På mitt lytterom sitter jeg ganske nær høyttalerne, avstanden fra diskanthornet til øra er vel omtrent 1,5 meter. På den korte avstanden hører jeg at det suser
i diskanten, det er altså litt egenstøy fra den innebyggede forsterkeren i Solo jeg hører. Jeg tok kontakt med Avantgarde Acoustics ang dette og i løpet av kort tid fikk jeg svar fra Mr Armin Krauss og han hadde en løsning på dette. Her er et utklipp fra mailen :
"Thank you very much for your eMail. We made sure to obtain minimum noise levels with SOLOs, but a certain residual noise is inevitable in our circuit concept, especially as the amplifier comes very close to the driver magnets. However, there is a possibility to modify the gain characteristics of the SOLO by exchanging just a couple of resistors, thus reducing the residual noise by another 3-4 dBs. Please see attached BMP file.
The respective resisistors are marked with orange lines and feature values (56kOhm and 560 Ohm). Just exchange the currently present resistors by the values mentioned, 0.25 Watt metal film types will do."
Det er disse som er merket med brunt på skjemaet som skal byttes. Jeg bestilte AN Tantalum motstander fra Partsconnexion - mulig dette er overkill, men man tar jo ingen sjanser
Dette skal etter sigende dempe støyen med 3-4 dB og for meg som sitter såpass nærme håper jeg det kan gjøre 'susen'
Jeg kommer tilbake med mer info så snart disse er montert og testet!