Tjuesjette møte - SALII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.660
    Torget vurderinger
    10
    Gold Elektra 5.2 er på plass! Vi fant 2 stk, en til Hato også................ ;)

Mvh.
    SAL

Olympia

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2003
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Hei

Fikk en demo hos deg for et drøyt år tilbake eller så....rett før de nye Krell'ene kom inn. Hadde vært gøy å fått lov til en ny demo snart igjen med oppgraderte HT og nye Krell'er :)

Hvis mulig etterhvert send gjerne PM.

Anlegg i super klasse!!

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.660
    Torget vurderinger
    10
    Alltid hyggelig med besøk R.H.! Gi meg bare ett par timer til å få lunk i APL`n så tror jeg du hører forbedring siden sist...... ;)

Mvh.
    SAL

R

Roysen

Gjest
    Lørdag var jeg på besøk hos SAL for andre gang. Første gang var i regi av OAS sammen med en 7-8 andre hvor vi også skulle lytte til to andre oppsett før vi måtte pakke snippsekken og vende nesen hjemover. Min tid i sweetspot hos SAL den gang var derfor meget begrenset. Det inntrykket jeg fikk var imidlertid av et anlegg i absolutt toppklasse, men med et lite forbehold om at jeg syntes mellomtonen kanskje ble litt anonym sammenlignet med bassen og diskanten. Etter en liten lytt på drøyt ti minutter var det imidlertid litt drøyt å dra noen endelige konklusjoner. Lysten på å lytte mer på dette oppsettet ble imidlertid stor.

Etter den tid har jeg blitt godt kjent med SAL gjennom mange erfaringsutvekslinger, så jeg har etter hvert fått bekreftet at vi har nokså sammenfallende syn på hva som er god lyd og hvordan et stereoanlegg burde spille.

Gleden var derfor stor når SAL og Hato inviterte meg nedover for en ny lytt til anlegget til SAL og Hatos anlegg som jeg vil omtale i hans tråd. Lysten på en slik seanse ble ikke mindre av at SAL først har oppgradert høytalerne sine til siste versjon Verity Audio Lohengrin II i tillegg til oppgradering av CD-spilleren til APL NWO-4.0SE og bytte av nettkabel på denne til Wireworld.

Vel inne i varmen og i sweetspot hos SAL opplevde jeg nå et lydbilde som jeg syntes var forbedret på de fleste områder. Diskanten opplevde jeg som luftig og åpen og silkemyk uten å bli hard eller dominerende. Bassen var tight, definert og bunnløs med et herlig trykk. Den største forbedringen slik jeg ser det var imidlertid mellomtonen. Den var nå fullstendig med på notene i forhold til diskant og bass. Stemmer hadde nå en herlig troverdig tilstedeværelse.

Det totale lydbildet bar preg av et tight og lineært lydbilde med herlig luftighet og uanstrengthet. Oppløsning, dynamikk og holografi var på absolutt referansenivå. Om jeg skal sammenligne med eget anlegg så opplevdes diskanten hos SAL mer åpen og luftig samtidig som det totale lydbildet virket tightere og mer lineært.

Nå har jeg ikke hørt alle anlegg i Norge, men dette er helt klart nødt til å være et av de helt der oppe blant de beste.

Gratulerer med fantastisk lyd SAL og takk for hjelp til å dra ut bilen fra snøkavet to ganger.

Mvh
    Roysen

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.660
    Torget vurderinger
    10
    Takk for meget hyggelig besøk og veldig fin tilbakemelding Roysen!
    Jeg mener du treffer meget bra med dine inntrykk av oppsettet, hyggelig og moro at vi er i "samme gate". ;) Kan jo også legge til at det spiller mye hurtigere nå. Ellers ble det en minneverdig seanse med snømåking og div. moro, med en meget fin avslutning hos Hato og hans glimrende anlegg!

Takk for besøket.
    Mvh.
    SAL

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    det var flott tilbakemelding av roysen.
    jeg var også til stedet under seansen lørdag.
    og han har helt rett. du har forbedret detalj etter detalj i lengere tid.
    førte gang jeg lyttet til systemet ditt, var det "bare" imponerende. etter vert
    nå, så spiller det fornærmende livaktig.
    jeg har heller ikke hørt alle gode systemer i landet, men bekrefter at det nå "minker"
    på avstanden oppover for mulige forbedringer.
    men heldigvis kommer vi aldrig helt opp. da ville vel interessen dabbet av tenker jeg.
    vel, var vel frekk nok til å nevne ett pungt du kan strekke deg etter :p. men fy for en
    kostbar utvidelse for "next to nothing". :eek:
    ett besøk hos deg er altid en berikelse, den eneste feilen er den sørgelige returen tilbake
    til eget utstyr. :'(

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.660
    Torget vurderinger
    10
    Takk for hyggelig tilbakemelding Swans, setter pris på det vet du! ;)
    Riktig som du sier, alltid noe å strekke seg etter! :)

Mvh.
    SAL

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Fusion test?
    Ser ut til at jeg kan ta en rask tur etter jobb....

Paul

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.660
    Torget vurderinger
    10
    Klar. Fyrer APL`n nå.

Mvh.
    SAL