Hei!
Du skriver både multispiller og multidiskspiller. Oppfordrer deg til å tenke igjennnom hvordan du har tenkt en ny spiller brukt da du har fått anbefalt spillere med litt ulike egenskaper. En multispiller er etter mitt syn en spiller som i tillegg til å kunne spille av ulike formater på plater, også har streamingfunksjon. Deretter er det greit å tenke over om det å streame musikk også innbefatter å også se streamede musikkvideoer, eventuelt spille av selv, enten fra plater, PC eller fra andre lagringsmedier. Det betinger sef at du vil og har mulighet til å koble opp projektor eller TV.
Jeg har hatt en Oppo BDP 95 som jeg var godt fornøyd med. Nå har jeg en Oppo BDP 105 Audiocom Signature. Den er jeg svært tilfreds med. Den fungerer som en HUB i systemet der altibox, Apple TV og Sonos er koblet permanent opp. PC og andre lagringsmedier kables opp ved behov, eller mediefiler hentes via husets nettverk. Som nevnt, kan disse også brukes som pre. Behovet ditt er ikke der i dag, men det er en mulighet. Forøvrig var mitt valg også styrt av ønske om balanserte utganger. Oppo har ogs en grei app som også integrerer TIDAL.
En mediaspiller gir frihet til å hente både rene musikkfiler og med bilder til. Typisk fredagskveld, som i går, var streaming fra TIDAL via Sonos sammen med Sonosanlegget i resten av huset, kveldsnytt, deretter konsert på Blu-ray, etterfulgt av diverse streaming på YouTube og avspilling fra TIDAL direkte i spilleren, for å avslutte med gode egne CD-er i spilleren. Brukermessig er et bilde ut til TV eller projektor også et pre. Med streamingfunksjon direkte i spilleren er kvalitet på lyd ivaretatt på en god måte.
Dette bare noen tanker før du bestemmer deg for hva du ønsker å gå for.
Mvh Olav E