Tror jeg holder meg til ECP2 noen år til. Sammen med Hana ML løftet den riggen min til et nivå jeg ikke ante vinyl kunne fremstille. (Og jeg har alltid vært en vinyl-entusiastSer du startet en lignende tråd for snart 3 år siden. Lurer derfor på hvilke riaa du eventuelt har prøvd siden da og hva som gjorde at disse ikke har falt helt i smak, siden du fortsatt er på utkikk. Spør fordi jeg kanskje er litt i samme båt og kunne satt pris på gode forslag på riaa. Bruker i dag Electrocompaniet ECP2 som jeg egentlig er godt fornøyd med, men det kunne vært spennende å prøve noe annet, f.eks EAR324 som jeg har stor tro på. Ellers har jeg lest mye bra om Ayre PX-5e og Parasound Halo JC3+, men det finnes sikkert en rekke gode alternativer. Så om du de senere årene har testet en del forskjellig hadde det vært interessant å høre om dine erfaringer. Et krav til ny riaa hos meg er at den har rikelig justeringsmuligheter og gain, er støyfri og i ett kabinett, gjerne i 43 cm bredde. Og så må den spille enda bedre enn ECP2.Jeg ser etter ny riaa til ca 30k nypris. Min vinylrigg består av Michell GyroDec, SME 309 arm og Lyra Kleos. Kan dessverre ikke ha rør da den skal stå inne i et skap. Takker for alle innspill, men helst ikke fra selgere.
Shortlist så langt:
Whest Three signature
EAR 324
Parasound JC3+
Mvh
Hvis andre også ønsker å komme med tips og innspill er det flott.
Men for all del; lykke til videre