Ønsker anbefaling To forsterkere til samme høyttalere?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.916
Anlegget:Lumin p1, Cayin Soul, Horns fp 12.

Det er litt ekstravagant å brenne rør før å høre på dagsrevyen eller spille bakgrunnsmusikk når jeg jobber.
tenker å kjøpe en billigorsterker, type wiim, koble tv inn i den og koble Horns til wiim. Kan selvsagt bytte ht kabler hver gang, men finnes det en annen løsning sim er litt mer elegant og som ikke reduserer lydkvaliteten på hovedanlegget?
noen som har erfaring m slikt?

takker for tips!

sanztra

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2019
Antall liker
1.018
Sted
Pocket Valley
Hei, jeg bruker denne for samme formål, å ikke bruke rør for tv, bakgrunnsmusikk mm.

Fungerer problemfritt.

Sist redigert:

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei, jeg bruker denne for samme formål, å ikke bruke rør for tv mm.

Fungerer problemfritt.

Uten at jeg vet bedre:
Den boksen vil jo alltid være en flaskehals, særlig når forsterkeren bli så bra som Cayin Soul

sanztra

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2019
Antall liker
1.018
Sted
Pocket Valley
Uten at jeg vet bedre:
Den boksen vil jo alltid være en flaskehals, særlig når forsterkeren bli så bra som Cayin Soul
Jeg bruker den og switcher mellom Manley Stingray II og Rega Aethos og har ikke merket noen forskjell fra før uten denne.

Er 30 dager åpen kjøp hos Lydglede, så er bare å angre seg om det ikke innfrir.

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg bruker den og switcher mellom Manley Stingray II og Rega Aethos og har ikke merket noen forskjell fra før uten denne.
Igjen uten at jeg vet bedre, bl.a fordi jeg ikke har testet, men jeg nekter å tro at den er 100% transparent.

Selv har jeg en Cayin CS150 i stua som brukes:
85% barnetv
10% serie/film/fotball
5% musikk

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
542
Torget vurderinger
1
Anlegget:Lumin p1, Cayin Soul, Horns fp 12.

Det er litt ekstravagant å brenne rør før å høre på dagsrevyen eller spille bakgrunnsmusikk når jeg jobber.
tenker å kjøpe en billigorsterker, type wiim, koble tv inn i den og koble Horns til wiim. Kan selvsagt bytte ht kabler hver gang, men finnes det en annen løsning sim er litt mer elegant og som ikke reduserer lydkvaliteten på hovedanlegget?
noen som har erfaring m slikt?

takker for tips!
Ville kjøpt en slik: Audiofile aner og den switcher automatisk og det må være ganske digg.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.486
Om man benytter en høyttalerswitcher kan det være å greit sikre slik at den legger inn en last på utgangen til rørforsterker når høyttaler er frakoblet. I tilfelle man glemmer seg og setter på signal på forsterker uten last er man likevel sikret at ikke utgangstrafo/rør skades.

Fra tidligere tråder forstår vi at 50 ohm motstander som tåler noen watt gir ønsket reslutat med redusert varmgang som typisk 4-8 ohm motstander vil gi

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.330
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Har brukt en billig switch (husker ikke merket i farten) i flere år og har testet flere ganger om jeg kan høre forskjell med/uten. Svaret hver gang har vært nei og da er den transparent nok for meg.

Topp Bunn