Ønsker anbefaling Tips om hybrid-forsterkere (rør + transistor)

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.857
@MakkinTosken : du kan slutte å lese her!:cool::ROFLMAO:

Har prøvd et par slike (Mcintosh 252 og en rimelig kinavariant (citypulse). Begge smakte av fugl. Ønsker tips - helst fra folk som har hørt disse. Onanister, drømmere og dekksparkere kan kose seg med kabeltrådene. ;). Tips i alle prisklasser er velkomne.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.417
Sted
Nøtterøy
@MakkinTosken : du kan slutte å lese her!:cool::ROFLMAO:

Har prøvd et par slike (Mcintosh 252 og en rimelig kinavariant (citypulse). Begge smakte av fugl. Ønsker tips - helst fra folk som har hørt disse. Onanister, drømmere og dekksparkere kan kose seg med kabeltrådene. ;). Tips i alle prisklasser er velkomne.
Da nekter jeg å svare…

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.046
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
YPSILON AELIUS V2….testa V1 noen år tilbake. Ble litt dyre for min lommebok den gangen, men riktige flotte musikkformidlere med nokk trøkk, dynamikk og finesse. :cool:

18B5E268-8421-42B1-9683-53F58E946D81.jpeg

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Antall liker
2.942
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
McIntosh MA352 er :love:

En dag jeg har lengre avstand til naboen og penger på konto skal jeg ha en sånn. Satt i en time eller to hos Duet og fikk demo på Contourene (som jeg endte opp med å kjøpe) og MA352. Makan til kraftoverskudd og krystallklar lyd altså.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
12.487
Sted
Ytterst i havgapet...
Hybrider har vel også, antageligvis og tildels ufortjent, fått et noe dårlig rykte fordi fanatikere i begge leire avskyr slike "forbindelser"..... :cool:

Sist redigert:

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.125
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
ikke nødvendigvis anbefaling, siden du ønsker å tilføre støy;)

Men Copland CSA100 er jo lekker, Unison Research har også modeller med lyspærer.
Om du føler deg gæern, så har du hybriden pære/klasse D fra Rogue, Sphinx 3.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.857
@Dolbytor , hadde ikke du en MA12000 i oppsettet ditt? Ser den ikke lenger i din rikholdige signatur. Var du ikke fornøyd?

Har selvsagt den på listen, men den er litt overkill mtp effekt i min stue og mine høyttalere og kjip som jeg er, sitter det litt langt inne å betale (dyrt) for noe jeg egentlig ikke trenger, selv om det lyser vakkert og blått.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.270
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Hybrider har vel også, antageligvis og tildels ufortjent, fått et noe dårlig rykte fordi fanatikere i begge leire avskyr slike "forbindelser"..... :cool:
Til tross for Swiftys noe urettferdige åpning har ikke jeg noe mot hybrider i seg selv, bare at 252 ikke imponerte meg. Når det er sagt, synes jeg det er så mye hassel med rør at jeg helst unngår dem. Tok meg tre år å finne perfekte stabile rør til min MP1100 feks.

Tosken, out!

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
28.426
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
@Dolbytor , hadde ikke du en MA12000 i oppsettet ditt? Ser den ikke lenger i din rikholdige signatur. Var du ikke fornøyd?

Har selvsagt den på listen, men den er litt overkill mtp effekt i min stue og mine høyttalere og kjip som jeg er, sitter det litt langt inne å betale (dyrt) for noe jeg egentlig ikke trenger, selv om det lyser vakkert og blått.
Det kler deg jo ikke å bli kjip på dine gamle dager... ;) :ROFLMAO:

Jeg var veldig fornøyd med MA12000 og kommer antageligvis til å angre på dette, men den ble sendt inn igjen til OHC og så venter jeg på noe annet i retur. Jeg vil ikke si noe om hva det er enda, men blålysene er selvfølgelig på plass...🆒 🆒 :giggle:

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
64.761
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Alle prisklasser? 🙈
Vinnie Rossi Brama, overbeviste på Gøteborgmessa.

Ellers er vel Prima Luna Evo300 en kandidat.

sbf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2009
Antall liker
222
Torget vurderinger
1
Det er vel også en del av PS Audio sine forsterkere som er hybrider

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.046
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
@bluesbreaker , 400 laken? Å balle ! Men lekker sak, da.
Spilte på Vinnie Rossi L2i/SE over en lengre periode...fantastisk flott liten integrert sak....vet ikke hvordan bruktprisen er og evt. om mulig å oppdrive, men definitivt en sjelden juvel blant hybrid godbitene....🤩

Vinnie Rossi L2i/SE
front 003.jpg

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.270
Sted
og til
Torget vurderinger
6
@BigSwifty de må følge med på oss borte i Binghamton. Nå har de laget en egen produktside kun for deg!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.857
@BigSwifty de må følge med på oss borte i Binghamton. Nå har de laget en egen produktside kun for deg!

Har i grunnen ventet på dette lenge. Vi er jo tross alt opinionsledere - det må vi bare erkjenne. :LOL: Proff video, forresten, og hyggelig å se Charlie Randall igjen. Har truffet ham flere ganger og han er en av de triveligste bransjefolka jeg har møtt. Husker med glede en særdeles trivelig lunsj på hans favorittrestaurant i Binghamton (beste cheeseburgeren seg har smakt). Den ble etterfulgt av et par timer i demorommet til McIntosh. En bokstavelig talt overveldende lydopplevelse. Da jeg sa til teknikeren som kjørte demoen "I´ve never heard anything like this!", så han alvorlig på meg og sa "there is nothing like this".

Sist redigert:

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.270
Sted
og til
Torget vurderinger
6
@MakkinTosken ...å uffda, hadde det sneket seg inn en r for mye! Nei og nei... Men nå er det rettet opp. :p
Nope, det er p som i Hampton du konsekvent har skrevet feil. Ble i tvil siden du jo er kjent i traktene... :giggle:

Mye av det jeg elsker kommer jo fra ing-steder. Binghamton, Dingolfing etc. Tåpelig avsporing, men sitter å venter på at @jorwed_ skal våkne. Sorry!😞

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.857
Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton, Binghamton :love:

Topp Bunn