Tissing

Korleis tissar du?

  • Eg tissar ståande, ærleg talt...

    Stemmer: 0 0.0%
  • Gud har skapt menn for å tisse ståande, sjølvsagt.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det går mykje raskare å tisse ståande.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det vert sånt søl, så eg sit meg ned.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Litt solidaritet med det svake kjønn er vel greitt

    Stemmer: 0 0.0%
  • Kommunebudsjettet krev at eg sit.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Eg har innovertiss, så ....

    Stemmer: 0 0.0%
  • Kutt ut pissepreiket!

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Dette er vel di dialekt, og ei klammeform i ordlista.

Trur det skal heite
å mige - mig - meig - har mige (eg brukar e-infinitiv. Det er sjølvsagt fleire som brukar a-infinitiv, altså å miga - elles likt)

Som min salig bestefar sa når det vart for drygt:
Mig meg ikkje i øyret!
Tror det heter har migd. Det tror jeg på.
By the way så hender det av og til (nesten hver gang) at jeg pisser etter at jeg har dritet. Og da sitter jeg. I kveld har jeg stort sett praktisert "hånd-mot-vegg"-prinsippet. :D
 
G

G35

Gjest
Dette er vel di dialekt, og ei klammeform i ordlista.

Trur det skal heite
å mige - mig - meig - har mige (eg brukar e-infinitiv. Det er sjølvsagt fleire som brukar a-infinitiv, altså å miga - elles likt)

Som min salig bestefar sa når det vart for drygt:
Mig meg ikkje i øyret!
å mige - nå mig je - i sta meig je - har migi
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Hadde migelert tissefanten ut av buksesprekka og hadde pisst i klosettskåla.

Smør

Jommen sa jeg smør.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.759
Antall liker
8.068
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Tror det heter har migd. Det tror jeg på.
2. I kveld har jeg stort sett praktisert "hånd-mot-vegg"-prinsippet. :D
1. Dette er nok ei klammeform, det også (på mi dialekt skal det eigentleg uttalast "har meje"). Skriftmessig er det alltid greitt at ord standardiserast, så eg går for har mige, som ligg tettast opp til nynorsk bøying. På bokmål er kanskje har migd den nærast vanlege verb, men det får andre ta seg av..

2. I min bardomsheim stod skåla attåt ein skråvegg, slik at ein kunne kvile panna mot denne (ikkje skåla, nei) under miginga. Dette var eigentleg eit stort pluss, då reiskapen vart sentrert rett over sentrum i skåla, og stråleproblematikken minimalisert. Vi (bortsett frå mor mi, då) var av hankjønn, og vi høyrde aldri eit vondt ord...
Kanskje ei byggteknisk løysing Kleppe kunne få gjennom i formannskapet?
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
1.For det første aner jeg ikke hva en klammerform innebærer.

2. Tror desidert du kan selge denne idèen til en arkitekt. Sette opp en bjelke på tvers over dassen. Du kan kalle den hanebjelke.
:)
 
K

kbwh

Gjest
å miga - eg mige - eg meig - eg har mege.

For någe mig!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Foreløpig rapport:

Har man et typisk hva skal vi si... dobbelt ærend, er sittende stilling  fullstendig overlegent. Det blir alt for omstendelig for meg å skifte stilling når jeg kan dekke alle behov uten å flytte meg underveis.

I forbindelse med offentlige toaletter går jeg for den stående varianten hver gang (forutsatt at det ikke dreier seg om 'dobbelt ærend' naturligvis). Jeg passer min hygiene, du passer din. Egoistisk og effektivt. Ivar Løkken kan sikkert si seg enig i dette.

Mer empiri og flere konklusjoner kommer etterhvert.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Staheten deres tar livet av dere. Hvorfor tror dere egentlig at menn dør mange år før kvinner i gjennomsnitt?
Det er ikke sunt dette, dere dør med dårlig rykte, skitne sko og en kropp som er full av resturin. ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.561
Torget vurderinger
2
Er vel ille for oss som sliter med litt dårlig rygg også. Får beskjed av legen om å unngå tunge løft, men allikevel velger å urinere i oppreist posisjon.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.406
Antall liker
6.119
Sted
Holmestrand
Jeg jobbet med sjøkart fra 30-40 fots båt for 20 år siden. Lærte da at den som stod å tissa måtte vaske dassen MYE oftere enn den som satt. Etter hvert fant jeg ut at det egentlig er svært behagelig og avslappende, så jeg sitter ofte ennå. Har egentlig ikke sett dette som noen trussel mot min posisjon som mann.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Jeg står på ringen når jeg tisser.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det er det å ha en rettighet som er det viktigste, ikke nødvendigvis å benytte seg av den. Om dere skal få lov å tisse på gulvet og gjøre det ufyselig og ekkelt for andre, så vil jeg ha lov og.
Det er en grunn til at det er egne herre- og dame-toaletter, det vet jeg for jeg jobbet i et vaskebyrå i noen år. Menn griser generelt mye mer på do, på alle områder, det er bare helt  utrolig hvor ekle enkelte herretoalett er...
Og poenget her var at dette var felles do for gutter og jenter.. noe nytt lurt de har begynt med.
Det var en besynderlig oppdagelse.
Selv har jeg drevet kafe i Stavanger, og der var situasjonen helt omvendt.
Herretoalettet var stort sett greit, noen sneiper i pisserenna, lavt forbruk av toalettpapir, tidvis noen som hadde "bommet" på avfallsbøtta og tørkepapir etter håndvask lå på utsiden.
Dametoalettet så bombet ut HVER HELG, enorme mengder toalettpapir forbruktes og det kunne til tider se ut som halvparten havnet på gulvet. Der var sminkestreker på veggene, leppestift på speilene og sanitetsbøttene nesten ubrukte (1 til 2 ganger pr, måned måtte vi ha inn rørlegger for å stake disse bind ut gjennom avløpet). Faktisk var det noen ganger så ille at folk klaget, og vi måtte sende serveringshjelpen inn for rydding før kvelden var omme.
Men det var restaurantbransjen, hvor var det du jobbet?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Det var en besynderlig oppdagelse.
Selv har jeg drevet kafe i Stavanger, og der var situasjonen helt omvendt.
Herretoalettet var stort sett greit, noen sneiper i pisserenna, lavt forbruk av toalettpapir, tidvis noen som hadde "bommet" på avfallsbøtta og tørkepapir etter håndvask lå på utsiden.
Dametoalettet så bombet ut HVER HELG, enorme mengder toalettpapir forbruktes og det kunne til tider se ut som halvparten havnet på gulvet. Der var sminkestreker på veggene, leppestift på speilene og sanitetsbøttene nesten ubrukte (1 til 2 ganger pr, måned måtte vi ha inn rørlegger for å stake disse bind ut gjennom avløpet). Faktisk var det noen ganger så ille at folk klaget, og vi måtte sende serveringshjelpen inn for rydding før kvelden var omme.
Men det var restaurantbransjen, hvor var det du jobbet?

Vel tidene kan ha forandret seg.. det er vel mer enn 15 år siden jeg var innom denne bransjen...

.. men jeg tenkte mest på hvordan selve toalettet så ut.
Så ut som noen hadde konstant diare og drev og eksperimenterte med hvor langt unna do man kunne står og nesten treffe eller noe slikt..

Jeg vil tro restaurantbransjen er annerledes enn der jeg jobbet ( stort sett arbeidsplasser og av og til innom en kafe') Fulle folk treffer vel en pisserenne, mens de ellers griser med papir, og de som ikke hiver papir vasker kanskje heller ikke hendene..? ;)
 

bles89

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.01.2006
Innlegg
86
Antall liker
0
Jeg for min del sitter stadig vekk på min prostata, uten at det går ut over funksjonen på noe område. Man får kun god helse av å sykle...

;D
Sykling skal visst vere farlig for kikkertens funksjonsevne fordi en reduserer blodsirkulasjonen opptil 95%, nøyaktig hvor mye kommer ann på setet. Derfor er det lurt å bruke brede seter hvor en kan sitte på ræva :p

Så moralen er kjøp brede sykkelseter ;)
 
Topp Bunn