C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg
Takk for i går Tønnes
Som alltid er det hyggelig å komme på besøk til Tønnes. God bevertning innenfor både vått og tørt fikk vi også.
Dette var mitt andre møte med Overkill med kun et par ukers mellomrom. I dette oppsettet er elektronikken en annen, og jeg mistenker at dette er årsaken til at det spiller såpass forskjellig fra det andre Overkill oppsettet som det gjør. Her var flere av de faktorene som jeg setter pris på tilstede, og selv om jeg kunne tenke meg en luftigere topp så la dette ikke en demper på opplevelsen.
Tønnes har tweeket oppsettet sitt slik som han ønsker at det skal spille, og han er kjempefornøyd med resultatet som han har fått til.
Det er slik det skal være. Stol på dine egne ører.
Vi gjennomførte også en sammenligning av CD vs LP vs MAC/Itunes, og resultatet ble overhodet ikke slik som jeg forvente det. Jeg holdt en knapp på LP/Platespiller.
MAC/Itunes var totalt overlegen i lydkvalitet både i forhold til CD og LP/Platespiller. Nå har jo Tønnes en meget respektabel vinylrigg, men den ble grundig slått av MAC/Itunes.
Rosinen i pølsen er at Amarra ikke var installert. Og jeg vet av personlig erfaring at lydkvaliteten fra MAC/Itunes blir ytterligere løftet ved bruk av Amarra. Derfor er det enda mer godlyd som venter på Tønnes når han får Amarra installert.
NB! Må vel si at Tønnes har nå nylig gått over til å bruke firewire mellom PC og DAC. Dette løftet lydkvaliteten betraktelig, sier Tønnes. Dette er noe å tenke på for de som vurderer å forsøke MAC.
Det skal derfor bli spennende å få høre om Tønnes sine erfaringer etter at han har fått Amarra på plass.
mvh
Endre