Mat, drikke og røyk Toblerone Gold sjokolade - Hvor får jeg kjøpt i Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.903
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne tråden har en svært uheldig innvirkning på meg, som har som mål å få ned matchvekten. Toblerone er slett ikke ille. Men denne skal testes!

• Liker
    Reaksjoner: TT.

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Ja det var då fan också...
    Nya toblerones på bordet här igen.
    Hur ska man kunna hålla nere vikten när man inte kan låta bli att titta innom denna tråden ;)
    Gött är vad det är! Choklad generellt. Mmm.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Bildesøk tilsier at også gul toblerone inneholder nøttebiter.

C

cruiser

Gjest
    Nei, bitene i toblerone er honning og mandel nugatt, skal du ha biter av nøtter må du kjøpe enten den blå eller den lilla(som også inneholder frukt).

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Forøvrig inneholder den 59% sukker som er kreftcellers yndlingsfôr. I beste mening: Hadde det vært jeg som var kreftrammet, ville jeg latt sjokoladen ligge og skiftet til et ketogent kosthold umiddelbart.
    Så dersom du har fått beskjed om å nyte hver dag til max fordi det kan være din siste og at du uansett aldri ville blitt frisk igjen - ville du fremdeles hatt en slik holdning om å holde deg unna ting du har lyst på? Jeg blir faktisk anbefalt å ikke ta hensyn til slikt å kjøre på med cola og sjokolade så mye jeg bare har lyst på.

Venter på å få Toblerone Gold levert så vi får avgjort om det er nøtterbiter i den eller ikke.

Mvh
    Roysen
    Jeg var ikke klar over at tilstanden var så fremskreden. Beklager min ufølsomme kommentar.
    Etter å ha tenkt meg litt om og lest det jeg selv skrev i innlegget du siterer finner jeg det nødvendig å kommentere det jeg selv skrev i det siterte innlegget. Jeg ser nemlig at det muligens kan ha oppstått misforståelser av deg jeg skrev. Jeg er ikke sykere nå enn jeg har vært den siste tiden. Faktisk har den antistoffkuren jeg nå får på sykehuset fungert bedre enn noen av de andre behandlingene jeg har fått tidlgere og har medført at mengden kreftceller har gått noe tilbake for første gang mellom to målinger. Det jeg beskrev i innlegget var beskjeden jeg har fått av legene i forhold til å være opptatt av hva jeg spiser og drikker i forhold til helse. De synes ikke jeg skal ta hensyn til det folk normalt er opptatt av når det gjelder fettinnhold, sukker, salt etc i forhold til helsen. De mener at jeg skal konsentrere meg om å kose meg da jeg uansett ikke vil bli påvirket av slike faktorer da min tid uansett vil være omme før noe slikt har påvirket meg på en slik måte at det blir alvorlig. Jeg har fått beskjed om at jeg skal leve som om hver dag var min siste og nyte det kan kan til fulle. Det betyr imidlertid ikke at jeg er så nære en avsluttning at jeg burde begynne å tenke på det ennå. Jeg kan fremdeles ha mange år igjen ennå dersom jeg er heldig og antistoffkuren jeg nå er i ferd med å gjennomføre fortsetter å ha den effekten den har hatt frem til nå.

Mvh
    Roysen

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Nei, bitene i toblerone er honning og mandel nugatt, skal du ha biter av nøtter må du kjøpe enten den blå eller den lilla(som også inneholder frukt).
    Da så, trodde det var nøtter.
    Toblerone Gold ser helt lik ut inni som bildene av Toblerone gul viser.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.085
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Toblerone. Den skulle brukes i en kake regjeringa fant på nett sa du Roysen. Ble det kake til slutt? Eller er det utsatt...
    Når jeg skal lage nye ting jeg ikke har prøvd før, så følger jeg også oppskrift på millimetern. Men jeg liker å modifisere litt når jeg trygg på det jeg lager. Eksempel; har en oppskrift på cookies med nøtter og sjokolade som jeg har forandret helt. Synes de smaker bedre enn noensinne. Putter oppi hakkede brente mandler og nougat fra Valrhona og av og til biter av Dajm....GODT!!

Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Sjebnen viser seg ikke å være helt uten iroini. Når jeg kjøper Toblerone på taxfree kjøper jeg alltid en slik tykk sylinder eller kube som er en pakke som inneholder flere mindre sjokoladebars med Toblerone (tror det er 6 stk). Toblerone Gold sylinder har da altså alltid inneholdt flere Toblerone Gold bars. Av gammel vane spesifiserte jeg derfor til min handlende venn på taxfree på Gardermoen at han skulle plukke med seg en slik sylinder denne gangen også. Min venn gjorde som han ble fortalt. Vel hjemme åpnet jeg sylinderen og kunne med et ironisk smil om munnen se at nå for tiden så inneholder ikke lenger gullsylinderen 6 stk sjokoladebars av Toblerone Gold. Den inneholder 6 stk. sjokoladebars av standard gul Toblerone. De individuelle sjokoladebarene som befinner seg inne i Toblerone Gold sylinderen er altså ikke engang pakket i Toblerone Gold innpakning. De er rett og slett kun standard gule Toblerone pakket i standard gult papir. Dette er jo ikke slik det var i gamle dager. Da var sjokoladebarene inne i sylinderen også pakket i Toblerone Gold innpakning i gull papir. Veldig spent på hvordan dettte ville ende åpnet jeg papiret på en sjokoladenebarene i gult papir og fant som forventet en standard gul Toblerone innvendig uten den typiske seige honningteksturen og uten nøttebitene som normalt var å finne i Toblerone Gold. Så da har de endret på konseptet på hele Toblerone Gold sylinderen. Det jeg da lurer litt på er om de litt større Toblerone Gold sjokoladebarene som man også finner på taxfee også er endret til tilsvarende standard gul Toblerone eller om de har fått beholde sin orginale sjokolade.

Kaken ble utsatt da jeg ikke hadde klart å skaffe riktig sjokolade.

Mvh
    Roysen

C

cruiser

Gjest
    Hadde du ikke vært så jævlig sta så hadde du hatt riktig sjokolade nå, vi var flere som påpekte at du var på feil spor, til og med nettsiden til toblerone kunne pekt deg i riktig retning ;)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Twist er heller ikke hva det en gang var - verden går videre, om ikke nødvendigvis til det bedre :p

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.085
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Twist er heller ikke hva det en gang var - verden går videre, om ikke nødvendigvis til det bedre :p
    Det er kun 2 biter i dag i twistposen som er igjen fra den første original utgaven. Lakris og kokos.

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Tok Roysen feil?
    Nei, jeg tok ikke feil. Det viser seg at Toblerone Gold ikke eksisterer lenger. I stedet har de puttet en Gul Toblerone inn i en Toblerone Gold pakning med det gule innpakningspapiret på og det hele innenfor gullpapiret. Snakk lm å føre kundene bak lyset med villedende innpakning. Sjokoladen som befant seg innenfor begge papirene var standard gul Toblerone og den er helt forskjellig fra den som har vært innenfor gullpapiret tidligere. Da har også papiret på hver sjokoladebar vært gullpapir og ikke gult slik det var nå. Det som har skjedd er at Toblerone har endret på innholdet innenfor gullpapiret på denne sjokoladen og fører nå kundene bak lyset ved å selge et annet produkt innenfor papiret enn det som orginalt ble levert med slikt papir. De legger heller ikke skjul på dette ved å benytte det gule papiret innenfor gullpapiret.

Mvh
    Roysen

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Hadde du ikke vært så jævlig sta så hadde du hatt riktig sjokolade nå, vi var flere som påpekte at du var på feil spor, til og med nettsiden til toblerone kunne pekt deg i riktig retning ;)
    Men jeg tok da ikke feil. Toblerone Gold har alltid vært noe annet enn gul Toblerone, men at Toblerone nå har endret på produktet og lagt inn en gul Toblerone innenfor gullpapiret og dermed ført massevis av kunder bak lyset kunne vel kngen forutse inklusive besserwissere som påstod at gull og gul er den samme. Faktum er jo at gull ikke finnes mer og at Toblerone narrer kundene sine og selger gul som gull med gullpapir på.

Forøvrig tapte jeg da ikke noe tid på dette. Jeg har jo den gull varianten med gul innmat som jo også er alt jeg kunne fått dersom jeg kjøpte noe nede i gata. Det er altså feil variant. Hvordan jeg skulle fått fatt i den jeg egentlig skulle hatt er for meg uforståelig når den ser ut til å ikke eksistere mer og være erstattet av standard gul.

...og bare for å bekrefte den sjokoladen jeg nå har er forskjellig fra den som tidligere var Toblerone Gold. Den jeg har fått er ikke så søt, mindre klebrug å tygge i tillegg til at den ikke inneholder nøttebiter. Det har alltid gull varianten gjort hver gang jeg har kjøpt den tidligere. Den gule er egentlig ikke noe god i det hele tatt. Gull varianten var i hvert fall spiselig.

Mvh
    Roysen

Sist redigert:

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    På den Toblerone med gullpapir jeg har liggende er det ikke gult papir inni....rart.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.085
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen her som har smakt Toblerone Dark? Den med svart innpakning. Kan ikke huske å ha sett den noe sted.
    Jeg er glad i både mørk og lys sjokolade. Tror jeg må sjekke hvordan den smaker.

Mvh. B

C

cruiser

Gjest
    Kanskje bedre innrømme at du tok feil enn å anklage ett selskap for å føre kunder bak lyset i ett forsøk på å fossro?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.741
    Toblerone har vært utrolig flinke til å viske ut alle opplysninger om at Gold er/var en egen variant.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.903
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Noen annen grunn til all denne støyen enn å "ha rett" og å ta Roysen?

Edit; Ser noen bruker ordet "piss" under her. Da er spørsmålet hva som er "piss"....

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.218
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tok Roysen feil?
    Nei, jeg tok ikke feil. Det viser seg at Toblerone Gold ikke eksisterer lenger. I stedet har de puttet en Gul Toblerone inn i en Toblerone Gold pakning med det gule innpakningspapiret på og det hele innenfor gullpapiret. Snakk lm å føre kundene bak lyset med villedende innpakning. Sjokoladen som befant seg innenfor begge papirene var standard gul Toblerone og den er helt forskjellig fra den som har vært innenfor gullpapiret tidligere. Da har også papiret på hver sjokoladebar vært gullpapir og ikke gult slik det var nå. Det som har skjedd er at Toblerone har endret på innholdet innenfor gullpapiret på denne sjokoladen og fører nå kundene bak lyset ved å selge et annet produkt innenfor papiret enn det som orginalt ble levert med slikt papir. De legger heller ikke skjul på dette ved å benytte det gule papiret innenfor gullpapiret.

Mvh
    Roysen

Slutt å preik piss, Roysen.

Tør du ikke innrømme at du tar feil?

Det handler ikke om å "ta" noen som helst, men når vedkommende er så eplekjekk lenger oppe i tråden, er det bare å innrømme feilen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    enig med siste taler.

det er bare en jævla sjokolade.

ingen grunn til å hisse seg opp som om det var et hi-fi apparat...

ivarwa

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2012
    Antall liker
    22
    Herregud,så mye bråk! forsøk på heksejakt, på grunn av sjokolade!!!!!!!Skjerpings!!!!det er jo helg!!!kos dere i stedet.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.903
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og moderator er med på å fyre opp, og dermed indirekte legitimerer det i stedet for å si klart i fra om at dette er unødvendig.

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    På den Toblerone med gullpapir jeg har liggende er det ikke gult papir inni....rart.
    Veldig rart. Hvilken sjokolade er det da? Gul standard variant uten nøttebiter eller gullvarianten som er seigere og søtere med mer honning og nøttebiter?

Mvh
    Roysen

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.903
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Honningvarianten det her er snakk om husker jeg selv godt. Selv om det ikke var min favoritt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nå er jeg riktignok ingen sjokoladeekspert (som min kone), men jeg ser ikke bort ifra at roysen har rett.

jeg kan erindre at det fantes en toblerone som var litt seigere enn andre tobleroner.
    men om det var den som hadde gullpapir husker jeg ikke.

toblerone har jo laget (og fjernet) mange varianter opp gjennom tiårene.

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Tok Roysen feil?

Mvh
    Roysen

Slutt å preik piss, Roysen.

Tør du ikke innrømme at du tar feil?

Det handler ikke om å "ta" noen som helst, men når vedkommende er så eplekjekk lenger oppe i tråden, er det bare å innrømme feilen.
    Dersom du har noe informativt å komme med i forhold til selve problemstillingen er du hjertelig velkommen med oppklarende info. Dersom du kun har personsngrep på hjertet foreslår jeg egentlig at du holder helt kjeft og passer på ditt eget "piss"!

Ikke så vennlig hilsen,
    Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje bedre innrømme at du tok feil enn å anklage ett selskap for å føre kunder bak lyset i ett forsøk på å fossro?
    Men jeg tar da ikke feil. Dere burde egentlig henge dere på en klage til Toblerone fordi dette er å føre kundene bak lyset. Dere er da svært opptatt av å peke fingre når hifiprodusenter gjør det samme.

Drt virker som vanlig når jeg skriver noe at det viktigste er å ta meg "mannen" og ikke ballen. Jeg tåler dog det, men da må dere tåle å få igjen med samme medisin. Dersom dere ikke er det foreslår jeg at dere skygger banen med disse personangrepene.

Mvh
    Roysen

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.218
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tråden handler om det er forskjeller på vanlig Toblerone og Toblerone Gold.. Ikke om det fantes andre smaker i gamle dager.

Trodde dette var godt nok svar, men ikke for trådstarter.

Samboern din kan sikkert lage kaken med vanlig Toblerone, jeg tror det blir kjempegodt uansett.

God helg.

C

cruiser

Gjest
    Denne tråden hadde dødd ut for lenge siden om ikke Roysen begynte å bjeffe å fortelle alle at de ikke visste hva de snakket om.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Fant dette på Ultra idag:

Toblerone & Lindt 001.jpg standard gul Toblerone & mørk sveitser fra Lindt.

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.903
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne tråden hadde dødd ut for lenge siden om ikke Roysen begynte å bjeffe å fortelle alle at de ikke visste hva de snakket om.
    Det er også mulig at denne tråden hadde vært noe helt annet om ikke enkelte var så opptatt av å fortelle at Roysen tar feil. På mer eller mindre hyggelige måter.

Som sagt; selv husker jeg godt denne varianten med honning. Selv om det er lenge siden jeg spiste den sist.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn