Da er Marantz 7702 i hus og her kommer en liten beskrivelse av førsteinntrykket.
Menyer er helt ok, og tankesettet skiller seg egentlig ikke veldig mye fra Primare, men denne har naturlig nok ganske mange flere og nye features.
Samtidig byttet jeg HDMI-kabler og jeg er av formening av at kabler utgjør en forskjell. I dette tilfellet utgjorde det en enorm forskjell. Den som går fra spiller til tv gjorde en veldig stor oppgradering. Det var forøvrig "bare" en Monster-kabel som kjærringa fikk på jobb i sommer som har stått i emballasjen og samlet støv
Og for lyden bruker jeg en AudioQuest Carbon, men den tror jeg alt for hard i lyden.
Etter å ha kjørt Audyssey for romkorrigering så ble lydene ganske fint plassert for film. Lyden er noe hard.
Da jeg koblet til vinyl-riggen bestående av Rega Planar3 med Ortofon 2M Black, Neo TT PSU og Rega Aria Riaa så fikk jeg hakeslepp. Hva i f... skjedde med lyden? dette er jo grusomt å høre på. Primare er i en annen verden for denne delen.
Da jeg prøvde Sonos Connect med Tidal hifi så var jeg ikke akkurat imponert.
Fra CD-spilleren har jeg bare testet at det er lyd så der skal jeg ikke si så mye enda.
Planen er selvfølgelig at en surroudn-pre skal ta seg av film og at det skal inn en stereo-pre for vinyl/cd/sonos, men jeg hadde håpet at Maranzt kunne fungere ok til dette frem til jeg finner en bra stereo-pre.
Eller er det noe jeg har gjort galt?
Nå skal det få gå litt tid hvor jeg skal prøve å bli litt vant til ny lyd. Etter så mange år med Primare så venner man seg til den lyden, som jo er helt grei.