tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Flott headshell da. Er vel det grommeste å oppdrive fra SAEC. Jeg er ikke overrasket…..

    slit’an

    Atle
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.559
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pent! Funker også pickupen som den skal?
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    At gamle helter er blitt for gamle er vel ofte rett, men Springsteen forblir (foreløpig) et hederlig unntak. Å bo i området og ikke stille på Springsteen til våren handler nok ikke om at det er artisten som har blitt for gammel……😎 En ærlig sak det, men det med billetter kan du ikke skjule deg bak. Det kommer nok etter hvert et ras av billetter på Finn til pålydende pris 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    At gamle helter er blitt for gamle er vel ofte rett, men Springsteen forblir (foreløpig) et hederlig unntak. Å bo i området og ikke stille på Springsteen til våren handler nok ikke om at det er artisten som har blitt for gammel……😎 En ærlig sak det, men det med billetter kan du ikke skjule deg bak. Det kommer nok etter hvert et ras av billetter på Finn til pålydende pris 😊
    Betalbare billetter til Springsteen? Vi får vente og se. :)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Betalbare billetter til Springsteen? Vi får vente og se. :)

    Mvh
    Jeg vedder en flaske Ripasso på at det kommer mange billetter på Finn for samme pris de ble solgt for 😊 Hvorvidt det er betalbare priser er en annen sak 😆
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Håper og regner med at dere koste dere.
    Er jo et meget habilt oppsett, og skulle gjerne vært med - men når den ene armen bare henger og dingler og er vond......

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Håper og regner med at dere koste dere.
    Er jo et meget habilt oppsett, og skulle gjerne vært med - men når den ene armen bare henger og dingler og er vond......

    mvh
    Proffen
    Ja, det var en kjekk kveld. Håper at det blir flere Laugsmøter fremigjennom. God bedring! :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Surfet litt på Youtube i kveld....Ikke verdens beste lydkvalitet ove bittesmå laptop-høyttalere. Men hvis talentene og musikken bare er store nok, blir det bra likevel:


    John Lee Hooker, Etta James, Carlos Santana, Paul Butterfield, Buddy Miles m. fl. live. Hva mer kan man si!

    Mvh
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.354
    Antall liker
    3.140
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Surfet litt på Youtube i kveld....Ikke verdens beste lydkvalitet ove bittesmå laptop-høyttalere. Men hvis talentene og musikken bare er store nok, blir det bra likevel:


    John Lee Hooker, Etta James, Carlos Santana, Paul Butterfield, Buddy Miles m. fl. live. Hva mer kan man si!

    Mvh
    Trenger ikke mer:love:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hørselen går og anlegget står. Det som blir igjen er musikken, om ikke på annet så Youtube på PCen med øreplugger:


    Det har vel alltid vært musikken.......:)


    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Surfet litt på Youtube i kveld....Ikke verdens beste lydkvalitet ove bittesmå laptop-høyttalere. Men hvis talentene og musikken bare er store nok, blir det bra likevel:
    John Lee Hooker, Etta James, Carlos Santana, Paul Butterfield, Buddy Miles m. fl. live. Hva mer kan man si!

    Mvh
    Carlos Santana var tidlig ute og reklamerte for Freia Kvikklunsj med sin gitar ser jeg :unsure:
    Hva i all verden er linken her?
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt hifirelatert. Har endelig klart å lokke litt mer bass ut av Te Kaitora Rua:

    tekaitora.jpeg


    Har ingen anelse hva slags årsak som ligger bak, materialvalg/stivhet, vekt, voodoo, fotogenitet eller noe annet, men det kjeramiske SAEC headshellet gjorde noe.....Til etterretning så har jeg et annet SAEC headshell (i metall) , og det gjorde ingenting......... :(

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sånn ca. en gang i måneden ruller Nils inn på tunet. Det vanker ikke røkelse og myrra, men slikt som dette:

    7F714A49-D4C2-4846-A977-F5C4A440E729.jpeg

    Et slags gull.

    Dette er avfall. Brukt en gang under et eller annet tungt oppå en trailer, deretter går det rett i avfallscontaineren. En synd og en skam, IMO. Fin fyringsved, det der! En runde med motorsagen, og så i vedhuset. :)

    Nils:

    BA04FDDD-B922-44AD-905C-11B5FD64444A.jpeg


    En mann av mange talenter. Trailersjåfør, fhv. kokk, hundemassør og veterinærassistent. God og hjelpsom venn. Vedleverandør.

    Nils er også renraset tater, eller splint, som de heter på disse kanter. Kan føre slekten sin tilbake til en reisende som innvandret fra Danmark rundt 1750. Taterne reiste rundt her på Vestlandet også, men reisene foregikk ofte med båt.

    splint.jpg


    Nils ble solgt som toåring til en familie i Nordhordland. "Eg e kjøpt og betalt", som han pleier å si. Den biologiske moren kom på besøk en gang i året for å se til ham og få betalt avdrag på poden. Når det er sagt, sier han selv at han hadde en fin oppvekst der han havnet.

    Han fant ut at han hadde en hel biologisk søskenflokk som han ikke visste om da han var nesten femti. Moren lever fremdeles, men han har, forståelig nok, ikke noen kontakt med henne....... :rolleyes: Med en slik bakgrunn er det kanskje ikke så rart at han endte opp i langtransportbransjen. En slags "reisende" det også. :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ikke er det jul, bare påske. Pakke fikk jeg likevel.
    07ED15FF-1BD0-4187-9EB1-C6F60EDD9FE5.jpeg

    Gidder ikke å tvære dette ut:

    0A0D4DE7-347E-435B-AF11-0BF6F2FC5B58.jpeg

    2CFAEA5D-DCBF-41A3-B32A-E44E4AAA5496.jpeg

    Jada, enda et SAEC-headshell. :)

    CA9D78C2-DB0E-4387-B6CF-EA5201589A32.jpeg

    Denne gangen medfølger det en Denon DL 301.
    Mvh

    Edit: Litt usikker på hvorfor "sleden" på headshellet er montert bak-frem, men den PUen blir uansett avmontert.
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.354
    Antall liker
    3.140
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Sånn ca. en gang i måneden ruller Nils inn på tunet. Det vanker ikke røkelse og myrra, men slikt som dette:

    Vis vedlegget 1008507
    Et slags gull.

    Dette er avfall. Brukt en gang under et eller annet tungt oppå en trailer, deretter går det rett i avfallscontaineren. En synd og en skam, IMO. Fin fyringsved, det der! En runde med motorsagen, og så i vedhuset. :)

    Nils:

    Vis vedlegget 1008509

    En mann av mange talenter. Trailersjåfør, fhv. kokk, hundemassør og veterinærassistent. God og hjelpsom venn. Vedleverandør.

    Nils er også renraset tater, eller splint, som de heter på disse kanter. Kan føre slekten sin tilbake til en reisende som innvandret fra Danmark rundt 1750. Taterne reiste rundt her på Vestlandet også, men reisene foregikk ofte med båt.

    Vis vedlegget 1008512

    Nils ble solgt som toåring til en familie i Nordhordland. "Eg e kjøpt og betalt", som han pleier å si. Den biologiske moren kom på besøk en gang i året for å se til ham og få betalt avdrag på poden. Når det er sagt, sier han selv at han hadde en fin oppvekst der han havnet.

    Han fant ut at han hadde en hel biologisk søskenflokk som han ikke visste om da han var nesten femti. Moren lever fremdeles, men han har, forståelig nok, ikke noen kontakt med henne....... :rolleyes: Med en slik bakgrunn er det kanskje ikke så rart at han endte opp i langtransportbransjen. En slags "reisende" det også. :)

    Mvh
    Fine ord.
    mvh
    V-m
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er visst slutt på at pakkene dine ikke passer i postkassen 😆 Grattis!
    Takker.

    Du har nok rett i at det er slutt på pakker som ikke passer i postkassen. På den annen hånd er det jo gøy med småpakker også. :)
    2F1591D6-0E47-452F-A27C-A98B67C9D5A6.jpeg

    Men her hadde jeg et annet mål også. Jeg var aldri helt fornøyd med lyden av Transfiguration Phoenix S. Det ble litt «spisst».
    Vet ikke om det hjalp så fryktelig med kjeramisk headshell på den, men verre ble det i all fall ikke……

    Nå gjenstår bare å rydde opp på kjøkkenbordet.

    9E22DBD4-432E-4C14-A0AA-133358F7F49B.jpeg

    Kjekt at Madammen er langt unna……

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    No shit, sherlock, det lønner seg nesten alltid å jobbe med oppsett av PU:


    9B69F226-48AB-4735-9740-AB8C7FD10CEF.jpeg


    Har forsøkt å "temme" den spisse lyden i Transfiguration Phoenix S, og har til dels lykkes. Akkurat nå kan jeg orke å høre på denne i timesvis uten å bli lyttetrett. Har tweaket VTA.VTF og loading i tillegg til å skifte headshell. Dette blir aldri noen forførende, betørende, varmtklingende PU, men alle monner drar, og pr. nå låter denne PUen nøytralt og dynamisk og med en flott, tight bass.

    Skal ikke kjede folk med detaljene, men kan i hvert fall si at både loading og ikke minst VTA utgjorde en forskjell. Noe mindre overflatestøy ble det også. Jeg er uhyre usikker på hvor stor forskjell akkurat nytt headshell utgjør, men det er jo pent, da. :)

    ....Og denne høres veldig bra ut :) :

    wounded bird 2.jpg


    Mvh
     
    Sist redigert:

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Flying Norwegians funket fint på Transfiguration.
    På coveret står det at denne er innspilt (om jeg husker rett) i Arne Bendiksen studio østpå et sted .
    Det var imidlertid lyden på lpen som fikk meg til å lure på hva slags innspilling dette var. Jeg har den selv, men den ble spilt og lagret "for framtidig bruk".
    Tror framtiden er nær, og vinyl må taes på alvor .
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Flying Norwegians funket fint på Transfiguration.
    På coveret står det at denne er innspilt (om jeg husker rett) i Arne Bendiksen studio østpå et sted .
    Det var imidlertid lyden på lpen som fikk meg til å lure på hva slags innspilling dette var. Jeg har den selv, men den ble spilt og lagret "for framtidig bruk".
    Tror framtiden er nær, og vinyl må taes på alvor .
    Attaboy. Flying Norwegians er bra musikk og bra lyd! :)

    Jeg var mest forbauset over å finne ut at vi hadde byttet ut Transfiguration Phenix S med DV Te Kaitora Rua i løpet av kvelden. Jeg kan ikke helt rekonstruere når og hvorfor vi gjorde det. På den positive siden kan jeg rapportere at begge PUene fortsatt er ved god helse.

    Fortsatt god påske til deg.

    Mvh
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    172
    Antall liker
    190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Påske nøtt : Flying Norwegians : New Day som du også har, på baksiden får en felles bekjente...
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det har blitt alt for mye musikk og hi-fi i denne tråden! Litt rusling må til:

    IMG_9155.jpeg

    Etter at @Karmana hadde åpenbare navigasjonsproblemer og plasserte Viksøy Losstasjon i nabofylket i sør, slo det meg at jeg til tross for tilstrekkelig botid her ute, aldri hadde satt mine bein på Viksøy. Ikke før nå.

    IMG_9168.jpeg

    Vi parkerte ved den nå (selvsagt) nedlagte Toftarøy Skule og gikk sørover til den fine Vågen ved campingplassen. Dette ser da ut som en gammel Colin Archer skøyte? Vi så ingen der, så vi fikk ikke spurt. Kanskje en gammel losskøyte?

    IMG_9156.jpeg

    Selve Viksøy var i grunn ikke så interessant. Stort sett hytter og campingvogner i rikt monn. Men da vi nærmet oss losstasjonen, fikk vi en flott utsikt over gamle Hummelsund.
    IMG_9158.jpeg

    Hummelsund var fra gammelt av bostedet for mange av losene. Det var tydelig at losvirksomhet kastet mer av seg enn heimafiskje og småskalalandbruk, husene i Hummelsund er for praktbygg å regne i Strilesammenheng.

    IMG_9159.jpeg

    IMG_9157.jpeg

    Losstasjonen, etablert 1901. En kan bare lure på hvor lenge det har foregått losvirksomhet her nede, med innseilingen til Bergen som nærmeste nabo.
    Det som manglet, var minnesmerker som Karmana hadde fotografert. Heldigvis fant vi en sti:


    IMG_9165.jpeg

    Den førte oss opp til et utkikkspunkt:

    IMG_9163.jpeg

    Med en formidabel utsik over leia mellom Sotra og Austevoll.

    IMG_9161.jpeg

    IMG_9162.jpeg

    Ikke rart at de satt og speidet der. Marsteinen ligger litt nord for Viksøy.

    IMG_9167.jpeg

    ….Som en liten prikk ute i havet.

    I tidligere tider var losvirksomhet en privat næring. Det var vanlig å ha slike utkikkspunkter rundt hele kysten, og så var det å hive seg i båten og ro/seile så fort som bare faen, uansett vær og vind. Førstemann ut fikk oppdraget.….

    Det var kanskje ikke så rart at det var relativt stor turnover på loser, og at de fikk egne minnesmerker rundt omkring…..


    IMG_9164.jpeg



    9b519266-7381-478b-8fd8-7637b784b8b7.jpeg


    Takk for følget.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Ser man det, nå kjente jeg meg igjen. Dette var trakter som vår felles bekjent Karmana, tok meg med ut til under voldgjesting av caftein sommeren 2020.

    DSC_3489.JPG


    Samme Collin Archer lå i opplag der da også.
    Vi var også ute og kikket på havet ved los minnesmerket.

    DSC_3482.JPG


    Blåste etter hvert relativt friskt gjorde det også, men det sto juli på kalenderen.
    Så da er det stuttbukser og allværsjakke som gjelder.

    DSC_3481.JPG
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ser man det, nå kjente jeg meg igjen. Dette var trakter som vår felles bekjent Karmana, tok meg med ut til under voldgjesting av caftein sommeren 2020.

    Vis vedlegget 1015786

    Samme Collin Archer lå i opplag der da også.
    Vi var også ute og kikket på havet ved los minnesmerket.

    Vis vedlegget 1015788

    Blåste etter hvert relativt friskt gjorde det også, men det sto juli på kalenderen.
    Så da er det stuttbukser og allværsjakke som gjelder.

    Vis vedlegget 1015789
    Se det, ja. Fine bilder! :)

    Som jeg skrev, Viksøy og losstasjonen der har gått helt under radaren min. Det var Karmana som gjorde meg oppmerksom på plassen. En takk til ham for det.

    Her ute på Strilelandet er for øvrig stuttbukser en indikator for skjørlevned og hedenskap. Selv eier jeg ikke et eneste par. Hvis Admiralen ikke finner mye sosial omgang på Foldnes utenom det før nevnte swinger-miljøet, begynner jeg etter hvert å forstå hvorfor.......:rolleyes:

    Mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn