Salmacis
Hi-Fi entusiast
Tar gjerne i mot tips mtp hvordan best koble de ulike apparatene til respektive strømskinner eller rett i veggen Legg merke til at det er ikke aktuelt å legge opp nye kurser og liknende nå, men kan muligens skaffe flere iso-trafo eller større om det er tilrådelig. Rommet er et "alt mulig rom" med tv og anlegg +++ og slik må det nesten være en stund fremover. Jeg har dessverre ikke plass til dedikert lytterom pt.
Utgangspunktet er at jeg har 8 veggkontakter, på samme 10A kurs (tror jeg), og jeg har følgende strømskinner;
- Supra MD06 (med Supra LoRad2.5SPC kabel).
- Brennenstuhl Premium Protect-Line.
Begge strømskinnene har 6 kontakter og begge har et eller annet slags strømfilter
I tillegg har jeg en Ladac Iso-Trafo med 2 kontakter. Tror den er 500VA.
Begge strømskinner kobles til hver sin veggkontakt.
Forsterker kobles rett i veggkontakt.
Også kommer det jeg er litt usikker på iom ting kanskje påvirker hverandre negativt uten at jeg kan noe om det...
Jeg bør kanskje koble følgende til Supra MD06?
- Streamer/DAC
- Forforsterker
- RIAA
- Platespiller
- CD
- DAT
Og så bør jeg kanskje koble følgende til Brennenstuhl Premium?
- TV
- Altibox ruter
- Nettverkswitch
- Lydplanke
- Subwoofer
- Xbox
Er dette en ok løsning eller finnes det bedre måter å koble opp disse apparatene på?
Kan jeg bruke Ladc Iso-trafoen (f.eks koble RIAA og Forforsterker til den) eller må da alle apparater i anlegget kobles til en Iso-trafo for at det skal ha noe for seg?
PS. Jeg benytter meg selvfølgelig av Erntsen's metode for å få lavest vekselspenning mellom apparater og jord.
Utgangspunktet er at jeg har 8 veggkontakter, på samme 10A kurs (tror jeg), og jeg har følgende strømskinner;
- Supra MD06 (med Supra LoRad2.5SPC kabel).
- Brennenstuhl Premium Protect-Line.
Begge strømskinnene har 6 kontakter og begge har et eller annet slags strømfilter
I tillegg har jeg en Ladac Iso-Trafo med 2 kontakter. Tror den er 500VA.
Begge strømskinner kobles til hver sin veggkontakt.
Forsterker kobles rett i veggkontakt.
Også kommer det jeg er litt usikker på iom ting kanskje påvirker hverandre negativt uten at jeg kan noe om det...
Jeg bør kanskje koble følgende til Supra MD06?
- Streamer/DAC
- Forforsterker
- RIAA
- Platespiller
- CD
- DAT
Og så bør jeg kanskje koble følgende til Brennenstuhl Premium?
- TV
- Altibox ruter
- Nettverkswitch
- Lydplanke
- Subwoofer
- Xbox
Er dette en ok løsning eller finnes det bedre måter å koble opp disse apparatene på?
Kan jeg bruke Ladc Iso-trafoen (f.eks koble RIAA og Forforsterker til den) eller må da alle apparater i anlegget kobles til en Iso-trafo for at det skal ha noe for seg?
PS. Jeg benytter meg selvfølgelig av Erntsen's metode for å få lavest vekselspenning mellom apparater og jord.