Tips til høytalere?

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Innlegg
118
Antall liker
0
Trenger råd og tips til nye høytalere. Er på utkikk etter en høytaler som ikke tar for mye plass i stua. Har sett på Dali Ikon 5 og Audiovector K3 Super. Ønsker råd og tips fra dere. Skal spille sammen med Electrocompaniet AW-60. Bør jeg heller sattse på en monitorhøytaler eller hva?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.638
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
uansett hva du velger, bør du vel gå for en høytaler som er lettdrevet..............? ville ikke gått for noe med lavere følsomhet enn 89/90 db
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Klipsch RF 62 eller 82, kanonsaker til fjollelave priser
 

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Innlegg
118
Antall liker
0
Ser fine ut, men tror de blir litt for store....
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.638
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
System audio? Har mange modeller.
Små høytalere, relativt rimelige, flere små elementer i stedet for få større, krever ikke allverdens power, morsomme å lytte til.................
 

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Innlegg
118
Antall liker
0
Leser mye skryt om Krix Equinox. Den har en følsomhet på 88db. Har hørt at AW-60 trives med lettdrevne høytalere rundt 89-99db, men forskjellen er jo liten...Må si at Krix frister. Hvordan er den i forhold til gulvhøytalere som f.eks Audiovector K3 Super, 90db og 40Hz-22000Hz. Vet lite om System Audio, men SA1559, 90db,40-35000 Hz ser fine ut og kan bli godtatt av samboer:) Hvilke råd gir dere?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.638
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
har jaffal sansen for system audio! finnes nok høytalere som er mer "hifi-korrekte", men de system audio jeg har hørt, har gitt meg rockefot. krix kan jeg desverre ikke uttale meg om, da jeg aldri har hørt dem.
råd? lån med deg et par hjem og sjekk dem ut. de skal ikke være så vanskelige å få tak på, er mange som forhandler dem
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Problemet med å spørre er at man får en del svar :)
Nå skal ikke jeg påstå at Krix Equinox er et av verdens sju underverker. Forresten det skal jeg. Mange høyttalere har tilhengere og motstandere. Har ennå tilgode å høre negativ omtale av Equinox. Men bestem deg heller først om du vil ha gulvstående eller stativhøyttalere. I prisklassen vil du oppleve å bytte bort mye av godlyden for litt mer bass.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Leser mye skryt om Krix Equinox. Den har en følsomhet på 88db. Har hørt at AW-60 trives med lettdrevne høytalere rundt 89-99db, men forskjellen er jo liten...Må si at Krix frister. Hvordan er den i forhold til gulvhøytalere som f.eks Audiovector K3 Super, 90db og 40Hz-22000Hz. Vet lite om System Audio, men SA1559, 90db,40-35000 Hz ser fine ut og kan bli godtatt av samboer:) Hvilke råd gir dere?
System Audio 1750 hadde jeg før, de er kjappe, forholdsvis lettdrevne, men de mangler snerten, musikaliteten, de er også analytiske i fremføringen av musikken.
Equinox er ikke så slank i lydbildet som SA 1750, de er varm med en forførende mellomtone, dyp bass (til stativer å være) og parret med rett elektronikk så har de hi-end tilnærminger.
Audiovector K3 super har jeg ikke hørt.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
har jaffal sansen for system audio! finnes nok høytalere som er mer "hifi-korrekte", men de system audio jeg har hørt, har gitt meg rockefot. krix kan jeg desverre ikke uttale meg om, da jeg aldri har hørt dem.
råd? lån med deg et par hjem og sjekk dem ut. de skal ikke være så vanskelige å få tak på, er mange som forhandler dem
Kan love deg at Equinox gir deg rockefot, har spillt Metallica og Primus i kveld så det holder.
 

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
106
Antall liker
0
råd fra en gammel ræv. prøv: vienna acoustic hayn grand - dynaudio focus 140 - B&W805S, disse er i hønsegården med en god forstærker.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
1.239
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har selv ikke hørt Krix,men det er alltid et sikkert tegn når en høyttaler som det er solgt så mye av ,aldrig er på bruktbørsen.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Kan anbefale KRIX Equinox, som er meget gode høyttalere, eller storebroren gulvstående KRIX apex3 som jeg med svært godt resultat bruker i et sekundert system.
Kjøpt hos PM Audio AS.
 
Topp Bunn