Tips til "helt greie" - ikke alt for kostbare xlr-kabler?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.313
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Personlig synes jeg at hjemmeloddede signalkabler av metervare fra Elfa (gjerne Belden) og Neutrik-plugger låter helt utmerket. Min erfaring er at de låter nøyaktig som alle andre XLR signalkabler. 300 kr er passe budsjett for et meterlangt par XLR-kabler, spør dere meg. Men det gjør dere kanskje ikke. ;)

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.023
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Asbjørn skrev:
Personlig synes jeg at hjemmeloddede signalkabler av metervare fra Elfa (gjerne Belden) og Neutrik-plugger låter helt utmerket. Min erfaring er at de låter nøyaktig som alle andre XLR signalkabler. 300 kr er passe budsjett for et meterlangt par XLR-kabler, spør dere meg. Men det gjør dere kanskje ikke. ;)
Joda, vi spør, og vi ser hva du skriver. Deri ligger også mye kunnskap.
Men vi kjøper sjelden varene "blindt"... ;D
Blir sakte men sikkert litt klokere.
Skulle gjerne visst litt mer om Siltech...
Og så har jeg også fått et godt og positivt inntrykk av Soundstring...
Problemet er at jeg aldri har hørt de, kun lest om de.
Vel, nå var utgangspunktet for tråden at jeg tenkte på å skaffe meg et par xlr-kabler, slik at jeg får koblet opp effekttrinnet jeg henter på posten i morgen (og dette effekttrinnet kan kun tilkobles pre via xlr).
Deretter skal effekttrinnet opp til en slags "shoot-out" mot mine Audion Silver Night.
Vinneren blir trolig den som blir stående i god-anlegget... ;D
MEN; for å kunne høre hva utfordreren; les det nye effekttrinnet; er god for, hadde det vært kjekt med en ok kabel. Ellers kunne jeg jo lurt meg selv. Nå ser hele "kabelhysteriet" ut til å årne sæ.... Har vært og lånt en Belden-kabel i kveld, og en kveld snart skal jeg også låne hem en RA Master. Da bør jeg ha det jeg trenger for å avgjøre "el duello"...
Blir så det nye effekttrinnet "vinneren", kan jeg begynne å tenke på hvilken xlr-kabel jeg er villig til å legge penger i.
Sense har jo peil, så der går jeg neppe feil.
Av øvrige kabler, virker jo Soundstring som et spennende alternativ...
Andre alternativer kan være Silk, Viablue, Audience Au24, Harmonic tech, Whistler, White Zombie.
Og så har vi de som ligger enda høyere i pris, og som jeg kjenner lite til:
Transparent, Cardas, Straightwire, Wireworld, XLO mfl mfl....
Foreløpig dropper jeg altså alle de fantastiske, billige variantene på ebay... ;D

Men først altså; "shoot-out"....

Takk for innspill så langt!

mvh
Proffen

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.023
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Som jeg skrev. Hadde dyre Siltech. Gikk over til zucable (bedre).
Har endt opp med Soundstring. Fine og gode kabler. (ps dette er HT kabler).

Topp Bunn