Fornebulandet. Jeg har selv sett dem dra opp store sjøørret her. Mange Øst Europeere som står her å fisker fra sen kveld til grytidlig morgen. Nå ser jeg at fler av dem har kjøpt små båter som dem sjøsetter på rampen ved Sjøflyhavna.
Gode og gratis parkeringsmuligheter samt landets beste busstilbud.
Ta deg en tur ut på Malmøya. Kjør ut til campingplassen, og parkér der. Mange fine plasser der. På lavvann kan du også komme deg ut på Malmøykalven. Masse sjøørret rundt der ??????
Takker. Fant et kart over fiskeplasser, og det ser ut som det aller meste innover bunnefjorden var best høst, vinter, vår. Tipper vi gjør et forsøk på vippetangen/festningskaia, og kanskje videre utover mot Bygdøy, eller Ø?
Har fått det med meg. Men antar at vi ikke kan klandres for, ehhh, rasen til fisken som biter? Sånn at vi er innafor om vi slipper eventuell torsk ut igjen?
Vi fisker nok ikke for mataukets del fra land i indre Oslofjord heller. Matplanene for dagen går i retning av nakkekoteletter av svin, på grillen og litt lenger ut av gryta.
Tur først og fremst, og kanskje napp for underholdningens del. Litt engelsk lakselord over det, Oslo er ikke større enn at det er sånn skapelig passende.