Berg`s glimrende tiltak!

MVH
Ole B.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Dette bildet tåler å bli sett en gang til :D (det er jo en bildetråd)
Herlig katterase med fint gemytt, som jeg har hatt tre stykker av, den siste i 16 år.
Vekker gode minner og savn :'( , særlig da en ser et slikt bilde (samme farge som min siste, som riktignok ikke var renraset, da moren var manx ???, men min så ut som tilnærmet ren abbysiner.
Mvh.KW

B

Back_Door

Gjest
:) :) :)
Hvorfor det?
Det er tjekket af Niels Larsen, NLE, der er den oprindelige konstruktør, om alt var iorden.
Mvh.
Sven Palvig
Jeg ble bare litt skeptisk til kombinasjonen av mye strøm og brennbart materiale ;)

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
dette er undersiden af en effektforstærker jeg lige har solgt..
hvem kan gætte hvilken forstærker?
et lille hint : det er rør..hehe og godt nytår

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
25
Flott tiltak Berg! No bør alle kunne bidra med bilde.

Sigurd

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.979
Torget vurderinger
4
Platespilleren, og en Resident :)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Legger ved et par bilder av min trofaste Yamaha TC-920 kasettspiller. Den står på hobbyrommet mitt og er stadig i bruk og virker prikkfritt! Jeg kjøpte den ny for kr. 4750 i 1981, en ganske anseelig sum for en 17-åring.

Forsterkeren er en Nikko TRM-750 som jeg betalte kr. 1495 for hos Audioscan i 1978. Den virker også enda, dog med litt knitring når jeg dreier på volumknappen :)

Høyttalerne er hjemmelagde LS 3/5A kloner. Nedenfor er en Ampliwire 100 som jeg kjøpe av en fyr på Moholt Studentby i Trondheim i 1987. Angivelig jobbet han hos EC og lagde "piratkopier" eller så fikk han dem billig av noen som jobbet der. I bakgrunnen på det første bildet nedenfor ses min trofaste Luxman PD-288 platespiller som også virker enda og har overlevd flere dekader med oppgraderinger. Må også ta med avslutningsvis at boret som AW står på er et sjakkbord som jeg laget på sløyd i 6. klasse.

[/quote]

mvh,
OS

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Antall liker
44
Heisann.
Bilder av andres anlegg er alltid morsomt så derfor tenkte jeg å bidra med mitt lille anlegg. Har fått meg nytt rom, nye monoblokker og dac. Spiller veldig bra, men kontroll over de lavere frekvenser er et slit (mye flytting av høyttalere) å få til. Har planer om å komme tilbake med flere bilder og lytteinntrykk når jeg har fått jobbet litt mer med anlegg og rom.
Takk til Berg som gjorde opplasting av bilder mye enklere.

mag

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.979
Torget vurderinger
4
Heisann.
Bilder av andres anlegg er alltid morsomt så derfor tenkte jeg å bidra med mitt lille anlegg. Har fått meg nytt rom, nye monoblokker og dac. Spiller veldig bra, men kontroll over de lavere frekvenser er et slit (mye flytting av høyttalere) å få til. Har planer om å komme tilbake med flere bilder og lytteinntrykk når jeg har fått jobbet litt mer med anlegg og rom.

mag

Hehe, et koselig "lite" anlegg ja. Hvilke ARC modeller er det
vi ser, og hva heter platespilleren. Er det AN dac, hvilken modell?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.502
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Heisann.
Bilder av andres anlegg er alltid morsomt så derfor tenkte jeg å bidra med mitt lille anlegg. Har fått meg nytt rom, nye monoblokker og dac. Spiller veldig bra, men kontroll over de lavere frekvenser er et slit (mye flytting av høyttalere) å få til.  Har planer om å komme tilbake med flere bilder og lytteinntrykk når jeg har fått jobbet litt mer med anlegg og rom.

mag

Hei,dette var seriøst bra saker. Ser du bruker furutech-paneler også. Vil anbefale en tynn plate under høyttalere mens du tuner deg inn på den optimale plasseringen.
Har selv krabbet rundt i mange timer med millimetermål mellom lytteøktene :D
Tar tid å finne den optimale plassering av slike høyttalere,men det er verd strevet når magien er på plass.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.056
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Den dacen kjenner jeg igjen. Det er en dac2.1 kit. Lik min :)

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Antall liker
44
Hei
Kjoenik:
Siden dette er en bildetråd legger jeg like godt ved et nytt bilde av komponentene som kan sees på det ikke helt gode bildet.
Spiller nå på mye ARC som du ser. CD3mkll, REF3, REF 210. Platespilleren er den ikke helt kjente SDC-10 fra Win Laboratories. Riian er sterkt modifisert(Upgrade Audio) Consonance PM-1. Dacen er jo som bambadoo sier Audio Note kit 2.1 fra Upgrade Audio.
soundscape: Har flyttet og prøvd ganske mye nå. Ikke dumt med tynn plate under høyttalere, for dette sliter på gulv. Tror muligens jeg trenger noe bassabsorbenter i hjørnene, men jeg gir ikke opp riktig ennå.

mag

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.979
Torget vurderinger
4
Burde gi mye godlyd ja! Litt vanskelig å se på bildene, men hvis ikke du har det, ville det sikkert være lurt med diffusorer i førstereleksjonspunktet på sideveggene også.
Kanskje en slik Helmholtz sak (??) kunne hjelpe, hvis ikke andre tiltak fungerer mot bassproblemet...?

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
189
Torget vurderinger
12
Får prøve jeg også da, legg merke til julepynten fortsatt pryder toppen av tv mitt :p

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Antall liker
0
På bilde så vises min gamle elektronikk. Jeg skal få lagt ut nye bilder når ny rør forsterker, SACD-spiller er på plass! Er i bestilling nå, så jeg venter det om ikke veldig lenge forhåpentligvis ;D

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
195
Sted
Bergen

Får legge opp noen bilder jeg også; begynte med forforsterkeren C-J PV11

Så ett oversikts bilde:

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hehe der har det vel sikkert gådt med en del linolje og silke :) er alle komponenter duelundifisert?? Hva slags høyttalere er du bruker??

mvh

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
1.997
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)
Højttalerne er nogle gamle KEF 105,4, som jeg købte i 1981. Det er en trykkammerhøjttaler.
Men de er bygget temmelig meget om sammen med Steen Duelund. Kabinettet er øget med 30 liter. Diskanten er en modificeret Vifa Ringradiator. Mellemtonen er orginal, dog med sort Isopunkt p+ membranen.
Basserne er Scan Speak enheder der er modificeret med faseplug, dobbelt magnet, Isopunkt, trådophæng og delefiltret er helt nyt.
Her kan man se det oprindelig drejelige tårn.

Her lidt mere delefiltre.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hehe er vel egentlig ikke noen kef høyttalere lengre, tipper de låter bra de der :)

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Jeg stengte tjeneste mens sentralen var nede. Den er åpen nå og kommer til å forbli så, så ingen grunn til bekymring :)

Vi nærmer oss forøvrig snart 1000 bilder ! Så stå på ;D

Topp Bunn