Med de salærene og godene som medfølger, er det ikke mye "ære" i å påta seg ett slikt verv.....Og politikkere; -ære være dem som påtar seg slike verv.
Nå er det vel ganske enkelt å flytte på seg, og om du har det så jøvlig så er det jo bare å stikke?! Mange som gjør det...En måling som sier at det er bedre å bo på Island enn den franske rivieraen kan umulig tas seriøst.
Påta deg noen politiske verv selv da vel, hvis det er så lukrativt.Med de salærene og godene som medfølger, er det ikke mye "ære" i å påta seg ett slikt verv.....
mvh
Hei!Nå må dere ikke blande sammen politikk og lovforståelse!
Skulle tro at den største hobbyen her er skyt en politikker, - eller tråkk på en trygded!
Jeg synes vi har det godt i dette landet jeg. Jeg bruker til og med stemmeretten min. Og politikkere; -ære være dem som påtar seg slike verv.
Hjertens enig, men det er så sjeldent at det er tilfellet. Jeg har aldri opplevd det på slike småting som er av relevans for meg.Ikke noe problem med moms på brukt så lenge det er mulig å trekke fra den utenlandske momsen før du importerer, Parelius.
Ah... det var da enda godt.
Enda en seier til de rød/grønne !!!!!
Spedisjonsfirmaene skal da tjene penger de også eller mener du at Staten skal subsidiere tollbehandlingen?Det verste er ikke momsen, men alle de andre gebyrene. På disse små beløpene koster jo fortollingsgebyret betydelig mer enn selve momsen. Jeg synes det godt kunne være moms på forsendelser under 200 også, jeg, men da måtte man avskaffe fortollingsgebyret.
Denne er da snart et år gammel (se datoen nederst), men konklusjonen bør bli den samme.
Skremmende hvordan folk blander sammen begrepene, ja. Hadde lovgivende og dømmende myndighet vært en og den samme, hadde også jeg søkt asyl et sted i utlandet. Heldigvis er det nå ikke slik.Det vises forresten skremmende dårlig kunnskap om rettstaten og demokratiet Norge i denne tråden. Den dagen regjeringen sitter som dommere i høyesterett tror jeg at jeg søker politisk asyl i utlandet et sted uavhengig av hvilken farge det måtte være på regjeringen.
Det er tydeligvis få her som fulgte med i samfunnsfagtimene på skolen ???
For en pakke på 250 kroner fra utlandet utgjør momsen 50 kroner, altså er selv 70kroner et svært fordyrende ledd, prosentvis sett, og pakken kommer totalt på 370kroner.Spedisjonsfirmaene skal da tjene penger de også eller mener du at Staten skal subsidiere tollbehandlingen?
Forøvrig tar Posten bare 70kr om du registrerer deg som kunde.
Vi gjør som følger;
ALLE som er registrert på hifi-sentralen blir enige om å få med seg selv og 10-20 kjente til å stemme på et nytt parti. Disse 10-20 personer får igjen med 10-20 personer osv.
Dette nye partiet oppretter jeg og kaller det følgende; "Partiet for 1 million i tollgrense og overprøving av lovgivende myndighet."
Ved neste valg skulle alt være i orden.
Vel nå kjenner jeg ikke din bakrunn, like lite som du kjenner min, men hadde du lest noen av de andre trådene som tangerer dette så hadde du fått vite hva jeg mener om å påpeke politikeres "dårlighet".Påta deg noen politiske verv selv da vel, hvis det er så lukrativt.
Bedre det enn å syte over hvor dårlige de folkevalgte er.
Lett å klage på de ansvarlige når man ikke har noe ansvar selv