Såpass ja. Faen! Vil ikke høre mer om detHehe, joda, har hatt en del tanker rundt det å selge hele skiten i dag, ja.
mvh
Hun er mye på jobb. En av oss må jo tjene penger.Pust, gå en tur, drikk en øl å snakk med fruen. Lenge nok samvær med fruene kan få den billigste vinylpakke til å låte himmels igjen
Såpass. Ikke lytt til den, med mindre du har lyst til å styre inn i økonomisk ruin.Såpass ja. Faen! Vil ikke høre mer om det
Særlig...Hehe, joda, har hatt en del tanker rundt det å selge hele skiten i dag, ja.
mvh
Haha, du er trygg så lenge du holder deg nord for Storetveit!Mala har en pent brukt til salgs. Just sayin. Jeg koser meg med DaVa, og skal IKKE på besøk til Ivar med det første. Neida.
Vel, jeg synes at det er litt ille å vite at det finnes noe slikt som DSAudio Master , og så ikke ha en......Særlig...
Har hørt DS hos SOA og det er imponerende bra. Hans PU er lavere i hierarkiet enn Ivar sin.
Men jeg er ikke helt der, enda, uansett hvor bra det låter! Det er ikke bra med noe som slår knockout på alt annet. Da sitter man jo til slutt igjen med bare én spiller, én arm, én riia, og én PU. Niiitrist
Det positive er vel at alle de andre spillerne, armene, og pickupene til Ivar snart havner på bruktbørsen
Særlig...
Har hørt DS hos SOA og det er imponerende bra. Hans PU er lavere i hierarkiet enn Ivar sin.
Men jeg er ikke helt der, enda, uansett hvor bra det låter! Det er ikke bra med noe som slår knockout på alt annet. Da sitter man jo til slutt igjen med bare én spiller, én arm, én riia, og én PU. Niiitrist
Det positive er vel at alle de andre spillerne, armene, og pickupene til Ivar snart havner på bruktbørsen
Synd å strø salt i såret karer, men alle DS modellene er veien å gå...Min egen blodtrimma Technincs SL1200G med DS HS-001 og DS 002 Pick-Up spiller seriøst bra og det er vel som innstegsmodell å regne...nesten!Vel, jeg synes at det er litt ille å vite at det finnes noe slikt som DSAudio Master , og så ikke ha en......
Ivar nevnte at noe var på vei ut, ja. Får følge med på bruktbørsen!
mvh
Plenen får nok være i fred et par måneder til. Men i solhellingene oppe på Kleivane var smalabeitene irrgrønne. Det gir håp, synes jeg. Jeg følger nøye med på daglengdene, og det går utvilsomt rett vei.Det er jo så grønt hos dere. Snart på tide å klippe plenen?
Flotte bilder som minner meg på at om noen mnd er det vår!
Vi har regnet ned her også, stol på det! Den ene grå dagen etter den andre, hvor en har følelsen at det aldri skal bli lyst igjen.....Nei, nå fikk jeg nærmest "vårfornemmelser", tkr! Her i midt Norge har vi hatt et ruskevær uten like den siste tiden! Spaserturer har vært et ukjent begrep! Men dagslyset har vi litt lenger for hver dag som går, og takk for det!
Mvh Tore
Det er ikke pent å le, men jeg måtte le høyt da jeg tenkte på Bombehunden skliende avgårde på tre bein mens han dusjet omgivelsene med urin, helt på måfå!Det er ikke så mye snø her heller, men det er blitt til is, så det er nesten håpløst å komme seg rundt uten brodder om dagen (om natten også forresten). Selv hunden min sliter på glatta. Som hannhund han er, så skal det markeres hver 10m og av og til når han står på tre ben, sklir han avgården mens han tisser
Slik er føret her i Indre
Vis vedlegget 781455
Vel, satt seg i skammekroken...Her er katten mer tilfreds med musikkvalget
Vis vedlegget 781974
Rart du i det hele tatt fikk sitte på med de sokkeneI-nøden-spiser-fanden-fluer-anlegg i Porsgrunn.
Vis vedlegget 782194
Knutn og tkr på roadtrip. Med medbragt anlegg. Utrolig hva du får plass til i en Nissan Navara.
Mvh
Hehe, det var Knutn som satt på. Vi er Porsgrunnsgutter begge to. Jeg måtte over for å besøke min 96- årige mor, og Knutn heiv seg med. Og tok med seg et helt «reiseanlegg» . Overnatter i familieresidensen, hvor tipp-tipp-tipper henger iRart du i det hele tatt fikk sitte på med de sokkene
Jada, vi har det relativt hyggelig. Vi drar hjemover i morgen, men har fremdeles drikkevarer nok til å bli noen dager til.Ser ut til å være en "kjempetur", tkr! Tenk å ha slikt utstyr i boden!? Er nok flere enn meg som gjerne skulle hatt det i stua hjemme!
Mvh Tore
Det var faktisk kjemisk fritt for håndgemeng og ukvemsord!En særdeles hyggelig tur til tross for sokkene til tkr. Egentlig la jeg ikke merke til de før på bildet nå. Heldigvis har Moby Dick (Tkrs store, hvite navarra) lasteplan med plass til både musikk og bilder fra vår felles barndom i Porsgrunn og andre steder. A har tilbrakt noe tid i kjelleren, men er dratt fram igjen og spiller som et anlegg nummer to nå. Det er fra slutten av forrige århundre, så salg vil neppe gi til mer enn en Argon dabradio.
Benchmark viste seg som en habil dac, etter at den hadde stått påskrudd i to døgn virket det og som den spilte med noe mer varme og tyngde i bassen enn når den ble koblet til. Noe som faktisk ble bekreftet ved blind og dobbelt blind testing.
Siden auralic'en er utstyrt med ssd disk på en terra, er det en grei måte å få med seg ukomprimert musikk på. Ulempen er selvsagt at den bare vil snakke med produkter fra epleverden, og krever et lokalt nett. I tillegg til at den gjerne slipper kontakten med nettbrettet og spiller låter på egenhånd. Dacen var innimellom noe skingrende, dette ble nok forsterket av høyttalerne. Når Benchmark ble koblet til skiftet det karakter fra skingrende til gjallende. Om det gir noe mening.
For å unngå ukvemsord og håndgemeng unnlot vi å sammenlikne kabler.
Tenkte at jeg skulle svare:Takk for meg, å takk for en kjekk kveld ute på Sotra dette anlegget har jeg gledet meg til å høre lenge. Nå er ikke jeg den flinkeste på å formidle lydinntrykk, men må jo greie å mene noe uansett først må jeg jo si at den platespilleren er helt rå! Men langt utenfor mitt kompetanse området 3 armer å 3 forskjellige men gode pickuper. Jeg tok med the white stripes og kings of leon da jeg ville høre disse på denon 103, men nå er dette en 103 på steroider deluxe så ikke sammenlignbare igrunn. Dette spilte musikk med stor M!
Her har tkr mulighet å tweeke lyden etter egen smak å det er jo interessant. I forhold til hva jeg pleier lytte til ville nok jeg hatt fokus på mer bunn, men likevel var helheten veldig bra med fin mellomtone og akkurat passe topp dette spiller engasjerende, levende og riktig. Men som det er satt opp er det tydelig at tung rock og metall ikke er det tkr pleier bry seg med men vokal kommer flott frem sammen med resten av detaljene i lyden. Dette kunne jeg virkelig levd med. Unntatt spillern da, for der hadde jeg nok knotet det til en arm å enklere er nok mer i min gate
Som vist på bilde var ikke katten eller de andre like imponert over musikkvalget mitt kommer med litt mer lytteinntrykk i egen tråd i morgen, nuh er det natt
Vis vedlegget 781961
Takk for meg
Jeg har prøvd med mer "kirurgisk presisjon", men det låt ikke bra i mine ører. Det ble fremdeles for mye brysttone for min smak. Nå er ikke -1.5 dB over en halv oktav mye, IMO det er vel godt innenfor hva man kan finne på mange høyttalere.Av nysgjerrighet: hvorfor demper du ikke med lavere Q-faktor, eller BW som det kalles i din EQ? Du har jo idenfisert problemfrekvensen. Da slipper du å ta med så mye rundt, og kan kun trekke av den frekvensen som plager deg. Men dette vet du sikkert…
Jeg er alltid takknemlig for tips!Skjønner. Som lydtekniker lærer man å trekke fra med smalest mulig Q-faktor, og booste med bred. Men ørene dine bestemmer. Selvsagt
Vel- jeg har hatt mye bass her......Nå var ikke min uttalelse kritikk i forhold til manglende bass, men mer at ved å ha muligheten hadde jeg tynt ut masse deilig bass smakssak dette
Jeg mumlet noe, ja!Hørte du mumlet noe om sub da etter du var her @tkr .. .. Har økt kapasiteten ytterligere siden da, men spiller ikke høyere for det