B
Back_Door
Gjest
Ja, ville det ikke vært greit om det var opp til den enkelte å bestemme hvilke lover som var relevante å følge eller ikke.. Angående "tåpelige" analogier: Når du prøver klær, får du vel ikke ta de med deg hjem? Når du har prøvd klærne, må du vel bestemme deg for om du vil beholde dem og dermed betale for deg? Eller hva med bil? Kanskje jeg skulle vurdert å "prøve" en ny bil noen år..Fidelio skrev:Jeg mener altså at å laste ned musikk "ulovlig" for å prøvelytte til ny musikk (for å finne ut om det er verdt å kjøpe) er greit. For å benytte en like tåpelig analogi som de som blir trukket frem i denne tråden: Man får vitterlig prøve f.eks klær eller en bil før man kjøper. Ser ikke hvorfor det skulle være anderledes med musikk.
Tror nok de fleste som laster ned musikk fra nettet, har en målsetting om å slippe å bruke penger på musikk. I respekt for den berikelse av min tilværelse musikere gir meg, vil jeg personlig ta avstand fra slike nettsteder. Jeg synes nemlig det er helt greit at også musikere får tjene penger av sine produkter.
At du velger å kjøpe musikken også, i tillegg til din nedlasting, er jo flott og edelt. Tror bare at du er temmelig alene med slik motivasjon og praksis.