Du har PMK.H. skrev:Noen som har forslag til en god, litt mørktklingende integrert transistorforsterker med kropp og tyngde i bunn? Prisklasse opptil kr.40.000,-, men gjerne vesentlig lavere.
Får man en sånn for 40K???lars_erik skrev:En brukt Chapter Audio Precis burde gjøre susen
Jeg har prøvd Thor MkII og den var bra bevares, men likevel ikke helt etter min smak, på mitt utstyr. Litt tørr og steril, eller noe i den retningen. Kombinert med andre høyttalere og kilder, og ikke minst rom, kunne nok inntrykket blitt noe ganske annet.vally skrev:Bladelius Thor er vel ikke akkurat mørktklingende i mine ører!
Nei, men S 300 I har blitt omtalt i noen tester som lystklingende & tam / slank i bassen, dessverre. For all del, jeg forstår det hvis man sammenligner den med eldre Krell amper som tilsynelatende har mer / dypere bass, men i realiteten tror jeg at S 300 I har blitt testet sammen med "feil" utstyr, + at rommet var "feil" tunet, man kan feks. ikke forvente avgrunnsdyp bass hvis man bruker små monitorer med enda mindre basselementer.K.H. skrev:Noen som har sammenlignet Krell S-300i og Coda CSI (eventuelt Limited) og kan si noe om likheter/forskjeller på disse?
Er S 300 I passe bred, da ?K.H. skrev:Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Standard 43 passer bra, men mener å huske lysåpningen på racket er ca. 46 cm, så jeg har litt å gå på. Har ikke sjekket bredden på Krell. Tok det nærmest for gitt at den lå rundt standard, men det gjør den kanskje ikke. Den er jo amerikansk.DoMentor skrev:Er S 300 I passe bred, da ?K.H. skrev:Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Jeg vet ærlig talt ikke, ut fra egen erfaring, men hadde håpet det.niels skrev:Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Kommer vel an på hva den matches med, eller?
Tja, sjekk speksa på www.krellonline.com gudd løkkK.H. skrev:Standard 43 passer bra, men mener å huske lysåpningen på racket er ca. 46 cm, så jeg har litt å gå på. Har ikke sjekket bredden på Krell. Tok det nærmest for gitt at den lå rundt standard, men det gjør den kanskje ikke. Den er jo amerikansk.DoMentor skrev:Er S 300 I passe bred, da ?K.H. skrev:Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
PS snill som jeg er sjekka jeg for deg, den er 43.8 cm bredK.H. skrev:Standard 43 passer bra, men mener å huske lysåpningen på racket er ca. 46 cm, så jeg har litt å gå på. Har ikke sjekket bredden på Krell. Tok det nærmest for gitt at den lå rundt standard, men det gjør den kanskje ikke. Den er jo amerikansk.DoMentor skrev:Er S 300 I passe bred, da ?K.H. skrev:Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Men hvilket utstyr har du ellers?K.H. skrev:Jeg vet ærlig talt ikke, ut fra egen erfaring, men hadde håpet det.niels skrev:Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Jeg bruker fortsatt Dynaudio Special 25. Har prøvd å selge disse fordi jeg har hatt lyst å prøve noe annet, gå en annen vei liksom...Tenkte høyttalere som kunne matche Lavardin IT, noe Sp.25 ikke gjør.niels skrev:Men hvilket utstyr har du ellers?K.H. skrev:Jeg vet ærlig talt ikke, ut fra egen erfaring, men hadde håpet det.niels skrev:Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Jeg har ikke penger til den, men jeg kunne tenkt meg ASR Emitter 1 eller Gryphon Diablo, men bortsett fra drømmene, du bør kontakte Paul ved PMAudio om Coda. Firmaet er startet av tidligere Threshold ansatte, og produktene kan du sammenlikne med hvasomhelst, Mark Levinson, Krell osv....
Jeg må ha utstyret inne på en hylle i et antikt skap, og måtte da ha noe lett, men samtidig noe der kunne drive elektrostater. Med Bryston har jeg en kompakt alt-i-et boks med innebygget dac. Tenkte på Bladelius Thor men hyllen hadde kollapset da tror jeg. Nu har jeg hatt Bryston i fire år, og jeg tror jaggu det blir min siste forsterker...
Akkurat det gjør Densen DM-10 også. Med bravour!! Det er en av styrkene til DM-10. Man trenger ikke å skru opp så ørevoksen spretter for å oppnå vellyd...niels skrev:Overveide Logos da jeg skulle ha, men, etter å ha prøvd Bryston var der ingen grunn til å lete mer.
Synes Bryston sin største styrke er at den spiller på helt samme måte enten du spiller på latterlig lavt, eller høyt volum, betyr mye for meg at man ikke må guffe på for god oppløst lyd.
Men ja, dine Dynaudio trenger "juice" bak seg tror jeg...
Har noen hørt Modwrighten?
http://www.hoium.no/cgi/nyheter3.pl?record=11