Tips til Benz Micro Ref "Capacity and impedance matching"

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Hei

Jeg ville begynt med 220R (den interne resistansen er oppgitt til 20R). Kapasitansen bør være så lav som mulig på en MC. Forsterkningen så høy at du får fornuftig volum på volumkontrollen, men heller ikke høyere.
Det er ikke noe fasitsvar på hva loadingen skal være, mer handler der om smak og behag. Ingenting er feil, bare du synes det låter bra. Så, prøv forskjellige settinger, og velg det synes låter best.
R
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.456
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
Hei,ang forsterkning ville æ prøvd mæ frem,fått nivå noenlunde likt andre kilder,vil tru 60-70dB.Ang kapasitans har æ ikkje testet dette men skal ikkje være "så nøye" med MC-PU,prøv uten ekstra kap. last. Men når det gjeld last(resistans) så ville æ prøvd 470R eller uten,dvs 47K,vil tru det e det som e tilfelle uten plugger bak..Benz liker lett last ala MM...Men husk å velge det som DU syns låter best :)
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Takk for raskt svar
Da blir det å starte med litt utprøving
ja antar det er som MM når det ikke er koblet inn noe bak
Gain er noe lavere en dac/cd så kan kanskje prøve å øke litt
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.524
Antall liker
15.493
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hei,ang forsterkning ville æ prøvd mæ frem,fått nivå noenlunde likt andre kilder,vil tru 60-70dB.Ang kapasitans har æ ikkje testet dette men skal ikkje være "så nøye" med MC-PU,prøv uten ekstra kap. last. Men når det gjeld last(resistans) så ville æ prøvd 470R eller uten,dvs 47K,vil tru det e det som e tilfelle uten plugger bak..Benz liker lett last ala MM...Men husk å velge det som DU syns låter best :)
Jeg har en Benz Ref S. Enig med Norlenning om å prøve med 470 eller 47k. På min Musical Innovation med trinnløs justering av motstand så har jeg havnet på 400R.

OU812
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Mail fra Benz Micro sier følgende om Benz Micro Ref PU:

Recommended loading:1000 - 47'000 ohms
Recommended tracking force:1,8 - 2,2 grams
Optimum tracking force:1,8 - 2,0 grams
Recommended tonearm mass:Medium to high
Optimum working temperature:23°C
Break-in period:40 hours
Dynamic compilance:15 µm/mN
 
Sist redigert:

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Jeg laster min Benz LP med 47k. Samme med min Ruby2 som sitter på en annen spiller jeg har. De spiller utmerket begge to.
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Etter mailen med spesifikasjonene tok jeg bare ut jumpere og lar det stå som standard (da er det nok 47k)
Prøvd litt ytterkanter, 47k er nok litt lyst for min smak mens 100ohm blir for dempet. Prøver ut forskjellen mellom 470 og 47k nå, ender kanskje med å lage noen flere plugger

Er jo ganske gøy å holde på med men også litt frustrerende, blir fort at man tenker på om det optimalt nå eller ikke. Er last, trykk, vinkler og antiskate osv bra eller kunne det vært bedre. Mangler bare rør basert riaa med påfølgende rør og kondensator bytte nå, så er justeringsmani helt komplett :)
 
Sist redigert:

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Mottatt mail fra Audio Analogue, der det står at uten plugger er MC trinnet 3k3 og 47pF (ikke 47k som antatt)
 
Topp Bunn