Mat, drikke og røyk Tips til komfyr

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Skal flytte inn i nytt hus og trenger i den forbindelse en frittstående komfyr. Har vært forbannet med integrert platetopp i noen år nå og gleder meg til å få noe ordentlig. Kravene er som følger:
  • Frittstående komfyr
  • Induksjon
  • Betjening med brytere (ingen touch på toppen!)
  • Bryterne må føles nogenlunde digg
  • Varmluftsfunksjon
  • Grillfunksjon
  • Digital temperaturkontroll

Det er kravene. Flere ting kan være kjekt så klart, men det er disse tingene jeg er kresen på.

Derimot virker det ikke så lett å innfri dem. Touch på platetoppen ser jeg har sneket seg godt inn på frittstående komfyrer, og det å finne noe som ikke har det, og som har knapper som ikke føles ekstremt plastikk er vanskelig.

Akkurat nå sitter jeg igjen med en AEG power kan tilby, men uten mulighet til å tafse (annet enn at selger bedyrer kvaliteten):


Jeg har ingen erfaring med AEG, noen som har innspill? Eller forslag til gode alternativer? Budsjett er rundt 15000 tenker jeg.
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Kan melde at jeg etter en ulidelig lang periode med vanskeligheter endelig har bestilt ovn.

Jeg var innom både finn og bruktbutikker, uten hell. Hadde heller ikke lyst til å betale 50.000 for en hifi-variant av en vanlig 60cm komfyr. Det blir ekstra vanskelig av at flere merker har en utrolig billig utførelse av knottene sine (jeg ser på dere, Electrolux og Bosch (aka "Bæsj")), og sånt bare orker jeg ikke.

Flere komfyrer som ikke er på lager og umulig å få tak i. Men jeg har endelig bestilt: EKI 20662-92 (gram.no)

De Gram-komfyrene jeg har prøvd i butikk har hatt veldig deilige knotter, så jeg håper virkelig dette også gjelder denne, selv om det er sånne knotter som popper ut, og ikke sterkstrømsbrytere med høye gripekraftskrav.

1-2 ukers leveringstid, så får klare oss med multikoker og hybelkokeplate litt til.
 

helvax

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2019
Innlegg
398
Antall liker
410
Sted
Viken
Kan melde at jeg etter en ulidelig lang periode med vanskeligheter endelig har bestilt ovn.

Jeg var innom både finn og bruktbutikker, uten hell. Hadde heller ikke lyst til å betale 50.000 for en hifi-variant av en vanlig 60cm komfyr. Det blir ekstra vanskelig av at flere merker har en utrolig billig utførelse av knottene sine (jeg ser på dere, Electrolux og Bosch (aka "Bæsj")), og sånt bare orker jeg ikke.

Flere komfyrer som ikke er på lager og umulig å få tak i. Men jeg har endelig bestilt: EKI 20662-92 (gram.no)

De Gram-komfyrene jeg har prøvd i butikk har hatt veldig deilige knotter, så jeg håper virkelig dette også gjelder denne, selv om det er sånne knotter som popper ut, og ikke sterkstrømsbrytere med høye gripekraftskrav.

1-2 ukers leveringstid, så får klare oss med multikoker og hybelkokeplate litt til.
Vi kjøpte også den der. Tenkte ikke så mye på knottene da - men ja de kjennes bra å betjene.
Det viktigste argumentet for oss, var at det virket å være mye komfyr til prisen.
Etter en tids bruk, ønsker vi at toppen kunne hatt litt større varmeområder, slik at 28cm stekepannen kunne blitt like varm ytterst, som på midten.
 
Topp Bunn